Scooter-käyttäjät. Kaipaisin neuvoja värivalinnassa.
Olen nyt saanut viimeinkin päätettyä, että meille hankitaan nuo Scooter-rattaat. Nyt olisi pari kysymystä:
1) Onko teillä ollut ongelmia saada isompaa (2-3-vuotiasta) lasta pois niistä rattaista?
2) Luin vanhoja viestejä ja aika monessa mainittiin, että vaalea väri voi olla hankala, kun rattaita kasatessa renkaat osuvat kuomun etuosaan. Oletteko te huomanneet saman?
3) Onko myös musta ongelmallinen väri?
Itseäni miellyttää eniten noista tämän vuoden väreistä Sport Carbon:
http://www.emmaljunga.se/product.asp?bvid=15&artnr=36607
Tuo Soft Red -värikin voisi olla vähän kiinnostava ja vähän erilainen:
http://www.emmaljunga.se/product.asp?bvid=15&artnr=36619
Linkit ovat kyllä Ruotsin sivuille, mutta toivottavasti noita värejä saa myös Suomesta... Tosin meillä on kyllä mahdollisuus ostaa ne Ruotsista. Siitä heräsi sitten vielä yksi kysymys:
4) Ovatko rattaat Ruotsissa halvempia? Hakutaitoni ovat vähän puutteelliset, mutta aivan kuin ovh. olisi siellä 1995 kruunua eli hintaa jäisi kai ehkä 30 e vähemmän kuin Suomessa.
Summa summarum: KAIKKI kokemukset Scooter-rattaista ovat erittäin tervetulleita. Kiitokset vain jo etukäteen niille, jotka vastaavat.
:-))
Kommentit (18)
Meillä on tummansiniset scooterit, jossa vain heijastinnauhat ovat vaal.siniset. En ainakaan vielä ole huomannut likaantumista. Olen itse ainakin tosi tyytyväinen väriin, aika ajaton ja tyylikäs väri ja väri on kuvista poiketen tooosi tummansininen, melkein musta. Meillä on kyllä myös juuri nuo sport carbon-väriset yhdistelmät ja siinä harmaassa osassa näkyy lika aika hyvin. Muuten ihan tyylikkäät.
Sitten vielä siitä scooterin valinnasta, oletko ajatellut hankkia jalkapeitteellä vai ilman? Nimittäin jalkapeitettä ei voi jälkikäteen ostaa, kun niistä rattaista puuttuu ne jalkapeitteen nepparit, ainakin näin mille lastentarvikkeessa sanottiin. ja jalkapeite on kyllä hyvä hankinta, on muuten tosi paksu, niin ei tarvi välttämättä alla mitään lämpöpusseja.
uotsin hinnoista en tiedä, varmaan ovat vähän halvemmat, mutta me ostettiin scooterit suomen puolelta tarjouksesta ja maksoivat jalkapeitteellä 200 euroa, olivat kyllä siis viime vuoden väriä. Uudet värit ois maksaneet 50 euroa enemmän.
Ja myyjä sanoi että jalkapeitteen voi tilata jälkikäteen?
Ainoastaan mainitsi että pitää tilata ajoissa jos haluaa samaa kuosia(siis ennekun tulee uudet värit)
Meillä on värinä tuo Sport Carbon ja ollan kyllä tykätty siitä. Ainakaan vielä en ole huomannut että väri olisi mitenkään arka tomulle/lialle ym. Tosin meillä nuo rattaa ovat olleet käytössä vain nyt talvella ja kun täällä pohjoisessa ei vielä noita rapakelejä ole ollut. Me maksettiin noista rattaista 199¿ ilman jalkapeittoa.
Ruotisin hinnoista sen verran että ainakin haaparannalla Jalassa ja Kemin lastentarvikkeessa on suunnilleen samat hinnat emmaljungan vaunuissa. Ja siinä mielessä kannattaa ostaa suomesta, että sitten on takuu ym. asiat myös suomessa hoidettavia. Mutta jos olet siis pohjoisesta kotoisin niin kannattaa soitella tuonne Kemin lastentarvikkeeseen.
Vielä muuten sellainen pointti että noiden scoottereiden työntökahvaan ei juuri kannata ripustaa hoitolaukkua. Meillä ainakin käy niin että jos on painava hoitolaukku ja pieni vauva (8kk) niin vaunut käyvät tosi kiikeriksi.
Mutta muuten ovat kyllä loistava valinta rattaiksi!
Puzzle
millieY:
Ja myyjä sanoi että jalkapeitteen voi tilata jälkikäteen?
Ainoastaan mainitsi että pitää tilata ajoissa jos haluaa samaa kuosia(siis ennekun tulee uudet värit)
Niin siinä on vain se että noita Scoottereita on kaksi eri " mallia" . Toisissa ei ole niitä nastoja joihin saa kiinni tuon jalkapeitteen. Siinä vain se ero.
Puzzle
Meillä tuo väri sport carbon ja en ole päivääkään katunut väri valintaani. Päädyin ns. neutraaliin väriin koska ajattelin että sitten aikoinaan kun haluan luopua Scootereista on helppo saada rattaat myytyä kun ne ovat neutraalin väriset. Mutta onhan nuo punasetkin tosi kivat. Mun mielestä Emmaljungalla on muutenkin kivoja värejä. Minä ainakin pähkäilin hetken aikaa kaupassa näiden eri värivaihtoehtojen kanssa.
Se on totta, että isompaa lasta on vähän hankala saada pois rattaista ainkin jos lapsi nukkuu. Mutta muuten en löydä moitteen sijaa.
Minä aikoinani maksoin Scootereista 199¿ (ilman jalkapeitettä).
Neiti 2v7kk ja nukkuu niissä parhaillaan unia, jalkapeite tosiaan paksu!!
Kangas rattaissa helposti puhdistettava pyyhkimällä.
Meillä viime vuoden väri musta ruuduilla... esim Keravan muovi ja lelu myi viime vuoden scooterit jalkapeitteellä 229e kun Petikon lastentarvikkeessa rattaat 249+ jalkapeite 35e..
Jarrujen kanssa oltava tarkka kun laittaa päälle että menee ns. uraan jotta pysyy paikallaan kun emmaljungan muissa rattaissa jarru " nojaa´" itse pyörää vasten!!!!
ja ai että olemme tykänneet!! Saimme ne pitkän odottelun jälkeen, kun jo aiemmin myin pois kun kyllästyin puna-mustiin emmaljungan yhdistelmiin, etenkin niiden renkaiden jatkuvaan pumppaamiseen...
Nyt siis scooterit olleet jonkun aikaa käytössä saman ikäisellä tytöllä ja ovat osoittautuneet todella hyviksi. Helpot ja kevyet työntää, tosin meillä käytössä pääosin asfalttiteitä, mutta uskomattoman kevyet ovat olleet, vaikka siis jo isompi lapsi kyydissä. Eikä poistumisessa ole ollut ongelmia, eivät ole jalat jääneet kiinni tai muutta vastaavaa, vaikka talvikengät ovat olleet jalassa. Näppärät ovat olleet kaikinpuolin. Niin ja tuosta väristä vielä, ovat saaneet kehuja missä olemme liikkuneetkaan! Jalkapeitettä emme hankkineet ja nepparit kyllä silti ovat rattaissa paikallaan, jos myöhemmin tarvitaan. Hyvät menopelit!!!!=)
Me ostettiin Scooterit tammikuussa tän vuoden puolella. 2006 malleissa on nuo nepparit jalkapussille. Liikkeessä ei ollut soft lime väriä niin se tilattiin meille. Ostettiin rattaat Turun Lastentarvikeliikkeestä. Rattaat 249e ja jalkapussi 35e.
Tosi ihanat ja kevyet rattaat. Tekis mieli myyjä yhdistelmät pois mut toisaalta jos tulis vielä kakkonen...
Meillä on erittäin vaaleat, en muista kuosin nimeä, mutta siis todella, todella vaalean harmaata ja lähes luonnonvalkoista. Vaaleanpunaiset heijastinnauhat. Kuomu on myös sisäpuolelta vaalea ja kasattaessa renkaat osuu kuomun sisäpintaan.
Meillä on 2005 Scooterit ja niissä on nepparit jalkapeitteelle. Vuoden 2004 mallista ne nepparit puuttuu kokonaan. Nämä maksoi viime syksynä 119¿ jalkapeitteen kanssa.
Nyt haluaisin ne missä on limenvihreää, aivan ihanat!!
Tykkään työntää ja on suht kevyet nostaa autoonkin. Kaikkiaan hyvät kärryt.
Meillä on ihkauudet rattaat väriltään Soft Pink. Kyllä niillä klepaa kurvailla. Ihana paketti, kun ostin myös hoitolaukun ja jalkapeiton samaa väriä. Aika kaun saa odottaa ainakin tuota väriä, on visiiin maahantuojalta loppu.
Vielä kysymys nukuttamisesta: Oletteko siis nukuttaneet Scootteriessa, vaikka noja ei menekään ihan makuuasentoon? Jos olette, niin onko teillä jalkapeiton lisäksi myös muuta peitettä lapselle? Itse ajattelin, että rattaan oma peite, äityspakkauksen makuupussi ja ulkovaatteet riittäisivät. Onko kokemuksia?
Eli nimeltään elk, -06 mallistoa. Kovasti olisin pinkit halunnut, mutta en sitten " nynnynä" uskaltanut ottaa. Ruskeasta pidän muutenkin vaatteiden värinä. Ovat tyylikkään väriset mielestäni :) (sopii meidän ulkovaatemaailmaan)
Hintaa oli 245 ¿ ja jalkapeitto n 40 ¿
Itselläni oli vanhanmalliset ja ostin niihin erikseen tuon jalakpeiton. Järvenpään Halinallessa myyjä neuvoi avaamaan käsinojien kuomun reunimmaiset nepparit ja laittamaan jalkapeitteen nepparit sinne kiinni.
Mä oon laittanu yhdistelmien lämpöpussin scootereihin ja vielä sen jalkapussin lisäksi. Ä-pakkauksen makuupussiakin kokeilin mut se valuu vähän väliä alas kohti lapsen jalkoja. Lämpöpussin saa selkänojaan kiinni niin ei valu. Hyvin poika nukkui rattaissa koko kävelylenkin ajan. Oli lämmin ja tyytyväinen.
Kävimme katsomassa " paikan päällä" noita uusia värejä. Meille tuo Soft Pink ei taida oikein käydä, koska kuljetettava on poika... Päädyimme siihen uuteen Elk-väriin. Yleensä en kyllä ole mikään suuri ruskean värin ystävä, mutta ajattelin, että haluan vähän hillittyä vaihtelua aiempiin harmaisiin kuomurattaisiin verrattuina.
Meillä ei ole juuri nyt käyttöä jalkapeitteelle, mutta päädyin tilaamaan senkin.
Saan rattaat parin viikon päästä. Lupaan tulla kertomaan, mitä pidin niistä!
Kiitokset kovasti vastaajille. Tietenkin ketju voi minun puolestani jatkua vielä. :-)
Väri on ajaton eikä siinä näy pöly eikä likakaan tartu kun on pinta likaa hylkivä. Jalkojen alle tulevan kankaan voi kääntää, toinen puoli on musta jonka voi pyyhkiä märällä.
Todella tyytyväinen olen ollut parin kk:n käytön jälkeen. Kevyet ja hyvännäköiset. Iso vetoketjullinen tasku kuomun takana korvaa verkkokassin, sinne mahtuu paljon tavaraa. Tavarakori on onnettoman pieni.
Meillä 2v2kk vanhaa isojalkaista ja painavaa lasta on kyllä vaikea saada rattaista pois, jalkojen välinen hihna on avattava. En ole katsonut saisiko turvavyöt vedettyä toiselle puolen kun emme niitä käytä isolla lapsella.
Osaisiko joku sanoa minkälainen sadesuoja näihin käy?
Ihan pienelle en kyllä ostaisi kun ovat kasvot menosuuntaan ja avoimet sateelle ja tuulelle.
Scootereihin käy mainiosti Emman sadesuoja. Käytin aluksi Emmaljungan sadesuojaa (yhdistelmistä), mutta Emman sadesuoja on parempi, koska sadesuojan aukko (mistä näkyy lapsen pää) on napakampi eikä niin löperö kuin Emmaljungan. Suojaa siten paremmin.
Meillä on myös nuo musta-ruskeat (elk) rattaat. Kuljetettava on tyttö. Itse pidän ruskeasta väristä. Olisin muuten varmaan ottanut ne musta-pinkit, mutta en viitsinyt, jos rattaita joskus käyttää poika :) Kaikinpuolin mainiot rattaat!
Kun ei kyseisiä rattaita omisteta, mutta noista väreistä mä kyllä ottaisin ton puna-harmaan!