Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tehdä työhakemus, joka on asiallinen, mutta missään nimessä ei joudu haastatteluun

Vierailija
28.02.2017 |

Nyt on pari kertaa käynyt näiden "työtarjousten" eli oikealta nimeltään pakko-osoitukset työnhakuun siten, että on kutsu käynyt paikan päälle.

Siellä olen onnistunut olemaan niin nuiva, että paskaduuni ei ole napsahtanut kohdalle. Mutta hakemuksessa on hiomista. Ei tosiaan kiinnosta reissata pitkin stadia arvolipulla.

Eli te, jotka vältytte tältä hypyyttämiseltä, kertokaa niksinne.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro olevasi viisikymppinen ja korkeasti koulutettu niin eiköhän se ole siinä. Harvempi amistyönjohtaja haluaa jotain tuplasti vanhempaa maisteria riesakseen viisastelemaan työaikalaeista tai lainmukaisista työvuorolistoista tai työturvallisuusmääräyksistä yms.

Vierailija
2/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa

Olen siis laittanut koulutuspohjan, työkokemuksen ja perusasiat: ikä, perhetilanne ym. 

Missään kohtaa en osoita halukkuutta tähän työhön. Jokin fraasi perään. "toivon, että otatte minut huomioon tms. "

Että pitäisi ymmärtää, että en ole vähimmässäkään määrin kiinnostunut koko työstä. Olen myös aina maininnut, että haen paikkaa TE-toimiston osoituksena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että kärsit masennuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta tai jostain muusta, mikä tekee sinusta hankalan työntekijän tai vähintäänkin jatkuvan saikuttajan.

Vierailija
4/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitusvirheet ja loukkaantumisherkät harrastukset. Perheen perustamistoiveet ja liiotellut hyvät ominaisuudet itsellä.

Vierailija
5/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Olen siis laittanut koulutuspohjan, työkokemuksen ja perusasiat: ikä, perhetilanne ym. 

Missään kohtaa en osoita halukkuutta tähän työhön. Jokin fraasi perään. "toivon, että otatte minut huomioon tms. "

Että pitäisi ymmärtää, että en ole vähimmässäkään määrin kiinnostunut koko työstä. Olen myös aina maininnut, että haen paikkaa TE-toimiston osoituksena. 

Mikä on siis ongelma? Ehkäpä se että teet sen niin selväksi ettet halua paikkaa että osa työnantajista juoksuttaa sinua turhassa haastattelussa silkan vittuilun vuoksi.

Vierailija
6/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro olevasi viisikymppinen ja korkeasti koulutettu niin eiköhän se ole siinä. Harvempi amistyönjohtaja haluaa jotain tuplasti vanhempaa maisteria riesakseen viisastelemaan työaikalaeista tai lainmukaisista työvuorolistoista tai työturvallisuusmääräyksistä yms.

Heh, 

Olen viisikymmpinen ja akateeminen. 

Jossain mielenhäiriössä sanoin TE-toimistossa, että voisin työskennellä päiväkodissa. Nyt on pukannut jotain apulaisen paikkaa tyyliin: 

"tehtäviin kuuluu vaatehuolto, siivous ja muu mitä esimies määrää". 

Vaihdoin nyt oma-sivuilla kyllä prioriteetit, joten ehkä näitä enää ei tule. 

Vierailija
7/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaikista sairauksistasi. Vaikka, että haet tätä työpaikkaa koska se voisi sopia hankalasta paniikkihäiriöstä kärsivälle.

Tai kerro, että paneudut töihin perusteellisesti ja äärimmäisen huolellisesti. Otat rohkeasti yhteyttä esimieheen jos sinulla on kysyttävää etkä epäröi soitella myös iltaisin jos joku mieltäsi vaivaava asia on jäänyt kesken. 

Vierailija
8/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaile hakemuksessa unelmatyöpaikkaasi. Ja varo, ettei kuvaus osu yhteen haettavan paikan kanssa :)

Vierailija
9/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä sanoi armeija palikkatestissä että haluaisin kukkakauppiaaksi. Ei menny läpi. 

---

Tällä yhteiskunnalla muuten alkaa olemaan lopunajat käsillä, kun työ ei kelpaa. Yrittäjät kirjamellisesti lapioi paskaa, mutta nykynuorille pitää olla "siisti" duuni. 

Vierailija
10/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Mikä on siis ongelma? Ehkäpä se että teet sen niin selväksi ettet halua paikkaa että osa työnantajista juoksuttaa sinua turhassa haastattelussa silkan vittuilun vuoksi.

Pykälä kuuluu, että jos omalla toiminallaan vaikuttaa siihen, ettei tule valituksi karenssi iskee. 

En tiedä mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Uskoisin, jos laittaa hakemuksen, josta paistaa ja loistaa haluttomuus työhön, niin riittää. Siksi olen pitäytynyt asiallisissa hakemuksissa. 

Vierailija
11/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen asiallisesti, että jos tulen valituksi, toivon työpaikalla olevan sopivat taukotilat pienimuotoiseen harrastustoimintaan. Harrastan silakoiden ja muikkujen asettelua sukuelimeni välittömään läheisyyteen ja tämän asetelman kuvaamista erilaisilla kameroilla.

Ei tule kutsua haastatteluun.

Vierailija
12/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro kaikista sairauksistasi. Vaikka, että haet tätä työpaikkaa koska se voisi sopia hankalasta paniikkihäiriöstä kärsivälle.

Tai kerro, että paneudut töihin perusteellisesti ja äärimmäisen huolellisesti. Otat rohkeasti yhteyttä esimieheen jos sinulla on kysyttävää etkä epäröi soitella myös iltaisin jos joku mieltäsi vaivaava asia on jäänyt kesken. 

Ensimmäinen vaihtoehto lienee poissuljettu. Valehtelisin lääketieteellisestä diagnoosista. Olen ilmoittanut olevani perusterve ja paikat osoitetaan sen mukaisesti. 

Toinen vaihtoehto on varteenotettava. Eli hakemuksen jätettyäni s-postiin, pommitan lisäkysymyksillä aamuyöstä. 

Vierailija
13/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

gu kirjoitti:

Meikä sanoi armeija palikkatestissä että haluaisin kukkakauppiaaksi. Ei menny läpi. 

---

Tällä yhteiskunnalla muuten alkaa olemaan lopunajat käsillä, kun työ ei kelpaa. Yrittäjät kirjamellisesti lapioi paskaa, mutta nykynuorille pitää olla "siisti" duuni. 

Jos pidät minua viisikymmpistä "nykynuorena", niin lienet satavuotias itse. 

Vierailija
14/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä jaaritteleva hakemus voi myös olla hyvä. Selosta asiallisesti mutta kirjoita kamalan pitkä ja monimutkainen stoori kaikesta mitä osaat, olet tehnyt ja harrastat. Unohda kappalejaot! Ja tee yhdyssanavirheitä!

Vierailija
15/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoituksessa on puhelinnumero, soita useamman kerran kysyäksesi jotain merkityksettömiä lisätietoja. Osoitat olevasi "aktiivinen", mutta työnantajat vetävät kohdallesi pitkän miinuksen.

Vierailija
16/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä vinkkejä. 

Esim. tämä viimeinen "jaarittelu yhdyssanavirheineen". 

Työtehtäväni ovat olleet paljolti viestinnällisiä ja kielenhuoltoon painottuvia, mutta aihahan tilanne voi muuttua :)

Vierailija
17/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen vaihtoehto lienee poissuljettu. Valehtelisin lääketieteellisestä diagnoosista. Olen ilmoittanut olevani perusterve ja paikat osoitetaan sen mukaisesti. 

Toinen vaihtoehto on varteenotettava. Eli hakemuksen jätettyäni s-postiin, pommitan lisäkysymyksillä aamuyöstä. 

Sekin mutta tarkoitin, että luettelet vahvuuksinasi ei-toivottuja asioita  myönteisessä merkityksessä. Ei kovin moni pomo halua sellaista työntekijää, joka kysyy kaikesta koko ajan eikä hetkeäkään pysty itsenäiseen työskentelyyn. Jos työtehtävä edellyttää tiimityöskentelytaitoja kerro , että olet ahkera oman tiesi kulkija ja yllät parhaisiin suorituksiin itsenäisesti yksinäsi puurtaen.

Vierailija
18/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pääse haastatteluihin, vaikka kaikin tavoin osoitan olevani sopiva työntekijä.

Jospa kokeilisit samaa?

Vierailija
19/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole mahdollisimman tylsä. Niin tylsä, ettei hakemustasi jaksa lukea.

"Olen 33-vuotias helsinkiläinen nainen..."

Älä yksilöi hakemustasi työpaikkakohtaisesti. Hae mahdollisimman yleispätevästi ja ympäripyöreästi.

Muista mainita, että sinulla on kaksi-kolme pientä lasta (työnantajat pelkäävät, että joudut jäämään kotiin hoitamaan sairastapauksissa).

Kerro täysin irrelevantteja asioita.

tee paljon kirjoitus virheitä. osoita ettet et olisi sovetuva töyhön.

Vierailija
20/41 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Nimenomaan:

"TE-toimisto on katsonut että olen sopiva avoimena olevaan työpaikkaan" ja ikä: " viiden vuoden päästä olen jo vajaa 50 v" ja lisätietoihin "  Olen opettaja" tms.