Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä työtön

Vierailija
28.02.2017 |

etenkin pitkäaikaistyötön kerrotko sukulaisille olevasi työtön? vai keksitkö jonkun esim että olet yrittäjä tai muun peitetarinan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron olevani työtön.

Vierailija
2/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani työtön. Ei oo kukaan ilennyt valittaa asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron olevani työtön.

Oletko pitkään ollut työtön?

Vierailija
4/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

etenkin pitkäaikaistyötön kerrotko sukulaisille olevasi työtön? vai keksitkö jonkun esim että olet yrittäjä tai muun peitetarinan?

En vastaa edes sukulaisten puheluihin kun ovat mulkkuja.

Vierailija
5/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron että olen röissä.

Vierailija
6/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kuukauden nyt työttömänä, enkä mainosta asiaa. Jos joku kysyy, niin sitten kerron.

Vierailija
7/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta olen ollut työtön. Kaikki sukulaiset ja tutut tietää, kukaan ei kysele asiasta enää mitään.

Vierailija
8/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut olevani töiden välissä tai joitain muita kiertoilmauksia.

Vierailija
9/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron olevani työtön. Olisihan se noloa väittää olevansa töissä jossain ja sitten jäädä kiinni valheesta.

Eri asia olisi, jos sukulaiset asuisivat 1000 kilsan päässä eikä heillä olisi muita tuttuja paikkakunnaltani.

Vierailija
10/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vain "en ole nyt ollut töissä viime aikoina" tms. Vältän käyttämästä sanaa työtön tai viittamasta työttömyyden kestoon.

Vierailija
11/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona. Lapsiakin on, tosin jo koululaisia. Lasten takia voin kuitenkin verhoutua hitusen hyväksyttävämpään rooliin, eli kotiäidiksi. Oikeasti haluaisin olla töissä, mutta olen pudonnut kelkasta jo ajat sitten. Huonosti työllistävä ala ja vielä lastensaaminen siihen.

Vierailija
12/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kotona. Lapsiakin on, tosin jo koululaisia. Lasten takia voin kuitenkin verhoutua hitusen hyväksyttävämpään rooliin, eli kotiäidiksi. Oikeasti haluaisin olla töissä, mutta olen pudonnut kelkasta jo ajat sitten. Huonosti työllistävä ala ja vielä lastensaaminen siihen.

Eikö kotiäitiys ole todella hävettävä asia etenkin kun on noin isoja lapsia?

Vierailija
13/15 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kotiäitiys ole todella hävettävä asia etenkin kun on noin isoja lapsia?

Niin, kenen mielestä on, kenen mielestä ei. Minun mielestäni ei, esim. Sirpa Selänteen kotiäitiys ei ole hävettävä asia. Jos mies elättää ja vaimo hoitaa kodin, ja asia on kaikille ok, niin siinä ei ole mitään hävettävää. Jos taas äiti on pakon sanelemana kotona, ja haluaisi mieluummin olla töissä, niin silloin se varmasti häiritsee. Totuuden tietää vain nainen itse.

Vierailija
14/15 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään selittele, olen vaan työtön niin kuin moni muukin. Nyt ovat vaan alkaneet kysymään, olenko eläkkeellä.

Vierailija
15/15 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin ongelman eräänä iltana (sitä aikaa kun työttömällä kerran on) askartelemalla sellaisen kivan pahvisen TYÖTÖN kyltin. Koristelin sen glitterillä ja kaikilla sateenkaaren väreillä. Ripustan sen kaulaani aina kun lähden kylän raitille. Kukaan ei enää kysele mitään, joten voin suositella!