Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen paikka Hämeenlinna on asua?

Vierailija
28.02.2017 |

Mietin kannattaako hakea sinne töihin.

Kommentit (301)

Vierailija
61/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovan työn tekijä ja suosittelen Hml lämpimästi. Kaunis luonto ja historian läsnäolo innoittaa. Täällä on rauhallista ja tilaa ajatuksille.

Vierailija
62/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään enemmän kuin sanoiksi saan

Muutin tänne Helsingistä töiden perässä noin 4kk sitten. En ole ikinä kokenut mitään paikkaa enemmän kodikseni kuin Hämeenlinna. Aivan uskomattoman rauhallista, hienoja historiallisia kohteita, puistoalueet aivan älyttömän siistejä. Ihmiset pääosin ystävällisiä, palvelut miltei pääkaupunkiluokkaa ja opiskelumahdollisuudet kantimissaan.

En tule ainakaan hetkeen vaihtamaan, varsinkin jos kiva työpesti vaihtuu vakituiseksi :)

Sama juttu. Muutin myös minä. Kertakaikkiaan upea kaupunki. Voisihan tuo keskusta olla ehkä vieläkin eläväisempi mutta ei siellä nyt yksin tarvii olla. Ei ole niin kuollut kun jotkut täällä itkee. Meneppä muuten hesassa vähän sivummalle keskustasta niin siellä ei ole ketään. Tapahtumia on Hämeenlinnassa vaikka kuinka paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna on rauhallinen ja turvallinen pikkukaupunki. Lyhyet välimatkat joka paikkaan ja ei liikenneruuhkia. Kaunis luonto, upeat vesistöt.

Peruspalvelut perusihmisille. 

Jos haluaa enemmän melskettä elämään ei ole pitkä matka ajella käymään Tampereella tai Helsingissä.  Hämeenlinnassa on myös  upea Verkatehdas, jossa on hyvä tarjontakulttuuria moneen makuun.

Hämeenlinna rules!

Vierailija
64/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 jatkaa

Olen asunut myös Keravalla, Lahdessa ja Jyväskylässä. Loppudilemma:

Kerava - Never again

Lahti - No jaa

Jyväskylä - Menettelee

Kai olen muutenkin hieman hiljaisuudenkaipuinen. Lähinnä tämä rauhallisuus ja rentous nämä loputtomat ulkoilumahdollisuudet saivat rakastumaan lopullisesti kaupunkiin :D En ole vielä edes ehtinyt käymään linnan seudulla!  ja silti palvelut lähellä, asun ihan keskustassa. Ei tarvitse silti mennä kuin pari kilometriä niin pääsee jo tattimetsään :)

Hämeenlinna ollut ihan mahtavan raikas uusi tuttavuus :)

Vierailija
65/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

58 jatkaa

Kerava - Never again

Lahti - No jaa

Jyväskylä - Menettelee

Kai olen muutenkin hieman hiljaisuudenkaipuinen. Lähinnä tämä rauhallisuus ja rentous nämä loputtomat ulkoilumahdollisuudet saivat rakastumaan lopullisesti kaupunkiin :D En ole vielä edes ehtinyt käymään linnan seudulla!  ja silti palvelut lähellä, asun ihan keskustassa. Ei tarvitse silti mennä kuin pari kilometriä niin pääsee jo tattimetsään :)

Taidat kyllä liioitella tuota tattimetsä juttua. Jos kävelet pari kilsaa länsi itä suunnassa niin et ole lähelläkään mitään sienimetsiä vielä. Sanotaan triplana niin sitten.

Vierailija
66/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

58 jatkaa

Kerava - Never again

Lahti - No jaa

Jyväskylä - Menettelee

Taidat kyllä liioitella tuota tattimetsä juttua. Jos kävelet pari kilsaa länsi itä suunnassa niin et ole lähelläkään mitään sienimetsiä vielä. Sanotaan triplana niin sitten.

Etsivä löytää.

t.  3 litraa tatteja ja päälle sekiksiä/ 58

Vierailija
67/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi vuosi asuttu Hämeenlinnassa. Tuskin jäädään tänne loppuiäksi, mutta toistaiseksi ollaan viihdytty ihan ok. Tre ja Hki lähellä, palvelut ok, mulkkuja ihmisiähän on joka puolella eli ei täällä sen pahempia kuin muuallakaan. (Ja mä olen siinä samassa virastossa kuin yksi aiempi kirjoittaja, mutta siirryin Mikkelistä Hämeenlinnaan.)

Vierailija
68/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa iso ongelma Hämeenlinnassa on parkkipaikkojen puute, mutta torin alle rakennettava parkkiluola ratkaisee tämänkin asian.

Vierailija
69/301 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna on rauhallinen ja todella kaunis kaupunki. Kulttuuria on sen ystäville. Uusi kauppakeskus ja ystävällisiä ihmisiä. Hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan - Hämeenlinna kun on keskellä kaikkea. Lapsiperheille oikein hyvä valinta - löytyy monipuolisesti harrastuksia aina perheen pienimmistä aikuisiin. Remontoitu uimahalli, liikuntapaikkoja tarjolla loistavasti ja kirjastokin todella hyvä. Historian havinaa löytyy keskustasta, ahvenistolta, aulangolta... Reheviä lehtometsiä, järviä ja hyviä uimarantoja kaikkialla sekä hyvin hoidettuja puistoja. Keskusta ei viriilein, mutta kesäisin kaupungissa on kyllä runsaasti erilaisia tapahtumia. Voin suositella Hämeenlinnaa asuinpaikkana kyllä. Monissa keskisuurissa kaupungeissa Suomessa asuneena voin todeta, että vaikka Hämeenlinnalla on omat puutteensa, tämä on silti mukavin paikka asua.

Vierailija
70/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut 20 vuotta, ja seuraavat 20 Tampereella. Suurin ero näiden välillä on ihmisissä; siinä, missä Hämeenlinnassa saa mykkää tuijotusta, Tampereella ventovieraat voivat puhua toisilleen (ja puhuvatkin). Vanhempani muuttivat perässä 10 vuotta sitten, sama havainto heilläkin.

Vierailija
71/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinna kiinnostaisi kyllä kovasti! Mites siellä asuinalueet, onko joitain paikkoja mitä normaalin kunnon kansalaisen kannattaa välttää jos haluaa nukkua ja asua rauhassa? 

Vierailija
72/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeenlinna kiinnostaisi kyllä kovasti! Mites siellä asuinalueet, onko joitain paikkoja mitä normaalin kunnon kansalaisen kannattaa välttää jos haluaa nukkua ja asua rauhassa? 

Jukola, Nummi, Harakkamäki, Idänpää, Katuma, keskusta.

Vierailija
73/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava mesta, jos tykkää ryypätä ja tapella, kuten allekirjoittanut.

Vierailija
74/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljainen, syrjäinen, syrjäytynyt pikku kylänen. Asuin siellä pari vuotta ja ei sitä miksikään pirteäksi ja innovatiiviseksi paikkakunnaksi kyllä voi sanoa.

Syrjäinen???

Voiko Kaupunki enää keskeisemmällä paikalla Suomessa sijaita, kun Suomen suurimpien kaupunkien keskiössä? Rautatie ja moottoritie kulkee läpi kaupungin ja tunnissa ajelee Helsinkiin, kolmessa vartissa Tampereelle, eikä Turkuunkaan juuri puoltatoistuntia kauempaa köröttele.

Vierailija
75/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hämeenlinna on monipuolinen, kaunis ja kehittyvä keskisuuri kaupunki hyvällä paikalla Etelä-Suomessa."

"Väestörekisterikeskus pitää kirjaa Suomen kuntien asukasluvuista. Alla olevassa taulukossa on lueteltu Suomen suurimmat kunnat ja niiden väkiluvut huhtikuussa 2018.[16]

1. Helsinki 645 482 as.

2. Espoo 280 247 as.

3. Tampere 232 407 as.

4. Vantaa 224 397 as.

5. Oulu 202 058 as.

6. Turku 189 930 as.

7. Jyväskylä 140 240 as.

8. Lahti 119 730 as.

9. Kuopio 118 100 as.

10. Pori 84 585 as.

11.Kouvola 84 001 as.

12. Joensuu 76 063 as.

13. Lappeenranta 72 725 as.

14. Hämeenlinna 67 681 as.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kunnista_v%C3%A4kiluvun_m…

https://fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4meenlinna

Vierailija
76/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

58 jatkaa

Kerava - Never again

Lahti - No jaa

Jyväskylä - Menettelee

Höpöhöpö. Keskustan länsiosasta pari kilsaa länteen ja olet Ahveniston metsässä. Keskustan itäiseltä puolelta pari kilsaa koilliseen ja olet Hätilän takaisessa metsässä. Molemmista varmaan tattejakin löytyy.

Vierailija
77/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömän hiljainen. Hae ennemmin Mikkeliin, vähän vilkkaampi ja kuitenkin kaunis ja samantyyppinen kuin Hämeenlinna. Olen julkishallinnossa työssä sellaisessa virastossa, jolla on toimipisteet molemmissa kaupungeissa joten asuin aiemmin Hämeenlinnassa ja nykyään Mikkelissä. Voin sanoa viihtyneeni. 

Älyttömän hiljainen ja vertaat Mikkeliin :D

Huutaako siellä kaikki kurkkusuorana, vai mikä tekee siitä pikkukaupungista vähemmän hiljaisen verrattuna sitä isompaan Hämeenlinnaan?

Lisäksi Mikkeli on jumalanselän takana kaukana kaikesta, kun taas Hämeenlinna Suomen keskeisimmällä paikalla moottoritien ja pääradan varrella. Ei minkäänlaista suhteellisuuden takua verrata jotain Mikkeliä Hämeenlinnaan.

Vierailija
78/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josset abc:lle eksy klo 21 jälkeen, niin hyvä. Ei muuta.

Vierailija
79/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa siellä tapahtuu klo 21 jälkeen?

Vierailija
80/301 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn siellä viikottain puolenyön jälkeen, mutta en ole tajunnut pelätä mitään. Kerro ihmeessä, mitä minun pitäisi pelätä, että osaan olla ensi kerralla riittävän pelokas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä