"Lapsen pitää saada viihtyä koulussa"
Loukkasi ihan suunnattomasti veljen kommentti lapseni todistukseen. Lapsi hyvä koulussa ja todistus oli loistava. Veljen piti ruveta tölvimään, että minä jotenkin painostan lasta koulunkäynnissä. Ei voinut sanoa lapselle yhtään mitään siitä todistuksesta. Ei minkäänlaista kehua tai kannustusta. Alkoi vain paasata kuinka koulussa pitää lapsella olla hauskaa, oppimisen pitää olla hauskaa. Blää blää.
Kommentit (16)
Typerintä mitä tiedän on levitellä koko suvulle tietoa lapsen koulunkäynnistä ja numeroista. Ne on yksityisasioita.
Jos lapsi saa hyvän todistuksen, niin silloinko hänellä ei ole koulussa hauskaa? Outoa ajatella, että hyvät suoritukset missä tahansa ovat merkki kärsimyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Typerintä mitä tiedän on levitellä koko suvulle tietoa lapsen koulunkäynnistä ja numeroista. Ne on yksityisasioita.
Onko yksi veli koko suku? Lapsi sai juuri sinä päivänä sen todistuksensa ja tietenkin meni sitä tohkeissaam näyttämään. Ei alakoululainen tiedä hävetä hyvää todistusta.
Aina pitää ladella tuota vittuilua. Niin kypsä.
Miltä lapsesta tuntuu leveilysi hänen asioillaan? Onko sulla omia meriittejä?
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi saa hyvän todistuksen, niin silloinko hänellä ei ole koulussa hauskaa? Outoa ajatella, että hyvät suoritukset missä tahansa ovat merkki kärsimyksestä.
No niinpä. Ja että se lapsen kärsimys johtuu sitten nimenomaan äidin liiallisesta kunnianhimosta ja siitä että hän pieksää lastaan liiallisesti huippusuorituksiin?
Ko lapsi on aina ollut terävä. Ei pitäisi tulla yllätyksenä tuo koulumenestys. Mutta piti siis vihjata että johtuu vaan puurtamisesta. Samaa paskaa kuuntelin itse koko lapsuuteni omasta koulumenestyksestäni...
Ap
Jätä veljen puheet omaan arvoonsa.
Oppiminen on lapsen työtä ja kaikki tietää, että uusien asioiden oppiminen on yleensä kivaa ja silloin tällöin työlästä. Mutta koulu ei ole mikään viihdekeskus tai puuhamaa.
Onko lapsella kamuja? Lukiossa hyvä todistus on jees ja yläasteella kun pitää lukio valita. Ala-asteella pärjää kuka vaan fiksu. Varo että ei opi pärjäämään töitä tekemättä
Puurtaminen on hyvästä, oppii vaivaa näkemään asioiden eteen
Olen vain niiiiin kypsä kuuntelemaan noita heittoja. Sama veli nälvii ja vähättelee aina minua. Varsinkn koulunkäynnistä ja opinnoista ja työurasta.
Aina.
Ap
Lapsen pitää oppia koulussa, ei toki haittaa jos viihtyykin. Itse viihdyin hirveän huonosti koulussa silloin kun jostain syystä ei oppiminen kiinnostanut, enkä pärjännyt. Oppiminen lisää viihtyvyyttä.
Yleensä nimenomaan hyvät oppilaat viihtyykin koulussa ja huonosti menestyvät ei. Täysin omituinen heitto!
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsella kamuja? Lukiossa hyvä todistus on jees ja yläasteella kun pitää lukio valita. Ala-asteella pärjää kuka vaan fiksu. Varo että ei opi pärjäämään töitä tekemättä
On paljon kavereita.
Siksi se terävä lapseni just on siellä englanninkielisessä koulussa, että hänellä olisi koulussa haastetta. Hänestä kun näki jo ihan taaperona, että pää on kuin partaveitsi.
Ap
Mielenkiinnolla odotan mitä se veli keksii kommentoida siinä vaiheessa kun lapsi menee johonkin huippulukioon. Varmaan repeää liitoksistaan katkeruuksissaan.
Ap
Ja lapsi englanninkielisessä koulussa, mistä siitäkin piti päästä sanomaan, ettei siitä ole mitään hyötyä kuitenkaan, kun "kaikkihan englantia osaa". Että sieppaa. Aina samanlaista.