Minkä ikäisenä menit ensimmäisen kerran kihloihin?
Kyllähän se meni niin että jo 15-vuotiaana olin täysillä kihloissa. Se kesti sen viitisen vuotta. Sitten heti perään vuoden sisällä toiset kihlat ja ne ovat kestäneet jo toistakymmentä vuotta, onpa menty vielä sen virallisemman kaavan kautta.
Kommentit (24)
Olin 22 kun menin kihloihin, se kesti 2 tai 3 vuotta, en ole mennyt kihloihin sen jälkeen (siis vaihtanut kihlasormuksia, siinä mielessä) mutta olen ollut naimisissa 26 vuotta.
21v kihlohin, 22v naimisiin. Nyt jo eronnut. 38v.
28v. Ainoa kihlaus ja tämä siis oli viime vuonna kun mentiin kihloihin.
27 vuotiaana ekan ja vikan kerran. Nykyään naimisissa kihlakumppanin kanssa.
16-vuotiaana. 2 vuotta oltiin kihloissa ja sitten tuli ero.
23-vuotiaana neljän vuoden seurustelun jälkeen ja se kesti kaksi vuotta. Toisen kerran 30-vuotiaana, jolloin mentiin kolmen kuukauden päästä naimisiin ja ollaan vielä 15 vuooden jälkeenkin.
25- vuotiaana ja toivon tämän olevan myös viimeinen kerta :D
16-vuotiaana. 10 vuotta oltiin ennen kuin mentiin naimisiin. Naimisissa nyt 8 vuotta.
22-vuotiaana ja 30-vuotiaana. Kakkoskierroksella ollaan vieläkin.
21v kihloihin. Nyt naimisissa saman kumppanin kanssa ja lapsia.
N26v
Kihloihin 26v. ja naimisiin muutama kuukausi sen jälkeen. Eksän jälkeen on ollut parisuhteita mutta ei kihloja tai naimisiin menoa.
40++
22-v kihloihin, ja sillä tiellä edelleen, nyt 30 vuotta myöhemmin.
En ole vielä mennyt, olen 49-v. Nykyisen avomiehen kanssa asuttu yhdessä vuoden verran.
17v kunnon teinikihlat. Kaksi vuotta oltiin vielä kihlojen jälkeen.
En ole koskaan mennyt kihloihin. Periaatteessa olin eksän kanssa kihloissa sen ajan, mikä kesti avioliitosta sopimisesta vihkimiseen eli 3-4 viikkoa, mutta emme puhuneet siitä kihlautumisena, emme juhlistaneet mitenkään, emme kertoneet kenellekään emmekä vaihtaneet sormuksia. Me vain päätimme mennä naimisiin, haimme kuulutukset ja kävimme maistraatissa vihittävinä.
33-vuotiaana ekan ja toivottavasti vikan kerran. Vuotta myöhemmin oli häät.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan mennyt kihloihin. Periaatteessa olin eksän kanssa kihloissa sen ajan, mikä kesti avioliitosta sopimisesta vihkimiseen eli 3-4 viikkoa, mutta emme puhuneet siitä kihlautumisena, emme juhlistaneet mitenkään, emme kertoneet kenellekään emmekä vaihtaneet sormuksia. Me vain päätimme mennä naimisiin, haimme kuulutukset ja kävimme maistraatissa vihittävinä.
Samoin täällä, mutta mielestäni olimme kihloissa. Kihlaus on sopimus avioliiton solmimisesta, ei siihen tarvita juhlia eikä sormuksia. Aloittaja kysyi ikää, joten kerron vielä että olin tuolloin 27-vuotias, nyt 51 ja yhä naimisissa saman miehen kanssa.
20-vuotiaana ja kihloissa ollaan vieläkin, naimisiin mennään aikanaan.