Miksi hätäilet jos toimeentulotukea on myöhässä
Onhan sinulla fiksuna toki muutama satanen kotona säästössä?
Kommentit (33)
Toiset ihan oikeasti elää kädestä suuhun, ap. Kuvittelepa itse eläväsi niin pienillä tuloilla, että IHAN KAIKKI menee joka kuukausi, ja jos lääkärissä joudut käymään niin sitten joudut tinkimään jo ennestään tiukasta ruokabudjetista että saat sen laskun ja lääkkeet maksettua. Ei sitä muutamaa satastakaan jää säästöön, ihan oikeasti ei jää. Siksi on kamalaa kun se raha ei tule ajoissa, toiset joutuu näkemään nälkää ja toiset joutuu maksamaan laskuista maksumuistutuskuluja kun rahaa ei tule ajoissa.
Juu, ei olisi ongelmaa jos menis vaan röihin! Mutta kun kaikilla ei sitäkään mahdollisuutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Toiset ihan oikeasti elää kädestä suuhun, ap. Kuvittelepa itse eläväsi niin pienillä tuloilla, että IHAN KAIKKI menee joka kuukausi, ja jos lääkärissä joudut käymään niin sitten joudut tinkimään jo ennestään tiukasta ruokabudjetista että saat sen laskun ja lääkkeet maksettua. Ei sitä muutamaa satastakaan jää säästöön, ihan oikeasti ei jää. Siksi on kamalaa kun se raha ei tule ajoissa, toiset joutuu näkemään nälkää ja toiset joutuu maksamaan laskuista maksumuistutuskuluja kun rahaa ei tule ajoissa.
Juu, ei olisi ongelmaa jos menis vaan röihin! Mutta kun kaikilla ei sitäkään mahdollisuutta ole.
Jos tuo tilanne jatkuu vuosia niin kannattaako elää?
Ykkönen hoi, se on hakija, ei hakia.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Aina on silti töitä riittänyt, kielivirheistä huolimatta. Ja oikeasti, se muistutuskulu on joku 5e.
Ja kyllä jonkun pikkuluoton saa pankista työtönkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Aina on silti töitä riittänyt, kielivirheistä huolimatta. Ja oikeasti, se muistutuskulu on joku 5e.
Ja kyllä jonkun pikkuluoton saa pankista työtönkin.
Oletko hakenut työttömänä pankista pikkulainaa?
Minäpä hain työssäkäyvänä ja luottokelpoisena, vaan enpä saanut 1000€ lainaa pankista. Hain useaan otteeseen.
Yleensä ihmisellä on laskuja enemmän kuin yksi, kun niistä kaikista kertyy se 5€ muistutusta, niin siinä puhutaan jo isoista summista alle 500€/ kk saavalle työttömälle.
Lopeta se idiootin leikkiminen ja mene niihin töihisi jos sinulla sellaisia on.
No tuhlaan kuin teini ja 3300e palkasta ei paljoa säästöön jää. Silti pankit tyrkyttää 500-2000e luottokortteja. Tyrkytti jo silloin kun palkka oli huimat 1500e. Näihin ei edes tarkasteta tuloja. Siskolla palkka 1800e ja 1000e luottokortti järjestyi heti, op.
Siis minä olen vuosikausia lukenut että esimerkiksi pakolaistaustaiset pystyvät matkustelemaan, ostamaan autoja ja mitä vain toimeentulotuella. Ja säästämään. Eli miksi tämä ei suomalaisilta onnistu?
Mullakin luottokortti ja tulot alle 2000e. Kiinnostaa mitkä ovat tulosi jos et luottokorttia saa? Vaihda pankkia.
Ei varmaan kannata pankissa kertoa mihin sen rahan käytät, ja että aikomus käyttää heti. Haluat vaan päivittää kortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo tilanne jatkuu vuosia niin kannattaako elää?
No ei, ei kannata elää. Työn teko on elämisen tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Siis minä olen vuosikausia lukenut että esimerkiksi pakolaistaustaiset pystyvät matkustelemaan, ostamaan autoja ja mitä vain toimeentulotuella. Ja säästämään. Eli miksi tämä ei suomalaisilta onnistu?
Kunniavieras on kunniavieras. Kantasuomalainen kantasuomalainen.
Näin moni sortui taas vastaamaan ihan puhtaaseen vittuiluprovoon. Mikä teitä vaivaa? :-o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli muualta tulleet ovat siis rutkasti fiksumpia raha-asioissa jos ihan samoilla tuilla pärjäävät hienosti. Ovatko tuet siis liian isoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli muualta tulleet ovat siis rutkasti fiksumpia raha-asioissa jos ihan samoilla tuilla pärjäävät hienosti. Ovatko tuet siis liian isoja?
Idiootin leikkiminen sen kun jatkuu...
Ei ole ihan samat tuet katsos. Saavat myös "harkinnanvaraista" helpommin ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Näin moni sortui taas vastaamaan ihan puhtaaseen vittuiluprovoon. Mikä teitä vaivaa? :-o
Tämä on todennäköisesti sama henkilö, ketä vituttaa niin perkeleesti kun vaimon kanssa tienaavat yhteensä vähemmän kuin toimeentulotukiasiakas saa Kelasta, että piti avata oma ketju, kun edellinen missä asiaa puitiin kuihtui pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen myös asiaa. Joka kesä matkustavat tapaamaan isäänsä ulkomaille ja lisäksi reissataan kavereita tapaamassa.
Kyllähän sitä nyt 480 euron tuloilla pitäisi tosiaan saada muutama satanen säästöön vai?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on näin ja käyn töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin luottokortti ja tulot alle 2000e. Kiinnostaa mitkä ovat tulosi jos et luottokorttia saa? Vaihda pankkia.
Ei varmaan kannata pankissa kertoa mihin sen rahan käytät, ja että aikomus käyttää heti. Haluat vaan päivittää kortin.
Ihan mielenkiinnosta, paljonko sä luulet että työttömyyskorvaus on kun vertaat sitä sun palkkaan?
Työttömyyskorvaus on 550e
Mikähän pankki antais noilla tuloilla lainaa:)
Niin ja eikö noiden hakiat usein asu jossain kaupungin tai säätiön vuokrakämpissä? Voihan sinne soittaa, että vuokra myöhässä. Itse asun, vaikka en tukia hae. Tuolla saa siirrettyä vuokria vaikka seuraavalle kuulle. Ruokaa leipäjonosta ja kai joku kaveri satasen lainaa, tai visa.