Olen ammatiltani siivoja ja rakastan tätä työtä:)
Monen tuntuu olevan vaikeaa uskoa, että oikeasti rakastan tätä työtä.
Olen alle kouluikäisestä asti rakastanut siivoamista ja rakastan edelleen.
Kävin peruskoulun jälkeen lukion ja tein keikkaa siivoojana, sen jälkeen kävin oppisopimuksella vielä siivousalan koulut ja nyt olen ollut onnellinen siivoaja jo yli 15 vuotta:)
Kommentit (8)
Minkälaisessa kohteessa siivoat? Itsekin teen välillä keikkaa siivoojana kouluissa ym ja tykkään hommasta. Tykkäisin vaan paljon enemmän jos ei ois niin kamala kiire, kuten yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisessa kohteessa siivoat? Itsekin teen välillä keikkaa siivoojana kouluissa ym ja tykkään hommasta. Tykkäisin vaan paljon enemmän jos ei ois niin kamala kiire, kuten yleensä on.
Olen tehnyt töitä laidasta laitaan: hotellisiivousta, toimistosiivousta, kouluissa siivousta, tehdashallien siivousta ja junassakin on tullut siivottua jne. Nykyisin siivoan päiväkoteja ja kouluja:)
Kyllä se menee niin kauan kuin selkä ja muu terveys kestää.
Ja mä taas olen sellainen koulutettu, hyvätuloinen, jolla on tapana kerran-pari viikossa, sopivassa tilanteessa, sanoa kiitoksensa siivoojille. Kyllä jotkut meikäläisetkin näkevät - ja arvostavat.
Kiitos.
Ja minä taas olen sellainen koulutettu, mutta heikkotuloinen työtön. Miten maisteri pääsee siivoojaksi? Koulutetaanko työssä?
Mitä teet vapaa-aikanasi? Onko tullut vastaan kavereita ym jotka jotenkin karsastaisivat alavalintaasi? Miten se näkyy?
Se on mukava kuulla! Meillä täällä yhdessä firmassa on sama siivooja ollut jo 25v. Viimeksi tänä aamuna kävi siivoilemassa omaa työtilaani ja juteltiin samalla mukavia. Oli todella iloinen ja sanoi miten tykkää tästä työstä kun on täydet lomat, hyvä palkka, arkityö ja vielä vakituinen kohde missä tuntee kaikki niin sosiaalisoituu hyvin päivän aikana. Ja se on totta. Siivousfirma on vaihtunut mutta ehtona on aina ollut että vakituinen pirteä siivojamme saa jatkaa täällä.
*Siivooja