Kuinka pitkään vielä suomalainen räpmusiikki jaksaa pysyä pinnalla?
Cheek, Elastinen, Paperi T, Profeetat, Mikael Gabriel, Nikke Ankara jne..
Kommentit (27)
Vielä tuolloin 2015-2017 suomimusa oli hyvää ja kaikin puolin toimivaa. Alamäki on ollut aivan järkyttävä ja synkempi mitä olisi ikinä voinut kuvitella. Tai sitten olen tullut vanhaksi jo parikymppisenä :DD
Vierailija kirjoitti:
Vielä tuolloin 2015-2017 suomimusa oli hyvää ja kaikin puolin toimivaa. Alamäki on ollut aivan järkyttävä ja synkempi mitä olisi ikinä voinut kuvitella. Tai sitten olen tullut vanhaksi jo parikymppisenä :DD
Toki jälkeenpäin ajateltuna ei tuolloinkaan tullut kotimaista musiikkia kulutettua juuri ollenkaan ja nykyään ei sitäkään vähää.
On se kyllä niin surkeaa kuunneltavaa että pitäisi panna erityisen korkealle verolle jos moista kuraa julkaisee.
Sitä oon aina ihmetellyt, että musiikissa, joka perustuu sanojen rytmiin ja riimeihin, on rimmaukset yleensä tasoa "taivaast - Vantaalt", eli jos suunnilleen yksikin kirjain on sama, niin sen ajatellaan rimmaavan. Eivät ole räppärit varsinaisesti mitään Juiceja, Martti Syrjiä tai Pekka Myllykoskia. Eli kappaleissa ei ole sen paremmin melodiaa kuin riimejäkään (ja silti riimejä tavoitellaan). Kamalaa myötähäpeää herättää koko skene, ei pysty kuuntelemaan.
Vaka vanha Väinämöinen jumputijumputi räpä räp fuck.
Tietäjä iänikuinen, jumpuritjumputi räpätätiräp (munien kaivelu).
Pani bitchiä pikkaraista jumputi räp.
Navan alle napsahutti räp räp räp, käsien heiluttelua.
Kuulee hyvin nykyrappareiden lukemattomuus ja osaamattomuus instrumenttien hallinnassa. Ei ole mitään osaamista ja täysi historiattomuus. Koneella samplet ja jotain hissi/tissi-osastoa.
Persujen inhoama Paleface on toki tästä poikkeus.
Dave, Hande, Yup/Martikainen, Cmx/Yrjänä, Röyhkä, Ismo. Otan mielelläni vastaan hyviä lyriikoita, mutta kehnoa on osaaminen. Jos on ongelma, korjataan se finglishillä. Vaikka en pidekään Juicesta, niin miehellä oli ainakin riimit kohdallaan.
Löytyy, mutta JVG on cheekin jälkeen paskinta "räppiä"