Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli tonnin lasku, kun oltiin laitettu talouspaperia vessanpönttöön. Tuli tukos ja päivystävä putkiliike paikalla

Vierailija
27.02.2017 |

Ihan vain nenän niistämiseen ja pikku pyyhkimiseen ollaan laitettu käytettyä talouspaperia.

Mutta varoituksen sana kaikille. Nyt ollaan viisaampia ja olisihan se pitänyt tajuta, että talouspaperi on tukkeuttavaa imukykynsä ansioista toisin kuin veskipaperi.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä on vanha talo ja viemäriputkien läpimitta enemmän kuin 2 cm.

Meilläkin vanha talo. Ei tosin mitään ylimääräisiä olla laiteltu mutta nuorimmainen oli muovisen veitsen vetänyt alas pöntöstä joskus reilu 1-veenä. Siihenhän sitten tarttui kaikki kiinni ku oli jäänyt mutkaan poikittain.

Onneksi putki on alapohjassa näkyvissä. Mies heitti sadetakin päälle, teippas kumihanskat kiinni hihoihin ja tunki paperitollot nenään (erityisherkkä hajuille) ja laittoi suojalasit päähän , avas putken, tyhjensi sen ja irrotti veitsen sieltä. Oli halpa mutta varmaan epämiellyttävä urakka :)

Vierailija
22/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä maaseudulla saa sunnuntaisinkin putkimiehen muutamalla kympillä.

En kuitenkaan usko, että ap olisi mitään tonnin laskua saanut siitä, että joku kaivaa paperipyyhkeet pöntöstä.  Tonnillahan mies tekee viikonpäivät töitä. Virolainen melkein kaksi viikkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut talouspaperia paljonkin kerrallaan vessanpyttyyn 30 vuotta eikä yhtään tukosta. Nyt, kun viemärit uusittiin pinnoitusmenetelmällä, tukos tuli. Talkkari onneksi sai sen auki jollain merkillisellä "pumpulla". (Sanoi, ettei sitä imukuppia pidä käyttää, kun se vaan tekee tukoksesta tiiviimmän.)

Vierailija
24/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvasiko kotivakuutus?

Putkiliikkeen vierailu siis eilen sunnuntaina. Joten en ole saanut vielä laskua erittelyineen enkä varsinkaan ottanut selvää vakuutuksen osuudesta. 

Lähtiessään vain sanoivat, että tonnin keikka. 

Jos teillä on vastuuvakuutus, niin maksatte omavastuun verran.

Meillä poika juuttui hissiin. Kaksi tuntia odoteltiin huoltoa, ja sitten alkoi poika mennä paniikkiin. Mies rikkoi oven (väänti väkisin auki, sillai sivuittain liukuva).

Lasku hissiyhtiöltä 2500e. Soitto vakuutusyhtiöön, kysyivät laskun tiedot ja me maksoimme 150e ja vakuutusyhtiö loput, Kiitos If.

Miksi ihmeessä se ovi oli pakko rikkoa? Eihän siellä hissin sisällä esim ilma lopu.

Se on syystä se ilmoitus hissien seinässä, että alle 12-vuotiaat eivät saa yksin käyttää hissiä.

Vierailija
25/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhupumpun ostolla ja viemärinavaajapullolla oisit päässy halvemmalla.

Vierailija
26/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n olisi kannattanut odottaa arkipäivää. Eihän tuollaisella tulipalokiire ole. Voi käydä vaikka jossain purilaismestassa tai kahvilassa vessassa (samalla ostaa jotain pientä) ja hätätapauksessa tehdä sankoon.

Meillä oli pytty muutaman viikon pois käytöstä ja aivan hyvin pärjättiin.

Vierailija
27/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo ovat ja missä myydään?

Vierailija
28/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin putkimiestä litra pönttöön aina silloin tällöin niin putket pusyy auki. Karhupumppu on se imukuppi missä on varsi. saa esim prismasta.

Vierailija
29/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan pakko käyttää talouspaperia (vessapaperi loppu), niin repikää se edes mahdollisimman pieniksi paloiksi, vähintään vessapaperiarkin kokoisiksi tai vielä pienemmiksi. Tai jos on käsikuihku saatavilla, niin paperia ei tarvita lainkaan, kun vaan suihkuttelee paikkansa puhtaiksi. Kuivaukseen voi sitten käyttää sitä talouspaperia, kunhan ei viskaa pönttöön vaan roskikseen.

Vierailija
30/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä laitan tamppoonit vessanpyttyyn. Hyi hemmetti en kai minä ala säilyttää verisiä tamppooneja vessassa jossain roskalaatikossa haisemassa.

Olen näin tehnyt jo 5 vuotta ja ei mitään ongelmia.

Vierailija
31/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan joskus talouspaperia vessanpönttöön. Kissan oksennukset on helpompi siivota talouspaperilla kuin vessapaperilla, ja roskikseen en kehtaa laittaa niitä yrjöjä haisemaan. Ei ole koskaan tukkeutunut putket ja tätä toimintaa on kuitenkin yli 7 vuotta takana.

Tarkkanana olen kyllä siinä, että mitään vanulappuja, vanupuikkoja ja ruuantähteitä tai hiuksia ei vedetä vessasta alas.

Vierailija
32/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin saada sydärin edellisessä kämpässä. Mulla oli pöntössä semmonen perinteinen muovinen wc-raikastin härpäke. Se oli ihan loppumaisillaan ja siirsin sitä pyttyä siivotessani hieman toiselle kohtaa, jotta se pöntön huuhtelun yhteydessä kostuisi paremmin ja kuluisi ihan loppuun. Koska se oli jo melkein tyhjä ja siksi niin kevyt, niin oli sitten normi vessankäytön yhteydessä luikahtanu viemäriin. Huomasin yhden wc-käynnin aikana, että missä se härpäke oikein on, justiinsa sitä siirsin? Paniikissa olin muutaman seuraavan päivän ajan, kun mielikuvissani se härpäke on siellä viemärissä juuttuneena ja kerää ympärilleen koko ajan tukosta, kun siihen kaikki jäte tarttuu. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut ja reilun puolen vuoden päästä jo muutin poiskin. Mutta sen verran sykettä nosti, etten ole enää niitä muovihärpäkkeitä pytyn reunoille viritelly.

Vierailija
33/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisen tukoksen olen saanut auki yksinkertaisesti vetämällä sen käsin pois... Kokeiletteko edes itse ennen kuin haalitte tällaisia älyttömiä laskuja maksettavaksi?

Vierailija
34/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol mä oon monesti pyyhkinyt perseeni talouspaperiin kun vessapaperi on loppu yllättäen eikä oo tukkeutunut. Toivottavasti ei jatkossakaan

Lollottele sitten, kun se eräänä päivänä tukkeutuukin ja makselet ittes kipeäksi. Hurskaat toiveet eivät auta, sopii käyttää sitä toistakin päätä.

Vierailija
35/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin putkimiestä litra pönttöön aina silloin tällöin niin putket pusyy auki. Karhupumppu on se imukuppi missä on varsi. saa esim prismasta.

Pieni mutta vaan on...

Viemärinavaaja kemikaaleja kuten Kodin Putkimies tai vastaavat. EI saa laittaa WC-pönttöön!

Vierailija
36/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä laitan tamppoonit vessanpyttyyn. Hyi hemmetti en kai minä ala säilyttää verisiä tamppooneja vessassa jossain roskalaatikossa haisemassa.

Hanki vaikka pieniä pakastepusseja ja kääräise niihin, jos et kestä omia hajujasi. Ja sen roskiksenkin voi tyhjenää useammin. Tuolla menolla aiheutat tukoksen ennemmin tai myöhemmin, ja se se vasta hyi hemmetti onkin.

Vierailija
37/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvasiko kotivakuutus?

Putkiliikkeen vierailu siis eilen sunnuntaina. Joten en ole saanut vielä laskua erittelyineen enkä varsinkaan ottanut selvää vakuutuksen osuudesta. 

Lähtiessään vain sanoivat, että tonnin keikka. 

Jos teillä on vastuuvakuutus, niin maksatte omavastuun verran.

Meillä poika juuttui hissiin. Kaksi tuntia odoteltiin huoltoa, ja sitten alkoi poika mennä paniikkiin. Mies rikkoi oven (väänti väkisin auki, sillai sivuittain liukuva).

Lasku hissiyhtiöltä 2500e. Soitto vakuutusyhtiöön, kysyivät laskun tiedot ja me maksoimme 150e ja vakuutusyhtiö loput, Kiitos If.

Miksi ihmeessä se ovi oli pakko rikkoa? Eihän siellä hissin sisällä esim ilma lopu.

Se on syystä se ilmoitus hissien seinässä, että alle 12-vuotiaat eivät saa yksin käyttää hissiä.

Ei enään vuosiin ole ollut tuota " alle 12-vuotiaat eivät saa yksin käyttää hissiä " mainintaa hisseissä.

Ja jos tuo hissin rikkoja mies olisi ollut hieman nokkelampi niin tietäisi, että siellä ylhäällä on paikka mistä hissinoven saa auki. Siellä hissinoven karmissa...

Vierailija
38/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin laitan. Mihin te muut niitä löllyköitä tungette?

Vierailija
39/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen laittoi joskus kuopuksen tutin pyttyyn, onneks ei aiheuttanut tukosta.

Vierailija
40/74 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitan joskus talouspaperia vessanpönttöön. Kissan oksennukset on helpompi siivota talouspaperilla kuin vessapaperilla, ja roskikseen en kehtaa laittaa niitä yrjöjä haisemaan. Ei ole koskaan tukkeutunut putket ja tätä toimintaa on kuitenkin yli 7 vuotta takana.

Tarkkanana olen kyllä siinä, että mitään vanulappuja, vanupuikkoja ja ruuantähteitä tai hiuksia ei vedetä vessasta alas.

Et kehtaa laitttaa roskikseen? Mihin sä sitten kissan muut jätökset laitat kun nekään eivät sinne vessanpönttöön kuulu?

Meillä on vessassa oma roskis kissavessan tyhjennystä varten ja laitamme jätökset hedelmäpusseihin. Pussit saa kiikutettua roskikseen aamutoimien jälkeen töihin lähtiessä.Ei todellakaan haise.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi