Ultran sukupuoliarvion luotettavuus?
Onko teille annettu vääriä arvioita vauvan sukupuolesta? Onko teistä viikoilla 17-18 tehty arvio luotettava?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Tyttöä arveli, mutta synnytyksessä tulikin poika 😃 En nyt prosenttia toki osaa sanoa kuinka monet menevät oikein, mutta jos jompaa kumpaa arvelee, niin eiköhän se hyvin suurella todennäköisyydellä pidä paikkaansa.
Millä viikolla sulla arveltiin tyttöä? Entä näitkö itsekin ruudulta että näyttää tytöltä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä sukupuolella on?
Ei ole mitään väliä,'ei tätä pidä niin vakavasti ottaa 😊 ei ole pettymys vaikka vauvan sukupuoli vielä muuttuisi, kunhan mielenkiinnosta kyselen. Tuttavapiirissä on useampi tapaus jossa ultran tyttö ollutkin poika myöhemmin ultrassa tai vasta synnyttyä. Mietin kuinka yleistä mahtaa olla
Ap
Meillä on rakenneultrassa joka kerta, kun vaan kuva on saatu, arvio on ollut 100% oikea.
Kyllä varmaan rakenneultran arvio onkin melko luotettava kun viikkoja on vähintään 20 ja jos saa hyvän kuvakulman. Mutta entä nuo aiemmat arviot?
3D-ultrassa sanottiin että poika olisi tulossa mutta tyttö syntyi.
Missä annetaan arvio? Minulle lääkäri näytti kuvaa ja selitti kuvakulmia yms, mutta tulkinnan sain tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Voi sillä olla joskus paljonkin väliä. On vaikeita sairauksia, jotka periytyvät vain jommallekummalle sukupuolelle.
Hmmm mua kiinnostaa myös tää.
Nimimerkillä kaappi täynnä pinkkiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään väliä,'ei tätä pidä niin vakavasti ottaa 😊 ei ole pettymys vaikka vauvan sukupuoli vielä muuttuisi, kunhan mielenkiinnosta kyselen. Tuttavapiirissä on useampi tapaus jossa ultran tyttö ollutkin poika myöhemmin ultrassa tai vasta synnyttyä. Mietin kuinka yleistä mahtaa olla
Ap
Ei lapsen biologinen sukupuoli vaihdu itsekseen enää sukupuolielinten kehittymisen jälkeen. 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöä arveli, mutta synnytyksessä tulikin poika 😃 En nyt prosenttia toki osaa sanoa kuinka monet menevät oikein, mutta jos jompaa kumpaa arvelee, niin eiköhän se hyvin suurella todennäköisyydellä pidä paikkaansa.
Millä viikolla sulla arveltiin tyttöä? Entä näitkö itsekin ruudulta että näyttää tytöltä?
Rakenneultrassa. Viikkoja en muista. Kysyi siis vain lopuksi haluaako tietää sukupuolta ja sanoi ettei varmaksi osaa sanoa, mutta tyttöä arveli siis tuolloin. En minä ainakaan siitä ultrakuvasta osaisi itse sanoa suuntaan taikka toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi lapsen biologinen sukupuoli vaihdu itsekseen enää sukupuolielinten kehittymisen jälkeen. 😃
Mulle tehtiin rv 17 4d-ultra. Silloin sanottiin sukupuoli, joka piti paikkansa. Lääkäri sanoi katsovansa sen virtsateiden rakenteesta, ei suinkaan arvailevansa mitään ulokkeita. Siis ne rakenteet on luonnollisesti erilaiset tytöillä ja pojilla, ja tutkitaan samalla tavalla kuin esim. sydän.
Vierailija kirjoitti:
Missä annetaan arvio? Minulle lääkäri näytti kuvaa ja selitti kuvakulmia yms, mutta tulkinnan sain tehdä itse.
Ei sanota ellei olla 100 pros varmoja. Istukkanäyte on varma. 40 v täyttäneille. Oikea suku puoli tuli eli poika.
Mä en ole millään kerralla edes halunnut tietää kumpaa odotan. Kerran ultraaja unohti toiveeni ja sanoi vahingossa, että täällä taitaa olla poika. No poikahan sieltä sitte syntyi.
Suurin osa veikkauksista noilla viikoilla menee oikein, mutta koskaanhan et voi tietää satutko siihen vähemmistöön jolla veikkaus osuu väärin. Poikaveikkaukset kaiketi ovat varmempia ainakin ennen rv 20. Napanuora jalkojen välissä voi vaikeuttaa tulkintaa ja joskus sikiön asento on vain epäedullinen sukupuolen määrittämiseen ultralla. Tyttösikiöiden häpyhuulet ovat usein myös aika turpeat, joita saattaa nopealla vilkaisulla luulla helposti kiveksiksi. 100 % tuloksen ennen syntymää kertoo oikeastaan vain lapsivesipunktio tai napasuoninäyte, istukkanäytekin käytännössä on lähes varma mutta olenpa törmännyt niihinkin synnyttäjiin, joilla istukkanäytteeseen onkin sattunut vain äidin soluja ja täten virheellisesti lupailtu tyttöä syntyväksi mutta poika nostettukin lopulta synnärillä rinnalle. Tällaisessa tapauksessa toki myös muut tutkitut kromosomimääritykset ovat menneet pieleen...
Eikö useammin juuri poikaa luulla tytöksi? Tuskin kukaan kokenut ultraaja sekoittaa pojan vehkeitä napanuoraan
Olisko jollain vielä kokemuksia?
Ap