Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Purkan syöminen työaikana, toisen ketjun innoittamana

Vierailija
27.02.2017 |

Luin surullisena tuota toista ketjua purkan syömisestä, ja olin todella yllättynyt kuinka vahvoja mielipiteitä aihe ihmisissä herättää.
Kieltämättä aihe osui kipeään paikkaan. Minulle on tehty vuosia sitten leikkaus nielussa, ja tuosta jäi jälkivaivaksi ikävä nielun kuivuminen, joka välillä puhuessa (kielen hangatessa) aiheuttaa oksettavan tunteen ja kyökkimistä. Ratkaisu tähän on purkan tai pastillien syöminen aina, kun tiedän, että joudun puhumaan eikä kyökkiminen ole suotavaa.
Nyt olen palaamassa työelämään, mutta alkoi pelottaa todella, mitä ihmiset minusta ajattelevat. Onko tämä automaattisesti este työllistymiselle? Pitäisikö tästä kertoa heti työhakemuksessa, tai viimeistään heti työhaastattelun aluksi? Onko käytännössä mitään toivoa sille, että voisin ikinä työllistyä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Unohda nyt vain se purkan jauhaminen! Suun ja nielun kuivumiseen on apteekissa ihan omat tuotteensa! Käväiseppä ostoksilla, apteekin henkilökunta auttaa varmasti!

Vierailija
2/7 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyökkiä on minulle uusi verbi.

Minäkin suosittelen apteekkia ja kuivaa suuta kosteuttavia tuotteita. Pastilleja, suihkeita jne.

t. Syöpäpotilas, jonka suuta lääkkeet kuivaavat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei! Unohda nyt vain se purkan jauhaminen! Suun ja nielun kuivumiseen on apteekissa ihan omat tuotteensa! Käväiseppä ostoksilla, apteekin henkilökunta auttaa varmasti!

Usko pois, olen käynyt asiasta lääkärissä useita kertoja. En aio koko sairaushistoriaani avata tässä, tuo oli hyvin typistetty ja osittain muokattu versio asiasta. Aloituksen pointti ei ollut vaivani ja se mitä sille voisi tehdä, vaan se, että minun on käytännössä pakko syödä purkkaa/pastilleja tietyissä tilanteissa, ja miten tämä vaikuttaa työllistymiseen.

ap

Vierailija
4/7 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suosittelen apteekkia ja kuivaa suuta kosteuttavia tuotteita. Pastilleja, suihkeita jne.

Kyökkiminen on varmaan murresana täältä lännestä, mutta en saanut millään päähäni oikeaa sanaa tuolle kamalalle tunteelle/reaktiolle. :)

Vaivani ei todellisuudessa ole pelkkää kuivumista, mutta en viitsinyt sen tarkemmin alkaa käymään sitä läpi. Arpeumaa ei ole mahdollista leikata tai polttaa enempää, joten purkan mässyttämine on erittäin hyvä kompromissi tilanteeni huomioon ottaen. Surullista vaan, jos toisten ihmisten mielipide asiaan on noin jyrkkä, eikä sitä suostuta näkemään minään muuna kuin huonona käytöksenä.

ap

P.S. Tsemppiä parantumiseen!

Vierailija
5/7 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyökkiminen on varmaan murresana täältä lännestä, mutta en saanut millään päähäni oikeaa sanaa tuolle kamalalle tunteelle/reaktiolle. :)

Vaivani ei todellisuudessa ole pelkkää kuivumista, mutta en viitsinyt sen tarkemmin alkaa käymään sitä läpi. Arpeumaa ei ole mahdollista leikata tai polttaa enempää, joten purkan mässyttämine on erittäin hyvä kompromissi tilanteeni huomioon ottaen. Surullista vaan, jos toisten ihmisten mielipide asiaan on noin jyrkkä, eikä sitä suostuta näkemään minään muuna kuin huonona käytöksenä.

ap

P.S. Tsemppiä parantumiseen!

Kiitos. :)

Olen pahoillani suusi ongelmista.

Monet pitävät purkan syömistä epäkohteliaana, joten yrittäisin löytää muita ratkaisuja.

Minua auttaa (kotona) ilmankostuttaja, apteekin sylkinapit, suuhun suihkutettavat kosteuttajat ja usein toistuva vedenjuonti.

Vierailija
6/7 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeasti antaa huonon kuvan jos esim kaupan kassa mässyttää sitä purkkaa. Mutta onneksi on paljon töitä joissa et ole asiakaskontaktissa. Muutenkin työ jossa ei tarvitse puhua koko ajan taitaa sinun tilanteessa olla parempi. Myös esim elintarviketehtaassa on tiukat säännöt jotka saattaa kieltää purkan.

T: yliopistotutkija joka syö lounaan jälkeen purkkaa. Mutta ei ikinä jos on palaveri asiakkaan kanssa

Vierailija
7/7 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä purkan syömisessäkin pointti on useimmiten siinä miten sitä syöt. Mässytätkö suurieleisesti ja puhaltelet palloja vai jauhat (mahdollisimman) huomaamattomasti ja et mälvää puhuessa.

Tuskin kukaan asiasta huomauttaa, jos osaat syödä purkkaa huomaamattomasti ja siten ettei se muuta puhetta epäselväksi.