Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla vain yksi lapsi, onko kaduttanut jälkeenpäin, ettei tullut tehtyä useampaa lasta?

Vierailija
27.02.2017 |

Meillä on yksi 8 vuotias. Ei ole kyllä yhtään ainakaan minua kaduttanut, että lapsiluku jäi tähän yhteen. Ainoastaan joskus kun lapsi vaatii kokoajan huomiota ja leikkikaveria, niin on tullut mietittyä että olisiko se leikkikaveri ollut sittenkin kiva.

Mutta kaiken kaikkiaan, kyllä meidän perhe on hyvä näinkin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaduttaa sen ainoankin tekeminen.

Vierailija
2/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lapsella astma, hoitotasopainon löytäminen hankalaa ja flunssat yhtä stressiä! Ei kiitos enää toista jolla mahdollisesti sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekan lapsen 21-vuotiaana ja ajattelin,että toinen ehkä joskus jos on sopiva tilanne ja mies tms. 27-vuotiaasta olen ollut hedelmätön. Tarkoitan että huom aina yksilapsisuus ei ole valinta. Mutta ei kaduta että en tehnyt toista lasta jonkun kenen tahansa kanssa,mulla oli täysi syy odottaa toista tilaisuutta, sitä ei sit vaan tullut.

Vierailija
4/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan entinen yksilapsinen perhe. Enemmän kaduttaa toisen lapsen tekeminen, yhden kanssa oli niin helppoa.

Vierailija
5/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä kaduta. Luulen kyllä että lopullinen tili on mahdollista tehdä vasta kun lapsi on aikuinen.

Vierailija
6/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaduta. Lapsi täyttää 16, minä 38. Sairastuin itse 26- ja 30-vuotiaana, en olisi jaksanut yhtään enempää.

Vierailija
7/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaduttaa. Silloin ainokaisen ollessa taapero arvotin helpon elämän ja vauvavuodesta parantuneet yöunet korkeammalle, ajateltiin että ei vielä toista lasta, nautitaan tästä 'helppoudesta' vielä eikä aloiteta vielä alusta. Toista ei sitten vuosien päästä tullutkaan.

Vierailija
8/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan.

Yhden lapsen kanssa on mukavaa tehdä kaikkea. Rahatkin riittää paremmin. Jos hoitajaa tarvitaan, sekin on helpompi saada kun on vain yksi lapsi (puhun nyt lähipiirin antamasta hoitoavusta). Lapsi jos sairastuu, se on nopeasti ohi eikä tarvitse olla töistä pois viikkotolkulla.

Vierailija
9/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän, että tulen katumaan. Olin 36 kun sain esikoisen. Olisin halunnut toisen.. mies myös.. mutta mutta.. alkoi tämä taantuma tuntumaan meidän perheessä.. ja vähän tiukkaa välillä on ollut, kun tulevaisuus työmarkkinoilla on epävakaata, niin ei olla yks.kert uskallettu. Molemmat on yt neukkareissa kertaalleen kenkää saanut. Ja uudet duunit ovat olleet edellisiä huomattavasti huonopalkkaisempia, ja itse työnä vaativampia. No, nyt olen 40v ja edelleen epävakaat työnäkymät, joten ei sitten enää uskalla riskeerata. Tai sitten on vaan kylmästi heittäydyttävä yhteiskunnam elätiksi, ja sanottava vitut!

Vierailija
10/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa on neljävuotias, eikä kyllä kaduta. Toiseen lapseen olisi ollut tilaisuus, kun ehkäisy petti vuosi sitten. Teimme abortin, sillä toinen lapsi tuntui kaikella tavalla väärältä ratkaisulta meidän perheeseemme. Yhden kanssa on mukavaa ja helppoa. Tiedostan, ettei minusta olisi useamman äidiksi. Tottakai "joudun" leikkimään ja puuhaamaan lapsen kanssa nyt ehkä enemmän kuin silloin, jos heitä olisi kaksi. Mutta tykkään olla lapsen kanssa ja meillä on pääsääntöisesti kivaa yhdessä. Lisäksi on kyllä todellinen elämää helpottava tekijä, kun ei ole taloudellisia huolia. Useamman lapsen kanssa niitä varmasti olisi, eikä ravintoillalliset, matkustaminen tai lapsen suzukikoulu ja voimistelu olisi meidän palkoilla mahdollista kahdelle lapselle. Näin on hyvä ja saamme vielä rahaa säästöönkin. En keksi yhtään syytä katua. Meidän perhe on täydellinen tällaisena. 

Vierailija
12/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut enempää, joten en kadu, mutta nyt harmittaa, kun tytär täyttää jo 36 vuotta eikä lapsenlapsista ole tietoakaan. Hän kun ei ole edes yrittänyt saada lasta ja aika vaikeaahan on tuon ikäisenä enää sitoutuakaan mieheen. 

Sain ainokaiseni 25 vuotiaana ja toista yritimme toiveissa, että josko joskun pääsisi isovanhemmaksikin. Suosittelen siis, että yritätte ainakin sitä toista lasta, jos toivotte lapsenlapsia!

Vierailija
13/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 10, 3 ja 1 ja usein mietitty,että olisi kaduttanut todella paljon jos ei olisi näitä kolmea. Esikoinen aloitti koulun keskimmäisen syntyessä ja on sanonut, ettei osaa kuvitella aikaa ilman sisaruksia ja oli jo luullut ettei ikinä saa siskoa tai veljeä.Perhe säilyy läpi elämän ja lapsilla ei ole lainkaan serkkuja eikä tätejä tai setiä.

Vierailija
14/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat 10, 3 ja 1 ja usein mietitty,että olisi kaduttanut todella paljon jos ei olisi näitä kolmea. Esikoinen aloitti koulun keskimmäisen syntyessä ja on sanonut, ettei osaa kuvitella aikaa ilman sisaruksia ja oli jo luullut ettei ikinä saa siskoa tai veljeä.Perhe säilyy läpi elämän ja lapsilla ei ole lainkaan serkkuja eikä tätejä tai setiä.

Olet aika väärässä ketjussa?

Vierailija
15/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut enempää, joten en kadu, mutta nyt harmittaa, kun tytär täyttää jo 36 vuotta eikä lapsenlapsista ole tietoakaan. Hän kun ei ole edes yrittänyt saada lasta ja aika vaikeaahan on tuon ikäisenä enää sitoutuakaan mieheen. 

Sain ainokaiseni 25 vuotiaana ja toista yritimme toiveissa, että josko joskun pääsisi isovanhemmaksikin. Suosittelen siis, että yritätte ainakin sitä toista lasta, jos toivotte lapsenlapsia!

Olen pian 29-vuotias. Minun on hirveän vaikea haaveilla isovanhemmuudesta, kun omakin lapsi on vielä pieni. Luultavasti siinä vaiheessa, kun hän on aikuinen, ei tähän maailmaan kannata paljoa lapsia tehdä. Luulisin, ettei minua harmita, jos lapsi ei saa/tee omia lapsia. Pääasia on, että hän on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. 

Vierailija
16/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko saaneet synnytysorgasmeja?

Vierailija
17/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 29-vuotias. Minun on hirveän vaikea haaveilla isovanhemmuudesta, kun omakin lapsi on vielä pieni. Luultavasti siinä vaiheessa, kun hän on aikuinen, ei tähän maailmaan kannata paljoa lapsia tehdä. Luulisin, ettei minua harmita, jos lapsi ei saa/tee omia lapsia. Pääasia on, että hän on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä. 

Olen 30-vuotias enkä myöskään ole isovanhemmuudesta haaveillut. Mistäs tiedän oonko edes elossa silloin, kun lapseni ehkä lisääntyy? En ainakaan toivo että hän saisi lasta vielä parikymppisenä, koska silloin mulla on vihdoin tilaisuus enemmän "omaan elämään" enkä haluaisi olla paljon lapsenvahtina.

Vierailija
18/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, emme saaneet toista vaikka olisimme halunneet. ( munasolut loppu ) 35v jo ei ihan yleistä mutta voi kuulemma olla jo alle kolmekymppisiä naisia joilla sama ongelma.

Ja vain harvat suostuu hoitoihin lahjoitetuilla munasoluilla jos on jo yksi oma lapsi.

Vierailija
19/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias enkä myöskään ole isovanhemmuudesta haaveillut. Mistäs tiedän oonko edes elossa silloin, kun lapseni ehkä lisääntyy? En ainakaan toivo että hän saisi lasta vielä parikymppisenä, koska silloin mulla on vihdoin tilaisuus enemmän "omaan elämään" enkä haluaisi olla paljon lapsenvahtina.

Enpä osaa minäkään kuvitella mummuhaaveita. Ehkä ne tulevat myöhemmin jos ovat tullakseen?

6 (vielä 37 ja 15)

Vierailija
20/27 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme esikoisen kolmikymppisinä, ja enempää ei sitten tullut. Kyllä yksikin hyvin riittää, vaikka se onkin meille joskus vinoillut siitä miksei olla "laiskuuttamme" tehty hänelle kaveria. Olisi mukavaa saada joskus ainakin yksi lapsenlapsi, mutta jos näin ei käy, olen ihan ok senkin asian kanssa.