Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa täyttävimpiä aamupaloja!

Vierailija
27.02.2017 |

Mikä on teidän mielestänne paras/täyttävin aamupala /mitä syötte itse aamuisin?
Itselläni ei ole aamulla nälkä mutta pakotan itseni syömään välttyäkseni myöhemmin päivällä tapahtuvilta repsahduksilta (kun verensokeri laskee liian alas alkaa tehdä mieli makeaa ja kappas kohta ollaan karkkipussikourassa.)

Mulle on nyt vakiintunut veteen keitetty kaurapuuro. En laita siihen kuin suolaa pinnalle.
Köyhää, tiedän mutta mikään mehukeitto siellä joukossa ei tulisi kuulonkaan sillä se saisi minut haluamaan lisää makeaa, jota koitan vältellä.

Kertokaa !

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas

Vierailija
2/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää normaalia RUOKAA aamupalaksikin.

Leipä/puuro pitää nälän pois ehkä just sen 2h, makaroonilaatikolla pärjää kevyesti lounaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas tai talkkunapuuro

Vierailija
4/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puuroon kannattaa just sen takia lisätä sitä raejuustoa ja muuta sisältöä, kun silloin se pitää nälkää paremmin.

Vierailija
5/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytetty hevonen

Vierailija
6/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan aamupaloja! Mulle on juhlaa päästä hotelliaamiaisille, brunssille etc, mutta mulla onkin nälkä aamuisin..

Normiaamupalaan kuuluu kaksi siivua leipää kinkulla, kurkulla ja juustolla, viili tai jugurtti tai rahkaa pakastemustikoilla plus joku hedelmä. Ja tietty iso kuppi kahvia. Tällä pärjää yleensä kolme-neljä tuntia.

Vierailija
7/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen puuron veteen ja laitan joukkoon pakastemansikoita taikka mustikoita. Se maistuu huvalle ja puurokin jäähtyy nopeammin. Suolaa en puuroon lisää ollenkaan.

Vierailija
8/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää normaalia RUOKAA aamupalaksikin.

Leipä/puuro pitää nälän pois ehkä just sen 2h, makaroonilaatikolla pärjää kevyesti lounaaseen.

Oho, mä luulin olevani harvinaisuus, joka pystyy aamulla tuhdimpaankin syömiseen, kuin tuoremehu ja hapankorppu. Menee vaikka silakkapihvit ja muusia. No ei nyt suinkaan joka aamu.

Erehdyin tästä muinoin työpaikalla kertomaan, niin jopas minua katseli 10 hölmistynyttä naamaa suu auki.

Vierailija
9/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just sama ongelma aplla kuin mullakin vuosikaudet! Söin pelkän vesipuuron ilman täytteitä.

Nyt olen noin vuoden ajan lisännyt kaurapuuron päälle raejuustoa ja jotain muuta täytettä (marjoja, hedelmää, mehukeittoa). Kyllä pysyy nälkä poissa!

Vierailija
10/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on siis tarkkailla painoa? Koska täyttävä on tällöin eri homma kuin painoa nostavalle...

Kaksi valkuaista, kaksi kokomunaa, 50-100 g vihanneksia, 50-75 g kalkkunaleikkelettä tai raejuustoa (tai puolet/puolet tuohon määrään asti). Öljytilkka tai oivariininokare näiden paistamiseen munakkaaksi. Ripaus yrttisuolaa tai tuoreita yrttejä.

Teelusikallinen sokeria kahviin tai teehen ei pitäisi nostaa himoja.

Keinotekoisiin makeutuksiin en luota. Sekoittavat mielestäni kroppaa.

Mulla toimii tämä.

Vierailija
11/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään tosi paljon munakokkelista, etenkin hyvin maustetusta. Sen kanssa vaikka kurkkua, tomaattia ja/tai avokadoa.

Vierailija
12/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytetty hevonen

Miksei lehmä, saa kaffemaidotkin samalla. Ja vaikka uunijuustoa. Ja tietenkin vielä taljan lattialle.

Vierailija
13/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi english breakfast? Kevyt aamun aloitus, wikistä:

"Oikeaan englantilaiseen aamiaiseen kuuluu viisi ruokalajia. Ensimmäinen ruokalaji koostuu lasillisesta appelsiinimehua tai puolikkaasta greipistä, joka on maustettu sokerilla. Myös muita hedelmiä voidaan nauttia. Toiseen ruokalajiin kuuluu kaurapuuroa tai maissihiutaleita. Puuro maustetaan voisilmällä, suolalla, fariinisokerilla ja maidolla. Maissihiutaleet syödään rapeina maidon kera. Kolmanteen ruokalajiin kuuluu munia ja pekonia sekä lisäkkeitä kuten grillattuja tomaatteja, sieniä, prinssinakkeja tai makkaroita. Neljännessä ruokalajissa on kalaa tai lihaa, kuten savusilliä, lampaan munuaisia tai kedgereetä, joka on kalasta ja riisistä tehty curryruoka. Viides ruokalaji koostuu paahtoleivästä, jolle sivellään marmeladia tai hilloa. Papuja voidaan syödä niin paahtoleivän päällä kuin lihankin kera. Aamiaisen kanssa juodaan useasti teetä."

Vierailija
14/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro veteen keitettynä, kananmuna, mehua, rukiinen voileipä juusto- ja lihaleikkeleellä.

Aamuisin on vaikea saada mitään alas,  siksi ei pidä syödä heti vaan tunnin päästä heräämisestä.

Vierailija
15/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puuroon raejuustoa, niin pitää paremmin nälän poissa :)

Vierailija
16/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön myös veteen keitetyn kaurapuuron, mutta lisään sekaan maustamatonta jugurttia tai turkin jugurttia, hera- tai riisiproteiinia, mustikoita/mansikoita /vadelmia, banaania, vehnänalkioita, hunajaa.. Pitää nälän poissa noin nelisen tuntia. Syön puuron yhdeksän maissa ja lounaan yhden- joskus kahden maissa, eikä koskaan ole ennättänyt nälkä yltymään kiljuvaksi niin sanotusti :D

Vierailija
17/17 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä puuron syöjiä!  Pari sellaista, jotka itseni lailla syövät ruokaa aamulla. Hyvin pärjää tuntitolkulla eikä tarvitse närppiä välipaloja.