Miksi mieheni nalkuttaa minulle? Jos han on ottanut nokkiinsa jostain huomautuksestani, han saattaa tunninkin ravata perassani, haukkua, miten julma ihminen olen ja kehua, miten
hyvä hän on, kun ei huomauttele minulle eikä aina reagoi minun sanomisiini. Hän jahtaa minua lasten kuullen huoneesta toiseen. Kun tilanne kärjistyy siihen, että minä itken, mieheni innostuu satuttamaan tosi pahasti ja tuomitsee minut kamalaksi ihmiseksi, jota vain hän sietää. Kyynelet eivät ainakaan empatiaa hänessä herätä. Minä haluaisin välttää riitaa lasten edessä, mutta on minun syyni, jos riita alkaa. Olen kuulemma huomauttanut jostakin, mistä hänellä on oikeus suuttua. Vaikeneminen sen jälkeen on kuulemma provosointia. Yhtäkkiä hän saattaa pyytää anteeksi, mutta 5 minuutin kuluttua jatkaa siitä, mihin jäi. Mieheni on juputtava, nalkuttava akka. Jotain kai teen väärin, koska hän näin käyttäytyy. Ehkä ei pitäisi koskaan sanoa mistään mitään, mutta kun tuntuu, että muutenkin sopu on teeskenneltyä, ainakin hänen osaltaan. Kun keskustelemme asiasta, hän myöntää minun olevan oikeassa, mutta sama toistuu pian uudestaan ja silloin hän kaivaa vanhatkin asiat esille. Neuvokaa, miten parantaisin suhdettamme!
Kommentit (4)
ehkä myös lapsellinen, keskenkasvuinen ja manipuloiva.. Kyllä myötätuntoa pitäisi löytyä viimeistään silloin kun joku itkee.
Miehesi tulee ottaa vastuu omasta pahasta mielestään sekä myös kodin töistä eikä purkaa sinuun pahaa oloaan. Näin aikuiset toimivat. palauta lapsi äidilleen
Muuten mieheni on hyvä mies, tekee kotitöitä ja elättää perhettä ja on uskollinen. Tuo rasittava ruikuttaminen ja nalkuttaminen vain ajaa minut loppuun. -ap
tiedän, että se nalkuttaminen ja ruikuttaminen ajaa loppuun, koska se ajoi minut loppuun..
Yritä leikkiä silmäsilmästä.. ihan vain havainnollistaaksesi tilanteen nosta samanlainen metakka miehellesi
yritä vielä kertoa kuinka väsyttävää ja nöyryyttävää se on, onko miehesi yhtä nöyryytetty sinun sanomisen jälkeen, haluaako hän tuottaa sinulle pahaa oloa
entä jos ensi kerralla vain karjaiset kovaa " nyt äijä naama kiinni ja ulos täältä"
jos asiallisestikin ja kerran sanot jostain asiasta niin ei siitä heti tarvitse seuraavaa kahta tuntia mesota
Meillä on ollut samanlaista. Olen pyytänyt mieheltä osallisuutta kotitöihin ja palkaksi sain jatkuvan jäkätyksen ja nalkuttamisen pikkuasioista joita olin unohtanut, vahingossa tehnyt väärin, väsyneenä hutiloinut jne. Itse en nalkuttanut pikkuasioista, vaan pyysin osallistumaan kodinhoitoon ja jos mies sitten kysyi että mihin niin kerroin esimerkkejä. mies ei alkanut tekemään mitään, vaan alkoi mäkättämään
Nyt myöhemmin mies ei ole osannut selittää käytöstään, ilmeisesti se sitä hävettää kovasti ja minun tekisi mieliheittää pihalle koko äijä.
Nyttemmin mies tunnusti, että hän on kova kilpailemaan eikä ole tottunut häviämään, joten olemme kilpailleet parisuhteessamme kumpi voittaa.. Minä olen ollut naivi ja luullut, että asiat voi hoitaa nätistikin ja ottanut kovaa turpaan.
Yritä saada aikaan asiallinen keskustelu, kysy mitä mies hakee nalkutuksellaan, mitä hän sinulta odottaa, mihin on itse valmis eli mitä antamaan.. Yritä tuoda esiin myös lasten näkökulmaa, ei ole hyvä seurata tuollaista vaahtoamista..
ja sitten kannattaa harkita lähtemistä.. Meillä on tilanne rauhoittunut, mutta lähtö ja ero on ollut monesti edessä ja on edelleen, jos sntaluukkyu taas aukeaa