Rakkaat kanssamatkustajat paikallisjunissa
Täällä on monesti kirottu sitä, kuinka junasta on vaikea poistua, kun sisäänpyrkivät koittaa änkeä ihmismuurin läpi. Minuakin ärsyttää tämä tapa. Onhan se itsestäänselvää, että ensin porukka ulos ja sitten vasta uudet sisälle.
Mutta koko tämän viikon olen kiinnittänyt huomiota junasta poistuvien typerään tapaan. Kukaan ei paina ovia avaavaa nappia! Näin ollen joku sisäänpyrkivä sitten siirtyy oven eteen aukaisemaan ovet. Itsekkin, koska oletan ettei kukaan tule junasta ulos. Tässä vaiheessa muut sisäänpyrkijät siirtyvät myös lähemmäs ovia. Ja tadaa! Ihmismuuri on ilmestynyt ja tulee ilmi, että sieltä useampi idiootti tallukka pyrkii ulos.
Kun haluat junasta ulos, niin paina itse sitä ovenavauspainiketta reippaasti ja nopeasti. Näin sitä ihmismuuria ei ehdi muodostumaan ja uloskulku helpottuu huomattavasti. Sisällä painike on reunassa, ulkopuolella painike on keskellä ovia, eli ulkopuolelta oven avaava on automaattisesti hankalassa paikassa ulospyrkivien näkökulmasta.
Kommentit (3)
Mummot ja papat painelee junan sisällä sitä oveavausnappia, ennen merkkivalon syttymistä. Sitten ihmettelevät, kun ei muka toimi, ja joku nuorempi kurottaa painamaan valon sytyttyä.
Uusissa junissa ovet avautuu usein viiveellä ja vanhoissa se nappi ei aina toimi kunnolla. Lisäks siihen ei välttämättä yllä, kun jonkun käsi on siinä tiellä.
Itse odotan ulkona kärsivällisesti, koska tiedän, ettei ne ovet ihan heti aukea.
Ne napit ovat juuri typerästi uusissa junissa, eli sisään haluava joutuu astumaan ovien keskelle yltääkseen nappiin. Mikä lie aloitteleva insinööri nekin on keksinyt.