Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv39 vauva kääntyilee vieläkin!

Vierailija
26.02.2017 |

Olen ihan viimeisillään raskaana ja vauva ei ole lähimainkaan kiinnittynyt. Kuukausi tolkulla on ollut raivotarjonnassa, kunnes tällä viikolla alkoi kääntyily: välillä pää on alhaalla ja potkut tutussa paikassa kyljessä kun sitten taas välillä pää on ihan ylhäällä (hikka tuntuu siellä) ja happi ei kulje yhtään ja potkut osuu lantion luihin. Lääkärin tarkastuksessa perjantaina lääkärin ainoa kommentti asiaan "joo, ei niiden enää näillä viikoilla pitäisi kääntyillä." Ja siinä se.

Onko muut ollut vastaavanlaisessa tilanteessa? Miten siellä voi olla edes tilaa kääntyillä enää? Ja tätä tapahtuu päivittäin! Ahdistaa joka kerta kun huomaan pään olevan väärässä paikassa ja synnytys pelottaa, kun ihan arpapeliä miten päin siellä silloin majaillaan. Kyseessä toinen raskaus.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meinasi vielä kääntyillä. Työnsin käsillä takaisin oikeaan asentoon...

Vierailija
2/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meinasi vielä kääntyillä. Työnsin käsillä takaisin oikeaan asentoon...

Oikeesti? :D Se käännös tapahtuu täällä niin nopeesti ettei toivookaan kyllä estelystä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pieni vauva ja mahtuu pyörimään. Voimilla että yli ajan menee

Vierailija
4/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit iloinen että on väärinpäin että pääsee sektioon. Itse haluan sektion mutta vauva meni heti oikeaan asentoo ja on pysynyt siellä.

Vierailija
5/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit iloinen että on väärinpäin että pääsee sektioon. Itse haluan sektion mutta vauva meni heti oikeaan asentoo ja on pysynyt siellä.

Esikoinen syntyi alakautta eikä siitä jäänyt mitään traumoja niin ajatus sektiosta hirvittää jotenkin enemmän.. tai siitä toipuminen lähinnä!

Vierailija
6/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että napanuora voi mennä kääntyillessä pahasti kaulan ympäri.. onko tollanen väittämä kuinka tosi?

Vierailija
7/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Jaana Pelkonen, sun ipana syntyi jo. Tarkista asia!

Vierailija
8/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä ihan kuutamolla näiden asioiden kanssa, mutta mulla ei siis ole mitään tietoa missä asennossa vauva milloinkin on mahassa...Itse olen nyt rv 38+3 ja potkuja ja muksauksia tuntuu vähän siellä sun täällä. 

Vauva on ollut pää alaspäin jo pitkän aikaa neuvolakortin mukaan, mutta itse en olisi sitä osannut päätellä.

Olen aina ihmetellyt kun ihmiset sanovat tuntevansa missä on peppu, missä jalat jne. En minä vaan tiedä! 

Yllättääkö tämä ketään jos sanon, että odotan esikoistani? :D

Vierailija
9/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vauva kääntyillyt, mutta ei ollut kiinnittynyt vielä salissakaan synnytyksen alettua. Meni lähtökuoppiin vasta synnytyksen aikana, vaikka synnytys olikin suht nopea (kaikenkaikkiaan n. 7h).

Voi siis olla, että sinun vauvallasi käy sama, että nauttii "tilasta" viimeiseen asti ;)

Vierailija
10/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa. Mulla molemmat liikkui ahkerasti viikko ennen syntymää. Tuntui välillä, että on väärinpäin, mutta ultrassa olivatkin kääntyneet vain kasvot eteenpäin ja siksi potkut tuntui pitkin kroppaa. Molemmat vain kairasivat päätään lantioon kiinni. Sen 2 päivän myllerryksen jälkeen olo helpottui, kun painopiste muuttui.

Vierailija
11/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kyllä ihan kuutamolla näiden asioiden kanssa, mutta mulla ei siis ole mitään tietoa missä asennossa vauva milloinkin on mahassa...Itse olen nyt rv 38+3 ja potkuja ja muksauksia tuntuu vähän siellä sun täällä. 

Vauva on ollut pää alaspäin jo pitkän aikaa neuvolakortin mukaan, mutta itse en olisi sitä osannut päätellä.

Olen aina ihmetellyt kun ihmiset sanovat tuntevansa missä on peppu, missä jalat jne. En minä vaan tiedä! 

Yllättääkö tämä ketään jos sanon, että odotan esikoistani? :D

Itse huomaan asennon siitä ensin, missä potkut tuntee (ne on mun kohdalla kaikista voimakkaimmat tuntemukset) ja siitä missä hikka tuntuu niin sielläpäin on pää:) ekassa raskaudesta hikka tuntui ihan alhaalla koko ajan ja hän olikin pää alaspäin jo aikaisilta viikoilta loppuun asti. Sitten kun tietää mihin jalat potkii ja missä on pää niin helppo arvata loput!

Nyt tällä kertaa tosiaan jalat potkii mua toisinaan ihan alas lantioon ja hikka tuntuu siellä missä yleensä on vauvan peppu. Välillä taas kääntyy ja jalat potkii ylemmäs ja tunnen pään selvästi alhaalla.. ja sitten taas ympäri. Ja tää sirkus alko vasta rv38 :/

Kiitos kaikille jotka vastailee. Ja helpotus kuulla, että joillain vasta synnytyksessä löytyy oikea asento!

Vierailija
12/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeesti mahtuvat liikkumaan vielä isoillakin viikoilla! Mulla kaksoset vaihtoivat paikkaa rv38.. :) Sen oli kyllä melkoinen muljahdus!! Mutta ajattele, jos sulla menee synnytys vaikka viikolle 42, siihenhän on lähes kuukausi, ehtii kääntyä ja kiinnittyä hyvin vielä ihan oikein päin!

Vierailija
13/14 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toinen lapsi (joka oli syntyessään kaikista pienin) pyöri ja mylläsi myös ihan loppuun asti. Kääntyi perätilaan ja ehdittiin jo ulkokäännöskin varata kun oli jo kääntynyt toisin päin. Ja seuraavaksi oli poikittain, sitten taas pää alas ja taas perätilassa jne. Sen kerran kun rv 40+2 kääntyi pää alaspäin ja sukelsi alas lantioon, syntyi siitä noin 18 tunnin kuluttua. Ja silloinkin kiinnittyi vasta synnytyksen aikana.

Mulle sanottiin että oli sen verran siro vauva verrattuna mun rakenteisiin että mahtui hyvin liikkumaan loppuun asti. Vauhdikas lapsi on kyllä ollut aina, oli sitä jo mahassa eikä ole vauhti hidastunut yhtään vuosien myötä. Synnytyskin meni melkoisella rytinällä.

Vierailija
14/14 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ralli jatkuu vieläkin..... Ei tätä kyllä suotta kutsuta raskaudeksi :D