Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lastenvalvoja laskee elatusmaksun, pystyykö sitä vielä muuttamaan?

Vierailija
26.02.2017 |

Lastenvalvojalle on siis toimitettu kaikki tarvittavat paperit ja muutaman viikon päästä saadaan kuulla laskelmat. Kattelin netin laskurilla ja jos se yhtään pitää paikkansa, niin saisin niin ison summan rahaa, että en edes kehtais ottaa sitä vastaan. Eikä ex varmasti suostuis edes maksamaan.
Eli, kun me saadaan joku summa sieltä, voiko siitä vielä neuvotella vai onko se sit siinä. Sossuntäti sanoi puhelimessa, että jos sovitaan pienemmästä summasta, kun laskelma on, pystyn hakemaan oikeuden kautta erotusta takautuvasti ja hän ei suosittele isää tekemään semmoista sopparia.. Eli onko mitään muuta keinoa tehdä sopimusta, joka olis kumpaakin kohtaan kohtuullinen. Ehdotin tiettyä summaa ex:lle, mutta hän ei ollut siihen tyytyväinen.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kaikille kommenteista. Ehkä mun pitää pyytää ainakin melkein se, mikä kuuluu maksaakkin. Sitä on vaan aina ollut niin hankala pyytää ikinä keneltäkään mitään, niin tää tuntuu niin oudolta, että tarviiko jonkun maksaa mulle noin hirveitä summia..

Vaikka rahat meneekin lapsiin ja voin tuolla rahalla tarjota heille paremman elämän, niin kun on aina ollut se meininki, että yksin oon ennenkin selvinnyt, niin hankalaa on, mutta yritän :).

Ikinä, kun ei oo vielä työttömänäkään tarvinnut olla ennen tätä, niin tuntuu ihmeelliseltä, että voi saada ns ilmaista rahaa. Mutta kiitos tsempauksesta, mulla on vielä pari viikkoa aikaa miettiä. Ap

Vierailija
22/22 |
26.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, kaikille kommenteista. Ehkä mun pitää pyytää ainakin melkein se, mikä kuuluu maksaakkin. Sitä on vaan aina ollut niin hankala pyytää ikinä keneltäkään mitään, niin tää tuntuu niin oudolta, että tarviiko jonkun maksaa mulle noin hirveitä summia..

Vaikka rahat meneekin lapsiin ja voin tuolla rahalla tarjota heille paremman elämän, niin kun on aina ollut se meininki, että yksin oon ennenkin selvinnyt, niin hankalaa on, mutta yritän :).

Ikinä, kun ei oo vielä työttömänäkään tarvinnut olla ennen tätä, niin tuntuu ihmeelliseltä, että voi saada ns ilmaista rahaa. Mutta kiitos tsempauksesta, mulla on vielä pari viikkoa aikaa miettiä. Ap

Siis eikö mies ole ollut tekemässä lapsia myös? Eikö miehen pidä maksaa lasten ruokaa, vaatetusta, kenkiä, ulkovaatteita, harrastusvälineitä, harrastuksia, koulureppuja, polkupyöriä, kuluja koulusta ( kynät, kumit, ylimääräiset harjoitusvihot yms), lääkekuluja, vakuutusmaksuja, puhelinta, puhelinkuluja, sähköä, vettä, pesuaineita, meikkejä, kuukautissuojia, laastareita, päänsärkytabletteja, bussikorttia, omaa kannettavaa lukioon,lukiokirjoa/ammattikoulun tarvittavaa välineistöä, ylioppilastutkintomaksuja, leffareissuja kavereiden kesken, leirimaksuja, ip-kerhomaksuja, päiväkotimaksuja, synttärijuhlia, rippijuhlia, yo-juhlia....

Oletko laskenut, että mitä ne lasten kulut ovat? Omalla lapsella, vaikka halvat harrastukset ovatkin, niin pelkästään harrastuskulut ovat olleet 110€ kuukaudessa. Vaatteita, kenkiä on mennyt helposti 70€/kk ,vaikka paljon ostetaan kirpparilta,  lääkekuluihin ja lääkäriin noin 40€kk, ruokaan menee 120€ /kk, iltapäiväkerhomaksuun 110€Kk  ja aamupäivätoimintaan 40€/kk, koulujuttuihin on mennyt noin 10€ kuukaudessa. Pelkästään nämä kulut ovat 500€. Lisäksi  on tietysti kaikenlaistä pientä, joista olen huomannut, että on helposti tullut kuukautta kohti 120€, ja isompaa, kuten perheen lomamatkaa, joka tuo kuukautta kohti 60€.  Eli yhteensä 680€. lisäksi vielä  vesimaksu 25€, lapsen osaa asumisesta 200€, sähköä, puhelinkuluja yms. Eli yhteensä 905€. Ja luksusta ei eletä. Tästä miinus lapsilisä ja yh-korotus ( yhteensä 143,43€), niin jää 761, 57€. Vaikka tämän jakaisi kahtia, niin maksettavaa jää silloin ihan tarpeeksi molemmille: 380,785€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi