äitini vie aina luonani käydessään kaikki suklaani
Tiedän että kuulostaa naurettavalta, mutta tämä vituttaa mua ihan kauheasti. Äitini vierailee kerran-pari viikossa luonani, ja joka kerta täältä lähtee jotain herkkuja mukana VAHINGOSSA. Silloin harvoin kun illan päätteeksi yksinhuoltajana ehdin levähtää ja olen suunnitellut avaavani telkun leffaa varten ja oon varannut valmiiks jonkun lempparisuklaalevyn, eipä sitä sitten olekaan enää yhtään missään. Moneskohan kerta tämäkin on? Nyt on ollu takana ihan helvetin rankka viikko, vauva ollut kipeänä enkä ole nukkunut juuri yhtään ja kuunnellut korviasärkevää huutoa 24/7. Nyt kun viimein alkaa helpottaa ja vauva nukkuu oikein sikeästi, ajattelin katsella yhden lempparileffani ja mussuttaa pöydällä laskujen alla jemmassa olleen suklaalevyn. Oikeasti olin ajatellut sitä levyä koko pirun päivän! Kappas, eipä ole enää siellä. Kysäisimpä äidiltäni mahtaisiko tämä tietää asiasta, ja tottahan toki oli vahingossa pakannut sen mukaansa muiden tavaroidensa joukossa. Vahingossahan se sieltä papereiden alta kävelee toisen laukkuun. Myönnän, että oikeasti itkin tän takia. Kun on ihan rikkipoikki yliväsynyt ja haluaisi vaan joskus rentoutua, ja päivän kohokohta on pilalla :D Ja juu, en ole mikään läskikasa jonka herkutteluja yritettäisiin jotenkin sabotoida, sen sijaan äitini on hieman sitä mittaluokkaa ettei välttämättä tarvitsisi ylimääräisiä makeisia.
Mitenhän mä saisin ton yhden lopettamaan tavaroideni "vahingossa" viemisen?
Kommentit (15)
Hanki kassakaappi. Äidilläsi voi olla syömishäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liotat karkkisi virtsassa ja jätät äitisi pöllittäviksi.
Jos nyt en kuitenkaan, aika ilkeää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt en kuitenkaan, aika ilkeää.
ap
Ahneella varkaalla on kusinen loppu.
Ehdotan kans jotain ilkeää yllätystä. Esim napalminalle-nimisiä karkkeja. Laita tavan nallekarkkien joukkoon. Paitsi jos äitis on allerginen chilille...
Viet herkkuja äitisi kaapista, kun seuraavan kerran vierailet.
Laita kaapin ylähyllylle. Tai kysy lähtiessä että kai jätit karkit paikoilleen, ettei tarvi lasten itkeä minne on lauantaikarkit kadonnut? Jos ei tuosta ala häpeämään niin ei mistään.
Ei kauheasti huvittais piiloitella tavaraa omassa kodissaan, mut kai se sitten on pakko :D Ja äite ei tosiaan syö karkkeja, suklaat se vaan vie.. Vähän helpompi siis marinoida/sekoittaa sinne mittään. Tosin pelkää kuollakseen kaikkia jyrsijöitä, heitämpä suklaat kaappiin ja päälle sopivan realistisen rottafiguurin.. Miks en oo aikaisemmin tätä keksinyt?
ap
Lipaston alin laatikko pois, karkit sinne lattiatasolle tai, kuten yllä mainittu, kaapin päälle. Lipaston purku tai tikkaiden/ tuolin haku aiheuttaa tarpeeksi melua, että ehdit väliin.
T: ahimishäiriöisen tytär
Ps: täydet sympatiat. Pientä se on, kun suklaa viedään, ei maailma siihen kaadu, mutta, kun on suklaata koko päivän odottanut, sen varastaminen aikuisten oikeasti itkettää
Tee itse suklaata vaikka pippuriyllätyksellä/ karmeimmat maustecombot.
Jotkut kumiötökät paketissa vois myös toimia.
Kuinka usein äitis käy teillä? Jos ostat suklaata vaikka kotimatkalla ja jätät työlaukkuun/takinhihaan?
No sano sille, että lopettaa sen helvetin varastelun.
Laitat suklaat omaan laukkuusi, ei kai äitisi pengo laukkuasi. Kuinka joku kehtaa? Eikö äitisi voi ostaa itselleen suklaata? Sanoisin ja tiukasti, hänellä on jonkinasteinen syömishäiriö, ettei olisi ahmimishäiriö. Vanhemmat pitää laittaa kuriin, kehota ottamaan yhteys ravintoterapeuttiin, koska kyseessä on ongelmasyöminen. PISTE.
Anna äidille ravintoterapeutin numero, ja käske olemaan varastamatta. Kuinka kehtaa??? Syömishäiriöön on saatavilla hoitoa.
1. Tarjoa äitillesi kahvin kanssa muita herkkuja.
2. Piilota suklaalevysi alusvaatelipastoon.