Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Baileys + leipominen ym?

19.03.2006 |

Olen tässä nyt pähkäillyt et mitähän vois tehdä Baileys liköörillä... sitä kun jäi aika runsaasti viime viikonlopun pippaloista eikä se kumminkaan loputtomiin säily avattu pullo. Ja joka ilta ei sitä tule litkittyäkään....

Voiskohan sitä käyttää johonkin leipomiseen tai muuhun herkutteluun???

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt esim. mokkapalojen tomusokerikuorrutuksessa nesteenä kahvin sijasta sekä suklaakakun kostukkeena.

Vierailija
2/3 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohja; 1 pötkö domino-keksejä, tai vastaavia

TÄYTE:

3dl vispicremeä tai kuohukermaa

1rkl murukahvia

2rkl Baileys-likööriä

2rkl vaniljasokeria

2 kananmunaa

1dl fariinisokeria

Jauha keksit monitoimikoneessa hienoksi. Levitä reilu 2/3 osaa muruista suorakaiteen muotoisen, reunallisen ja pakastusta kestävän vuoan pohjalle leivinpaperin päälle. Laita murukahvia kerman joukkoon ja vatkaa vaahdoksi. Sekoita Baileys kermavaahtoon. Vatkaa munat ja fariinisokeri vaahdoksi. Yhdistä vaahdot. Kaada täyte murupohjan päälle ja levitä tasaiseksi. Koristele lopuilla muruilla. Peitä foliolla ja pakasta vähintään 5 tuntia. Leikkaa paloiksi. Anna sulaa kymmenisen minuuttia ennen tarjoilua, maut tulevat silloin paremmin esiin.

Lisäksi voit tehdä siitä tavallisen jäädykkeen ja käyttää moussen makuaineeksi, ohjeita löydät lisää sivultani, ykkösosassa on enemmän hyydytettyjä kakkuja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä baileys säilyy avattuna aika kauan,meilläkin oli melkein vuoden ihan huoneenlämmössä.