Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen riidoissa jenkkinaiseni ja hänen perheensä kanssa, kun haluaisin naiseltani enemmän itsenäisyyttä

Vierailija
25.02.2017 |

Olen 25-vuotias, koulutettu, itsestäni huolta pitävä ja itsenäinen suomalainen mies. Minulle kävi sitten niin, että löysin itselleni naisystävän jenkeistä. Tykkään kyllä hänestä sinänsä paljon, hän kun on hoikka, iloinen, energinen, sopivan huumorintajuinen ja kaunis nainen. Hän on myös vähän minua nuorempi, täyttää kohta 21 vuotta.

Nyt sitten kävi niin, että olen riidoissani naiseni ja hänen perheensä kanssa. Ja tämä kaikki johtuu vain siitä, että haluaisin naiseltani enemmän itsenäistä otetta elämäänsä. Hän nimittäin asuu vielä vanhempiensa luona ja vanhemmat ostavat ja maksavat hänelle kaiken, eivätkä vaadi häneltä paljon mitään. Hänellä ei ole myöskään vielä mitään korkeampaa koulutustakaan, ikä huomioon ottaen ei sinänsä mikään ihme, mutta hän ei näytä tekevän kovin paljon elettäkään sen eteen, että kouluttautuisi. Kun otin nämä asiat ystävällisesti puheeksi ja mainitsin, että ei hän voi koko elämäänsä elää vanhempiensa siivillä ja että minä haluaisin meille myös omaa, itsenäistä elämää, niin siitähän sitten mekkala syntyi. Hänen vanhempansa olivat sitä mieltä, että minä arvostelen ja paheksun heidän tytärtään ja vanhempien kasvatustapaa. Ei pidä paikkaansa. Heittipä tämä perhe vielä sellaisen idean, että koska minulla on koulutusta, niin minun pitäisi elättää se tytär ja tytär jäisi kotiin, jos yhteiselämää eläisimme. Mutta minä haluaisin tasa-arvoisen parisuhteen, jossa molemmat tekevät töitä ja hankkivat itse rahansa. Toki jossain yhteisissä isommissa jutuissa voitaisiin sitten toisia auttaa.

Olenko minä tosiaan vaatimuksissani kohtuuton ja paska mies, jos vaadin naiseltani tuollaista? Haluaisin siis vain, että naiseni ottaisi itsekin enemmän vastuuta elämästään, eikä eläisi vain vanhempiensa tai miehensä siivellä. Että kouluttautuisi häntä itseään kiinnostavaan koulutukseen ja hankkisi itse rahaa itselleen. Kyllä kai aikuisen ihmisen on syytä ottaa jo vastuuta omasta elämästään, eikä aikuiselta ihmiseltä ole mielestäni kohtuutonta vaatia sellaista. Vanhemmat sanoivat vain tähän koulutusjuttuunkin, kun kuulivat ilmaisesta koulutuksesta Suomessa, että hyvähän sinun on, kun pystyit kouluttautumaan ilmaiseksi, mutta täällä jenkeissä se maksaa maltaita.

Voi ei. Miten korjaan välit naiseni ja hänen perheensä kanssa, vai päätyykö tämä eroon? Muuten olisin kyllä tosi kivan naisen löytänyt. Ei ole näköjään jenkeissä aivan tavatonta tuo, että sieltä löytyy näitä peräkammarintyttöjä. No, kyllä sieltä varmaan niitä peräkammarinpoikiakin löytyy. Siellä näytetään suhtautuvan tuohon paljon Suomea höllemmin. Tuli mieleen, että suominaisen kanssa tuskin tällaista ongelmaa olisi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan hän mennä töihin ilman koulutusta. Koulutuksen yliarvostaminen voi johtua suomalaisesta taustastasi. Sitäpaitsi kuka koulutuksen maksaisi, eikä se silti takaisi työpaikkaa.

Vierailija
22/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tämä nainen hakea Suomeen yliopistoon?

Tämä voisi tosin olla yksi mahdollisuus, mutta sitä en ole vielä isosti ollenkaan ehdottanut. Kysyin kerran, että mitä jos muutettaisiin yhdessä asumaan Suomeen, mutta hän oli asiasta peloissaan, koska ajatteli, että miten hän siellä pärjäisi ja miten suomalaiset suhtautuisivat. Lisäksi tuli eteen kaikki koti-ikävä + perheikävä kysymykset. Ja Suomeenkinhan tuli tai tulee lukukausimaksut EU:n ja ETA-alueiden ulkopuolilta tuleville, joten ei kai jenkitkään silloin saa Suomessa enää ilmaiseksi opiskella. Ei hän siis täysin asiaa tyrmännyt, mutta todella kaukaisena sen näki. T: ap.

Joo, mutta ne on silti todella halpoja verrattuna jenkkien vastaaviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan itse aikuistut ja kasvat ihmisenä, niin alat vähän ymmärtämään paremmin toisiakin ihmisiä.

21-v ei ole vielä mikään kovin vanha.

Voi olla että kadut joskus neljäkymppisenä minkä naisen menetit, kun aloit vittuilemaan turhasta.

Yleensä jokainen kumminkin muuttaa vanhempiensa luota, jossain vaiheessa. Siihen ei sinun painostamisiasi kukaan tarvitse.

Ps. hommaa arvomaailma itsellesi, ei kuulosta hyvältä kun sanot tykkääväsi toisesta ihmisestä koska hän on hoikka. Hän on nimittäin ihan sama ihminen vaikka sattuisi lihomaan joskus

En ole sanonutkaan, että 21v olisi vanha. Enkä ole sanonut, että tykkäisin naisestani vain siksi, että hän on hoikka. Olen vain toivonut sitä, että hän aikuisena ihmisenä ottaisi myös itse vastuuta elämästään ja jos haluaa elämältään jotain tiettyjä asioita, tekisi silloin itse niiden eteen jotain, eikä odottaisi, että toiset tuovat aina kaiken valmiina eteen. Muuta en toivo. T: ap.

Vierailija
24/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpölöpö, mistä te näitä "faktoja" taas revitte. Elokuvista? Eroa tyttöystävästäsi ap. Ettehän te sovi yhteen mitenkään. Vai Green cardiako kalastelet?

Ihan elavasta elamasta 40+vuoden USAssa asumisen kokemuksella.

Vierailija
25/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Face the Facts kirjoitti:

Nainen odottaa etta kosisit timanttisormuksen kanssa (joka on maksanut n. 3kk.palkkasi). Sitten komeat haat joita suunnitellaan vuosi. Vaimo jaa kotiin ja mistaan koulutuksesta on turha unelmoida koska normaali amerikkalaistytto olisi mennyt Yliopistoon n. 18 vuoden iassa ja olisi pian valmistumassa Bachelor tutkinnolla.

Missa osavaltiossa tama prinsessa asuu?

Arizonassa. T: ap

Siis ns. "Southern Belle" with BIG hair.

Arizona ei kuulu mihinkään "Southern Belle" -naisvyöhykkeeseen.

Vierailija
26/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että olet hänen kanssaan vain ulkonäön takia.

Vierailija
27/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh. Se ja sen vanhemmat on vaan pettyneitä, kun sä et olekaan sikarikas menestyjä, joten haastavat riitaa että pääsisivät sinusta eroon. Et ole sopiva amerikkalaisnaisen elättäjäksi.

Vierailija
28/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aalto-yliopiston International Business -linja Mikkelissä

Vierailija
29/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, et ole viela oikein sisaistanyt amerikkalaista elamaa kun kutsut arizonalaista jenkiksi. Voit joutua tappeluun.

Vierailija
30/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko hyväksyt mitä nainen haluaa tai eroat. Etelävaltiot ovat vieläkin aika konservatiivisiä ja koulut tosiaan maksaa. 20v ei nyt ole mitenkään erityisen vanha asumaan kotona Suomessa muutetaan kohtuu aikasin pois kotoa minkä mahdollistaa itsenäisyyden arvostus ja tuet.

Et voi saada ketään haluamaan opiskelua ja jos ei kohta 21v halua opiskella niin tuskin töitä tekisi vaikka opiskelisikin tutkinnon. Amerikassa oli ennen tapana lähettää naiset yliopistoihin tapaamaan mies ei heille ollut samoja mahdollisuuksia kuin miehillä.

Kuvauksesi hänestä on suurimmaksi osaksi fyysinen ja tuon perusteella nainen löytää kyllä haluamansa miehen. Itse olen 22v nainen ja asunut vuosia pois kotoa en ikinä olisi miehen kanssa joka haluaisi minun olevan kotona. Arvostan koulutusta ja uran luomista. Itse eroaisin naisesta koska arvomaailmamme eroavat järkyttävästi. On kohtuutonta vaatia toista opiskelemaan, mutta ei ole kohtuutonta valita kumppani joka haluaa opiskella.

Vierailija
31/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan hän mennä töihin ilman koulutusta. Koulutuksen yliarvostaminen voi johtua suomalaisesta taustastasi. Sitäpaitsi kuka koulutuksen maksaisi, eikä se silti takaisi työpaikkaa.

Jos on tutkinto suoritettu jenkeissä huippuyliopistosta, niin se takaa työpaikan lähes satavarmasti. Tosin, sinne jenkkihuippuyliopistoon pääseminen vaatii armotonta lukupäätä ja vielä kovempaa lompakkoa, ellei sitten saa stipendirahoitusta.

Jotain tosin kertoo sekin niistä jenkkien huippuyliopistoista, että niiden opiskelijoissa on muualta maailmasta tulleita, siis ei-yhdysvaltaisia enemmän kuin yhdysvaltalaisia.

Vierailija
32/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face the Facts kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpölöpö, mistä te näitä "faktoja" taas revitte. Elokuvista? Eroa tyttöystävästäsi ap. Ettehän te sovi yhteen mitenkään. Vai Green cardiako kalastelet?

Ihan elavasta elamasta 40+vuoden USAssa asumisen kokemuksella.

Jaa-a. Mun kokemukset perustuu myös ihan kokemukseen kun täällä asun. Ehkä omat kokemukseni ovat sitten hieman modernimpia ja nuoremmista perheistä kuin 40 vuoden takaa.

Vähän epäilen ap:n tarinaa, vaikka tuollaisia perheitä toki löytyy. Jotenkin vain epäuskottavaa, että yhdysvaltalaisen, ja etenkin etelävaltioista kotoisin olevan henkilön kanssa seurusteleva, käyttäisi termiä "jenkkinainen".

Vierailija
33/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TTYllä on englanninkielinen BSc tutkinto.

Vierailija
34/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan itse aikuistut ja kasvat ihmisenä, niin alat vähän ymmärtämään paremmin toisiakin ihmisiä.

21-v ei ole vielä mikään kovin vanha.

Voi olla että kadut joskus neljäkymppisenä minkä naisen menetit, kun aloit vittuilemaan turhasta.

Yleensä jokainen kumminkin muuttaa vanhempiensa luota, jossain vaiheessa. Siihen ei sinun painostamisiasi kukaan tarvitse.

Ps. hommaa arvomaailma itsellesi, ei kuulosta hyvältä kun sanot tykkääväsi toisesta ihmisestä koska hän on hoikka. Hän on nimittäin ihan sama ihminen vaikka sattuisi lihomaan joskus

En ole sanonutkaan, että 21v olisi vanha. Enkä ole sanonut, että tykkäisin naisestani vain siksi, että hän on hoikka. Olen vain toivonut sitä, että hän aikuisena ihmisenä ottaisi myös itse vastuuta elämästään ja jos haluaa elämältään jotain tiettyjä asioita, tekisi silloin itse niiden eteen jotain, eikä odottaisi, että toiset tuovat aina kaiken valmiina eteen. Muuta en toivo. T: ap.

Ap, te ette sovi yhteen. Jos se nainen haluaa olla kotirouva, niin suo se hänelle. Se on hänen valintansa ja toiveensa elämälleen. Kuulostaa siltä, että katkeroituisit hänelle, jos hän tosiaan haluaa "vain" jäädä kotiin ja huolehtia kodista ja lapsista. Pitäisit häntä juuri tällaisena parjattuna "lompakkoloisena", etkä arvostaisi hänen tekemäänsä työpanostaan kotona.

Sinä pettyisit häneen ja ei hänkään oloaan suhteessa hyväksi tuntisi. Haluatte ihan eri asioita. Anna hänen löytää mies, joka haluaa perinteisen mies elättäjänä ja nainen kotirouvana -suhteen. Etsi sinä myös toinen nainen, jolla on toiveet parisuhteesta vastaavat enemmän sinun pohjoismaalaisia ihanteitasi. Molemmat olette vielä nuoria, joten aikaa sopivamman kumppanin löytämiseen ja perheen perustamiseen  on.

Vierailija
35/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
36/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, et ole viela oikein sisaistanyt amerikkalaista elamaa kun kutsut arizonalaista jenkiksi. Voit joutua tappeluun.

Vaikka sana jenkki onkin peräisin sanasta yankee on se jo kauan sitten muuttunut synonyymiksi yhdysvaltalaiselle, että ihan turhaa viisastelua.

Vierailija
37/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että minkälaisesta perheestä tämä tyttö on peräisin? Koska kyllä useimmat keskiluokkaisetkin ihmiset säästävät rahaa lastensa opintoihin. Tässä näyttää ettei tytärtä ole edes collageen kannustettu?

Ja missä tilanteessa olet neidon tavannut? Mitä olette yhteisestä elämästä ja suhteestanne sopineet? Nythän näyttää että tyttö odottaisi sinun jäävään USA:han ja elättävän hänet.

Vierailija
38/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et sinä vasemmistolaisena ansaitse hyvän konservatiiviperheen kaunista tytärtä. Etsi itsellesi joku kalju, tatuoitu feministi. Kauniit konservatiivitytöt kuuluvat hyville konservatiivimiehille.

Vierailija
39/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään EU -alueen ulkopuolelta tulevilta opiskelijoilta peritään nykyään Suomessa lukukausimaksu. Ihan tarpeeksi näitä suomalaisia, jotka raijaavat ulkomaalaiset puolisonsa opiskelemaan ilmaiseksi tänne. Sitten kun tutkinto on valmis niin muutetaan takaisin puolison kotimaahan tai jäädään työttömäksi Suomeen.

Vierailija
40/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli

Todellakin ja vieläpä naisen kirjoittama. "Suominaisen kanssa tuskin olisi tällaisia ongelmia" 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi