Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen riidoissa jenkkinaiseni ja hänen perheensä kanssa, kun haluaisin naiseltani enemmän itsenäisyyttä

Vierailija
25.02.2017 |

Olen 25-vuotias, koulutettu, itsestäni huolta pitävä ja itsenäinen suomalainen mies. Minulle kävi sitten niin, että löysin itselleni naisystävän jenkeistä. Tykkään kyllä hänestä sinänsä paljon, hän kun on hoikka, iloinen, energinen, sopivan huumorintajuinen ja kaunis nainen. Hän on myös vähän minua nuorempi, täyttää kohta 21 vuotta.

Nyt sitten kävi niin, että olen riidoissani naiseni ja hänen perheensä kanssa. Ja tämä kaikki johtuu vain siitä, että haluaisin naiseltani enemmän itsenäistä otetta elämäänsä. Hän nimittäin asuu vielä vanhempiensa luona ja vanhemmat ostavat ja maksavat hänelle kaiken, eivätkä vaadi häneltä paljon mitään. Hänellä ei ole myöskään vielä mitään korkeampaa koulutustakaan, ikä huomioon ottaen ei sinänsä mikään ihme, mutta hän ei näytä tekevän kovin paljon elettäkään sen eteen, että kouluttautuisi. Kun otin nämä asiat ystävällisesti puheeksi ja mainitsin, että ei hän voi koko elämäänsä elää vanhempiensa siivillä ja että minä haluaisin meille myös omaa, itsenäistä elämää, niin siitähän sitten mekkala syntyi. Hänen vanhempansa olivat sitä mieltä, että minä arvostelen ja paheksun heidän tytärtään ja vanhempien kasvatustapaa. Ei pidä paikkaansa. Heittipä tämä perhe vielä sellaisen idean, että koska minulla on koulutusta, niin minun pitäisi elättää se tytär ja tytär jäisi kotiin, jos yhteiselämää eläisimme. Mutta minä haluaisin tasa-arvoisen parisuhteen, jossa molemmat tekevät töitä ja hankkivat itse rahansa. Toki jossain yhteisissä isommissa jutuissa voitaisiin sitten toisia auttaa.

Olenko minä tosiaan vaatimuksissani kohtuuton ja paska mies, jos vaadin naiseltani tuollaista? Haluaisin siis vain, että naiseni ottaisi itsekin enemmän vastuuta elämästään, eikä eläisi vain vanhempiensa tai miehensä siivellä. Että kouluttautuisi häntä itseään kiinnostavaan koulutukseen ja hankkisi itse rahaa itselleen. Kyllä kai aikuisen ihmisen on syytä ottaa jo vastuuta omasta elämästään, eikä aikuiselta ihmiseltä ole mielestäni kohtuutonta vaatia sellaista. Vanhemmat sanoivat vain tähän koulutusjuttuunkin, kun kuulivat ilmaisesta koulutuksesta Suomessa, että hyvähän sinun on, kun pystyit kouluttautumaan ilmaiseksi, mutta täällä jenkeissä se maksaa maltaita.

Voi ei. Miten korjaan välit naiseni ja hänen perheensä kanssa, vai päätyykö tämä eroon? Muuten olisin kyllä tosi kivan naisen löytänyt. Ei ole näköjään jenkeissä aivan tavatonta tuo, että sieltä löytyy näitä peräkammarintyttöjä. No, kyllä sieltä varmaan niitä peräkammarinpoikiakin löytyy. Siellä näytetään suhtautuvan tuohon paljon Suomea höllemmin. Tuli mieleen, että suominaisen kanssa tuskin tällaista ongelmaa olisi.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se totta että opiskelu siellä on todella kallista. Pystyvätkö tytön vanhemmat maksamaan sen? Jos eivät niin tottakai suuttuvat jos tyttären poikaystävä tulee vaatimaan että vanhempien on koulutettava tyttö jotta kelpaa.

Vierailija
2/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmasti hyvin tavallista oikeastaan kaikkialla muualla kuin Pohjoismaissa. Et voi oikein pakottaakaan tyttöä opiskelemaan ja menemään töihin, joten joudut joko hyväksymään sen tai eroat hänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se kuulemma palstamiehille riitä että nainen on hoikka ja kaunis ja anus on valkaistu? Koulutus ei tuo naisille mitään extraa.

Vierailija
4/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
5/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun jenkeissä mies on perheen pää ja elättäjä ja hyvän perheen tyttö on valmis kotirouvaksi.

Vierailija
6/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen odottaa etta kosisit timanttisormuksen kanssa (joka on maksanut n. 3kk.palkkasi). Sitten komeat haat joita suunnitellaan vuosi. Vaimo jaa kotiin ja mistaan koulutuksesta on turha unelmoida koska normaali amerikkalaistytto olisi mennyt Yliopistoon n. 18 vuoden iassa ja olisi pian valmistumassa Bachelor tutkinnolla.

Missa osavaltiossa tama prinsessa asuu?

Vierailija
7/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpölöpö, mistä te näitä "faktoja" taas revitte. Elokuvista? Eroa tyttöystävästäsi ap. Ettehän te sovi yhteen mitenkään. Vai Green cardiako kalastelet?

Vierailija
8/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face the Facts kirjoitti:

Nainen odottaa etta kosisit timanttisormuksen kanssa (joka on maksanut n. 3kk.palkkasi). Sitten komeat haat joita suunnitellaan vuosi. Vaimo jaa kotiin ja mistaan koulutuksesta on turha unelmoida koska normaali amerikkalaistytto olisi mennyt Yliopistoon n. 18 vuoden iassa ja olisi pian valmistumassa Bachelor tutkinnolla.

Arizonassa. T: ap

Vierailija
9/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kirjoitus vaikka en kyllä jaksanut lukea kuin kolmasosan. Joku ehtikin kirjoittaa jo, että jätä typykkä. Se voisi olla ratkaisu pulmaasi.

Vierailija
10/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurierot. Jenkeissä käytännössä vaimot melkein aina jäävät kotiin hoitamaan lapsia. Ei ehkä kannata jatkaa tuota suhdetta, jos sulle tämä perinteinen roolijako elättäjään ja kotirouvaan ei kuulosta omalta.

Vierailija
11/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurierot. Jenkeissä käytännössä vaimot melkein aina jäävät kotiin hoitamaan lapsia. Ei ehkä kannata jatkaa tuota suhdetta, jos sulle tämä perinteinen roolijako elättäjään ja kotirouvaan ei kuulosta omalta.

Näin juuri t: jenkkimiehen kotirouva

Vierailija
12/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tämä nainen hakea Suomeen yliopistoon?

Vierailija
13/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa. USAssa normaalisti jokainen paremman perheen tyttö menee yliopistoon ja suorittaa siellä kandin tutkinnon. Se on kuitenkin vieläkin ihan tavallista, että miehen oletetaan elättävän perheensä ja naisen olevan kotiäiti. Yksi tarkoitus yliopistoon menemiselle on löytää sieltä aviomies. Teillä on kyllä selvästi niin erilaiset näkemykset tästä asiasta, että on vaikea uskoa, että löytäisitte molempia tyydyttävän ratkaisun.

Vierailija
14/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä voi tulla jatkossa isompi ja isompi ongelma. Nainen selvästi odottaa, että sinä olet perheen elättäjä. Tuollainen ajattelu ei taida enää Usassakaan olla aivan tavallista, suurin osa kouluttautuu ja menee töihin. 

Vierailija
15/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voisi tosin olla yksi mahdollisuus, mutta sitä en ole vielä isosti ollenkaan ehdottanut. Kysyin kerran, että mitä jos muutettaisiin yhdessä asumaan Suomeen, mutta hän oli asiasta peloissaan, koska ajatteli, että miten hän siellä pärjäisi ja miten suomalaiset suhtautuisivat. Lisäksi tuli eteen kaikki koti-ikävä + perheikävä kysymykset. Ja Suomeenkinhan tuli tai tulee lukukausimaksut EU:n ja ETA-alueiden ulkopuolilta tuleville, joten ei kai jenkitkään silloin saa Suomessa enää ilmaiseksi opiskella. Ei hän siis täysin asiaa tyrmännyt, mutta todella kaukaisena sen näki. T: ap.

Vierailija
16/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin ne vaimot jää kotiin, kyllä normaaliperheissä tarvitaan molempien palkka perheen pyörittämiseen. Suomalaiset taitaa tykätä herkutella tällä myytillä. Toki jos mies tai vaimo takoo rahaa, niin kantsii jäädä kotiin. Onko "naisesi" kenties pohjoisosavaltioista kun puhut jenkistä? Ette ole tainneet kauaa seurustella. Ehkä parempi, että metsästät uuden naisen ihan Suomesta.

Vierailija
17/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan itse aikuistut ja kasvat ihmisenä, niin alat vähän ymmärtämään paremmin toisiakin ihmisiä.

21-v ei ole vielä mikään kovin vanha.

Voi olla että kadut joskus neljäkymppisenä minkä naisen menetit, kun aloit vittuilemaan turhasta.

Yleensä jokainen kumminkin muuttaa vanhempiensa luota, jossain vaiheessa. Siihen ei sinun painostamisiasi kukaan tarvitse.

Ps. hommaa arvomaailma itsellesi, ei kuulosta hyvältä kun sanot tykkääväsi toisesta ihmisestä koska hän on hoikka. Hän on nimittäin ihan sama ihminen vaikka sattuisi lihomaan joskus

Vierailija
18/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoissa on vähän nihkeästi enkunkielisiä mahdollisuuksia lukea kandiksi. Maisteritasolla löytyisi enemmän.

Vierailija
19/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Face the Facts kirjoitti:

Arizonassa. T: ap

Siis ns. "Southern Belle" with BIG hair. Ei ole toivoakaan etta kouluttautuisi ja sitten kun teille tulee avioero niin joudut maksamaan alimonya jotta ex-rouva voi jatkaa elamaansa silla standardilla mihin oli tottunut.

Vierailija
20/40 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoissa on vähän nihkeästi enkunkielisiä mahdollisuuksia lukea kandiksi. Maisteritasolla löytyisi enemmän.

Monessa AMKssa on muutama englanninkielinen linja. Älkää takertuko pelkkiin yliopistoihin.