Tytölle nimeksi Emerson???
Olemme miettineet amerikkalais-suomalaiselle tyttärellemme nimeksi Emerson. Ihana nimi mielestämme. Asumme juuri nyt Suomessa, mutta muutto jenkkeihin muutaman vuoden sisällä on hyvin mahdollinen. Muita suosikkeja on ollut, Matilda, Nicole, Alexia, River, Havanna jne. Saa mielellään ehdottaa muitakin nimiä :)
Mieheni siis jenkki ja minä olen puoliksi.
Toinen ja kolmas nimi tulee olemaan Ava Elisabeth (meidän molempien isoäiti oli Elisabeth nimeltään).
Kommentit (20)
Mulle tulee tuosta nimestä mielleyhtymä mieheen, koska oli sellainen brasilialainen jalkapalloilija kuin Emerson :D
Sisaruksille sitten Lake ja Palmer, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tuosta nimestä mielleyhtymä mieheen, koska oli sellainen brasilialainen jalkapalloilija kuin Emerson :D
Jenkeissähän unisex nimet on suosittuja, esim. alex, kim jne
Miksei jompi kumpi noista toisista jo valituista nimistä, Ava tai Elisabeth, vois olla etunimi? Molemmat nättejä, kansainvälisiä nimiä toisin kuin Emerson, joka kuulostaa paitsi maskuliiniselta, myös näin äkkiseltään kuultuna myös vähän sukunimeltä. Emerson ei myöskään ole mielestäni foneettisesti kauniin kuuloinen, pahoittelut suorapuheisuudestani...
Emerson on miehen nimi.
http://roa.h-cdn.co/assets/16/14/980x490/landscape-1459803270-emmo.jpg
Vierailija kirjoitti:
Emerson on miehen nimi.
http://roa.h-cdn.co/assets/16/14/980x490/landscape-1459803270-emmo.jpg
Unisex, suosittu nimi tytöille USAssa. ap
Emersonista tulee ensimmäisenä mieleen veitsivalmistaja Emerson Knives. Mielestäni Emily olisi ihana nimi tytölle.
☭ 7217 ☭
Ralph Waldo Emerson
Emerson String Quartet
Minulla oli aikoinaan Emerson niminen tyttö luokallani (jenkeissä), ja tiesin useamman sen nimisen tytön (ja myös muutaman pojan), joten en koe sitä itse maskuliiniseksi, mutta jos täällä suurin osa kokee sen miehen nimeksi tai sukunimeksi, niin ehkä meidän pitäisi sitten miettiä seuraavia vakhtoehtoja... ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan sukunimeltä
Onhan esim. aika suosittu Maddisonkin myös sukunimi.
TheLegend27 kirjoitti:
Emersonista tulee ensimmäisenä mieleen veitsivalmistaja Emerson Knives. Mielestäni Emily olisi ihana nimi tytölle.
Emily on kaunis, ja se oli harkinnassa, mutta kun on vaan niin tosi yleinen englanninkielisillä tytöillä. ap
Siis suomalaiselle tytölle englantilaisen miehen nimi? Laittakaa samantien Pamperson.
Miellän ensisijaisesti sukunimeksi (kts. esim Emerson, Lake & Palmer). Etunimenä miehen nimi -son -päätteen takia.
Olisiko ranskalainen Esmé kiva?
Vierailija kirjoitti:
Siis suomalaiselle tytölle englantilaisen miehen nimi? Laittakaa samantien Pamperson.
Niin siis 75% amerikkalainen ja 25% suomalainen, ja se nimi on vieläkin unisex. ap
Jos itse tykkäätte nimestä niin siitä vaan. On niitä oudompiakin nimiä Suomessa, täysin suomalaisilla lapsilla.
Eiköhän tämä ole trolli. Elisabeth on yleensä Elizabeth englanninkielisissä maissa, ap ei tajunnut tätä. Ensi kerralla parempi onni, kun tutustut provon aiheeseen etukäteen vähän paremmin.
Haluamme siis nimen, joka ei kuitenkaan ole ihan mahdoton Suomessa. ap