Peratut muikut. Mitä niistä voi tehdä?
Otsikossa kysymys.
Onko ainoa konsti paistaa ne pannulla vai voiko ne jotenkin kypsentää uunissa?
Kommentit (13)
Aina olen pannulla paistanut, mutta luulen, että uunissakin tulee hyvät, kunhan on tarkka paistoajan kanssa.
Uunivuokaa, suolaa ja tomaattipyreetä sekaan. Reilusti ruokaöljyä ja pitkä haudutus miedolla lämmöllä. Valmiina kuin sardiinia söisi.
Parasta on paistaa ne pannulla valkopippurin,voin ja suolan kanssa. Mutta voi niidtä tehdä uunissakin jotain jollain uunisilakkareseptillä, esim tomaatisilakiden tai dinappiuunisilakoiden Reseptillä, paitsi tietysti vaihdat silakoiden tilalle ne muikut.
Muikuistq voi tehdä myös rantakalakeittotyyppistä kalasoppaa. Mutt akuten rantakalasopassa, ruotojen kanssa on vähän leikkimistä siinä.
Keitä ne ja tee kalasoppaa
Lado lasivuokaan ja voita ja sitruunaa sekaan ja hauduta uunissa
Mä levitän ne vaan uunipellille ja ripottelen päälle suolaa, vuolen voista lastuja, joskus pyöräytän ruisjauhoissa ja paistan (kiertoilmalla) 200 asteessa kypsäksi. Saatan joskus laittaa tilliä ja pippuria. Aina on kelvanneet.
Pitääkö ne perata? Minä paistan sellaisenaan 😞
No, löysin kaapista ruisjauhoja ja jääkaapista yllätyksekseni myös voita. Ehkä mä vaan paistan niitä pannulla, niin kuin silakoita. Kermaviiliäkin löytyi, ja perunat meni jo kiehumaan muusia varten.
Kiitoksia vinkeistä. Katsotaan osaanko mä paistaa muikkuja.
t. ap
Tykkään eniten savustetuista. Muikuista voi kyllä tehdä ihan mitä vain kalaruokaa. Uunissa helposti monella tapaa, esim. kermassa haudutettuna. Nopein tapa tietenkin paistaa pannulla.
Muikut oli ihan loistavat pannulla paistettuna. Parempia kuin silakat. T. Ap
Voissa paistaminen toimii aina.
Mutta ensi kerralla osta myös sian kylkisiivuja tai vaikka pekonia -silloin ei tarvii suolaa- ja sipulia ja pippuria ja kermaa. Puuroriisiä. Lado kalat, sipuli ja liha kerroksittain, suolaa väliin, pippureita sinne tänne ja puuroriisiä sekaan kanssa nestettä imemään. Sitten sekaan loraus kermaa ja uuniin miedolle lämmölle kauaksi aikaa.
Karjalan mummin muikkupotti <3
Wokkaa ne valkosipulien ja vihannesten kanssa ja heitä sekaan teriyaki-soija-soosia.