Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lävistys ja 17v

Vierailija
25.02.2017 |

Hei!
Tilanteeni koskee siis lävistystä (nenäkorua), jonka olen jo pitkään tahtonut ottaa.
Ikäraja lävistyksen tekemiselle ilman vanhemman lupaa on 16 vuotta. Itse olen 17. Vanhempani kuitenkin kieltävät minua ottamasta nenäkorua enkä saa asialle edes minkäänlaisia perusteluita. En kyllä halua heidän kieltoaan noin vain uhmatakaan ja käydä omin päin korua ottamassa, vaikka periaatteessa voisin näin tehdä. Olen maininnut heille ikärajasta korun tekemiselle ja siitä, kuinka periaatteessa pystyisin sellaisen ottaa. Vastaukseksi kuitenkin sain vanhemmiltani, että olen alaikäinen ja he voivat pakottaa minut ottamaan korun pois.
Tarkennuksena vielä että kyseessä ei ole mikään hetken mielijohde vaan olen puhunut nenäkorusta heille jo 14-vuotiaasta saakka. Enkä mitenkään vinkuen, vaan välillä siitä mainiten. :D
Mitä mieltä olette asiasta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit mennä ja ottaa sen jos haluat. Itse pelasin aikoinaan varman päälle ja kun täytin 18, alkoi lävistyksiä ilmestyä. Kumpikaan vanhempi ei hirveästi tykännyt mutta minkäs mahtaa, täysi-ikäinen voi tehdä mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/6 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun vanhemmilla siihen mitään sanomista voi olla. Otat jos haluat ja eivät voi sille mitään.

Vierailija
5/6 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai vanhemmilla ole lainkaan mukaan noin pikkumaista valtaa lastensa vartaloihin?

Olet kyllä alaikäinen, mutta se ei tarkoita, etteikö sinulla olisi omaan vartaloosi itsenäistä päätösvaltaa. Tatuointien, kauneusleikkausten ja sensellaisten ikäraja on 18, sillä ne ovat niin suuria (ja kalliita) päätöksiä, mutta nenäkoru on nenäkoru. Saatan olla väärässä, mutta en usko, että vanhempasi voivat laillisesti estää sinua ottamasta lävistystä ja käyttämästä siinä korua.

Mitä he uhkaavat tekevänsä, jos otat korun?

Vierailija
6/6 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nyt 20-vuotias ja ensimmäisen lävistykseni otin 18-vuotiaana. Tällä hetkellä lävistyksiä löytyy mm. napa, nänni, rook, helix, conch, 6x lobe ja tragus. Nenäkorusta olen itsekin haaveillut monta vuotta, ja aikaisemmin halusin jopa bridge-lävistyksen (eli silmien väliin) .

Vinkkeinä annan seuraavat;

- omapa on nenäsi, mutta muista että lävistyksestä jää AINA arpi, joten varaudu siihen että joudut lävistyksestäsi luopuessasi aina meikkaamaan finnin näköisen klöntin piiloon

- naamassa olevat lävistykset oikeasti muuttavat ihmisten mielikuvia itsestäsi

- saattaapi olla että saat lävistyskuumeen tästä ja haluat lisää lävistyksiä

Joka tapauksessa ota ihmeessä lävistys nenään, mutta muista että on täysi mahdollisuus että lävistyksesi tulehtuu ja siitä jää ruma arpi, vaikka koittaisit hoitaa lävistystä huolella. Itselläni on pakollista napakorun pitäminen tästä päivästä hamaan tulevaisuuteen, sillä lävistysliikkeessä oleva harjoittelija laittoi aloituskoruksi itselleni sopimattoman korun ja paraneminen kesti lähes puolitoista vuotta, mistä jäljellä tummanvioletti läntti navan yläpuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän