Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita, joilla osa ihmisistä kuvittelee nostavansa itsensä muiden yläpuolelle

Vierailija
24.02.2017 |

Sporttisilla ja "sporttisilla" ihmisillä voivat toistua Facebookissa seuraavanlaiset päivitykset, kun halutaan vaan muilta huomiota ja palvontaa omasta saavutuksesta:

"Olipa ihanaa käydä juoksemassa viidentoista kilometrin lenkki aamukuudelta, sopivasti ehtii ennen työvuoron alkua vielä pureutumaan tulevan päivän askareisiin!"

Instagrammissa provokatiiviset salikuvat ja vanhempien maksamien meikkipalettien esittely.

Ruokavaliouskonnot ja tiettyä ruokavaliota noudattavan oma provosoituminen, mikäli joku tohtii olla eri mieltä tai jopa syödä eri tavalla

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan joku sairas ihminen tai heikompi kohteekseen ja poljetaan sitä lyttyyn.

"en minä ainakaan"

"kyllä minä ainakin"

"ei minulle voisi sattua, koska"

"asenteestahan se vain on kiinni"

"ei minulla ole aikaa sairastaa"

"on minuakin kerran kiusattu"

Vierailija
2/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Mun tytär, poika, tai no naapuri alotti opinnot korkeakoulussa/ yliopistolla. 

- Mä en koskaan katso televisiosta muuta kun dokumetteja ja uutisia. 

- Mä en asioi Lidlisssä / Tokmannilla/ Hong kong  -liikeissä, koska ne on köyhien liikkeitä

- Mä en ikinä suostuisi ostaa mitään kirppareilta, koska kaikki siellä myytävä on vanhaa

- Mun mielestä Huukauppakeisari puolsoineen ovat juntteja ja käyttävät ihmisiä hyväksi kun ostavat niitten vanhoja tavaroita ja myyvät  niitä kalliilla pois huutokaupassa.

- Mä ajan vain saksalaisilla autoilla koska minkään muunmaalaiset ei osaa tehdä autoja, paitso no kotkut Jenkit on kyllä kanssa jees. Mut jotkut japsit tai ranskalaiset ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ikuiset Facebook päivitykset kun on autettu jotain mummoa tai pappaa ja halutaan koko maailman tietävän miten hyvä ihminen sitä onkaan.

Vierailija
4/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ikuiset Facebook päivitykset kun on autettu jotain mummoa tai pappaa ja halutaan koko maailman tietävän miten hyvä ihminen sitä onkaan.

Päivitykset ovat todella noloja. 

Erittäin monet ihmiset auttavat muita, mutta eivät todellakaan kehu itseään tekemänsä työn jälkeen.

Vierailija
5/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minusta on mukavaa käydä lenkillä, siitä on parempi olla kertomatta kenellekään, ettei kukaan vaan luule, että haluan ylentää itseni. Toinen on tv-ohjelmat. Katson pääsiassa uutiset ja luonto-ja historiadokumentteja, joten tosi-tv tähdet on mulle tuntemattomia. Mutta jotenkin pitää näytellä ja peittää asia.

Vierailija
6/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani (nainen) on rikkaasta perheestä, asuu vielä kotona. Hänelle ostettiin vanhempien toimesta uusi Mersu koska ei kelpuuttanut muuta, hänpä sitten arvostelee muiden autoja huonompana. Itsekin sain ensiautokseni samoihin aikoihin sporttimallisen, kohtuuvähän ajetun auton, ja pyytämättä sain rajua halveksuntaa osakseni tuttavani toimesta. Olen siis hänen mielestään huonompi ihminen, kun en heti kättelyssä ostanut Mersua :D Tai muutenkaan sitä uusinta vehjettä kaikilla hilavitkuttimilla, joita en todennäköiesti osaisi edes käyttää. Riippuu näköjään mihin on oppinut.

Vierailija
7/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden koulutuksella kehuminen.

"Ystäväni työskentelee tukussa, niin tarkoitan TOIMISTOpuolella myyntipäällikkönä."

"Sain tämän korun ystävältäni, markkinointijohtajana toimivalta ekonomilta."

"Isäni on yleinen syyttäjä."

:D

Vierailija
8/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoihoisuus

Vierailija
9/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä ollut jo pitkä ketju mutta jep, pahimipia ovat mielestäni ne "En minä ainakaan - ihmiset."

Otetaan toisten elämästä kenties jokin ei niin hohdokas hetki ja sitten alkaa se oman sädekehän kiillotus: " En minä ainakaan.."

Voi olla kyse esim. pelkistä mielipide-eroistakin, niin tolla lausahduksella yritetään nostaa itseään ylemmäs.

Koska jos siinä olisi tarkoituksena jokin muu, niin silloin sitä ei varmasti tehtäisi sen jälkeen, kun kyseinen asia on tapahtunut, vaan etukäteen.

Vierailija
10/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen. Pitäisi kai olla joku hirveä alemmuuskompleksi ja katkeruus, että keksisi.

Vierailija
11/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin toisinaan kerron facebookissa lenkkeilleeni ja mitä olen syönyt jne. Enkä kuvittele silti olevani muita parempi

Ap:lla ja parilla muulla taitaa olla vähän huono itsetunto?

Vierailija
12/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ällöttävää..

Mutta myönnän rehellisesti että syynä on myös pieni kateus, sillä he saavat kauheasti kehuja ja positiivista palautetta (olet niiiiin hyvä tyyppi!!), kun taas itse on aina hiljaa auttanut muita mutta koska siitä ei pahemmin puhu, olen lähimmäisten silmissä tavallinen itsekäs nuori, jota patistetaan ottamaan mallia noista some-enkeleistä. Tosin en vaihtaisi osia mistään hinnasta.

Vierailija
13/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten avausten tekeminen jossa lytätään muita ihmisiä ja kuvitellaan että itse olet jotenkin fiksumpi ja parempi.

Vierailija
14/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavaliouskonnot ja tiettyä ruokavaliota noudattavan oma provosoituminen, mikäli joku tohtii olla eri mieltä tai jopa syödä eri tavalla

Sinähän olet itse ruokavaliouskovainen jos provosoidut jonkun muun "ruokavaliouskonnosta". Annas kun arvaan, sinun ruokavaliosi on normaali ja oikea joten sinulla on oikeus provosoitua muiden epänormaaleista ja vääristä ruokavalioista? ;)

Vierailija
15/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani (nainen) on rikkaasta perheestä, asuu vielä kotona. Hänelle ostettiin vanhempien toimesta uusi Mersu koska ei kelpuuttanut muuta, hänpä sitten arvostelee muiden autoja huonompana. Itsekin sain ensiautokseni samoihin aikoihin sporttimallisen, kohtuuvähän ajetun auton, ja pyytämättä sain rajua halveksuntaa osakseni tuttavani toimesta. Olen siis hänen mielestään huonompi ihminen, kun en heti kättelyssä ostanut Mersua :D Tai muutenkaan sitä uusinta vehjettä kaikilla hilavitkuttimilla, joita en todennäköiesti osaisi edes käyttää. Riippuu näköjään mihin on oppinut.

Entä sitten? Jos jollekkin se auto on noin tärkeässä roolissa, niin miksi sinun pitää siitä häiriintyä?

Minulla on ainakin sellainen auto, että varmasti on monellakin parempi auto. Tämä automalli on myös aikanaan ollut ehdolla vuoden rumimmaksi autoksi, ei haittaa yhtään, hyvä ja käytännöllinen auto, jolla olen toistaiseksi aina päässyt määränpäähän, hilavitkuttimelliseen autoon minulla ei ole varaa, senkin voin suoraan myöntää jos joku ihmettelee. Minulla ei tule koskaan olemaan varaa uuteen mersuun kaikilla hilavitkuttimilla, eikä haittaa yhtään.

Vierailija
16/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minusta on mukavaa käydä lenkillä, siitä on parempi olla kertomatta kenellekään, ettei kukaan vaan luule, että haluan ylentää itseni. Toinen on tv-ohjelmat. Katson pääsiassa uutiset ja luonto-ja historiadokumentteja, joten tosi-tv tähdet on mulle tuntemattomia. Mutta jotenkin pitää näytellä ja peittää asia.

Mun näkökulmasta me uutisten ja dokumenttien katselijat ollaan ihan tavallista massaa.

Vierailija
17/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan joku sairas ihminen tai heikompi kohteekseen ja poljetaan sitä lyttyyn.

"en minä ainakaan"

"kyllä minä ainakin"

"ei minulle voisi sattua, koska"

"asenteestahan se vain on kiinni"

"ei minulla ole aikaa sairastaa"

"on minuakin kerran kiusattu"

Sekä: "luulosairas" ja "kuvittelee vain".

Vierailija
18/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin toisinaan kerron facebookissa lenkkeilleeni ja mitä olen syönyt jne. Enkä kuvittele silti olevani muita parempi

Ap:lla ja parilla muulla taitaa olla vähän huono itsetunto?

Ap pystyy urheilemaan monta kertaa viikossa kertomatta siitä sosiaalisessa mediassa ;) Ammatiltani olen ravitsemusterapeutti, ruokavaliouskonnot sitä kautta bongattuja.

-Ap

Vierailija
19/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Jos jollekkin se auto on noin tärkeässä roolissa, niin miksi sinun pitää siitä häiriintyä?

Minulla on ainakin sellainen auto, että varmasti on monellakin parempi auto. Tämä automalli on myös aikanaan ollut ehdolla vuoden rumimmaksi autoksi, ei haittaa yhtään, hyvä ja käytännöllinen auto, jolla olen toistaiseksi aina päässyt määränpäähän, hilavitkuttimelliseen autoon minulla ei ole varaa, senkin voin suoraan myöntää jos joku ihmettelee. Minulla ei tule koskaan olemaan varaa uuteen mersuun kaikilla hilavitkuttimilla, eikä haittaa yhtään.

Sulla taisi mennä keskustelun pointti ohi.

Vierailija
20/81 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Toimit siis juuri toisinpäin kuin huomattava osa kanssa ihmisitä. - Kun ihmisltä kysytään, että mitä aikakausilehtiä ja päivittäsilehtiä he lukevat, niin monta kertaa vastauksena on kaikkea muuta kuin iltapäivälehdet saati ns. "roskalehdet" kuten pienimpänä pahana erilaiet tv-ja juorulehdet (Seiska, Hymy jne) - Kuitenkin kuinkahan mones vuosikerta on menossa Hymyllä? Saati kuinka suuri levikki on Seiskalla? Hyvin laaja, mutta jostain syystä niiden lukemisen myöntämine on tabu. - Tai niiden seuraamista kuuluu vähätellä; "tilaan seiskaa kun siinä on hyvin tv-ohjelmat. Okei miksä siinä.

Samoin ihemettelen, että missä ovat ne sadat tai tuhannet, jotka seuraavat näitä tosi-tv ohjelmia tai vaikka kauniita ja rohkeita, joista susotuimmat on saanut tuhanisia ruudun tapittajia.

Tällä palstalla esiintyy toisinaan hyvin jäätävää kiukkua ja epäluuloisuutta yleisradiota kohtaan. En sano, että Yle olisi täydellinen ja varmasti olisi paljon parannettavaa Ylellä, mutta olisin kyllä myös usein kiinnostunut tietämään, että mistä nämä "Ylen halveksijat" itse hankkivat sen parhaimman ohjelma tarjonnan(?)    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi