Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka äkkiä reiluun ylipainoon kuolee?

Vierailija
24.02.2017 |

Onko tietoa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se riipu ihan ylipainoisesta. Muut elintavat, perinnölliset alttiudet, ympäristö, yksilölliset ominaisuudet jne...

Vierailija
2/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka reiluun ylipainoon? Olen ollut ikäni ylipainoinen, siis reippaasti alle kouluikäisestä, enkä ole vielä kuollut. Terveisin 54-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka reiluun ylipainoon? Olen ollut ikäni ylipainoinen, siis reippaasti alle kouluikäisestä, enkä ole vielä kuollut. Terveisin 54-vuotias.

40kg-50kg ylipainoon.

Vierailija
4/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ylipainon määrästä.

Jos painoindeksi ylitti 25 niin silloin on kyseessä terveyttä vaarantava ylipaino.

Joka riskiä sairastua moniin sairauksiin.

Riippuu myös tietty ihmisestä.

Eli missä vaiheessa asiat ovat siinä pisteessä, että jonain päivä mitään tiettämättäsi rasvaklimppi irtoaa jostain jalkasi suonesta.

Et vieläkään aavista mitään pahaa. Vasta siinä kohtaa, kun se pääsee veren mukana sydämeen niin silloin hirttää kiinni meno ja tulee kiire.

Nimittäin sydänkohtaus.

Toki ylipaino lisää myös muita sairauksia ja huonot elintavat päälle monin kertaistavat vielä riskejä.

Vierailija
5/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40kg-50kg ylipainoon.

No mulla on nyt tuon verran, aina ei ole ollut ihan niin paljon. 

Ja eihän sitä suoranaisesti ylipainoon kuole.

Vierailija
6/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ylipainon määrästä.

Jos painoindeksi ylitti 25 niin silloin on kyseessä terveyttä vaarantava ylipaino.

Joka riskiä sairastua moniin sairauksiin.

Riippuu myös tietty ihmisestä.

Eli missä vaiheessa asiat ovat siinä pisteessä, että jonain päivä mitään tiettämättäsi rasvaklimppi irtoaa jostain jalkasi suonesta.

Et vieläkään aavista mitään pahaa. Vasta siinä kohtaa, kun se pääsee veren mukana sydämeen niin silloin hirttää kiinni meno ja tulee kiire.

Nimittäin sydänkohtaus.

Toki ylipaino lisää myös muita sairauksia ja huonot elintavat päälle monin kertaistavat vielä riskejä.

Yli 25 ei vielä vaaranna mitään, jos on muuten hyvät elintavat, joissakin tutkimuksissa jopa päinvastoin.

Sen sijaan yli 30 ja erit 35 alkaa riskit oikeasti nousta, mutta sielläkin se on yksilöllistä. Joku elää vanhaksi, toinen ei.

Vierailija
7/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40kg-50kg ylipainoon.

Joo nyt sydäriin tms mikä aiheutuu ylipainosta.

Vierailija
8/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40kg-50kg ylipainoon.

Joo nyt sydäriin tms mikä aiheutuu ylipainosta.

Nyt kyllä kiinnostaisi kuulla, mikä on se mekanismi, jolla ylipaino itsessään aiheuttaa sydärin.

Toistaiseksi olen kuullut vain tilastollisista tutkimuksista, joissa on havaittu sydärin saaneiden olevan keskimääräistä useammin ylipainoisia, mutta se ei vielä mistään kausaalisesta mekanismista kerro. 

Vierailija
9/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo esim. Hengenvaarallisesti lihava -sarjassa näytä kuolevan millään, vaikka ovat 300-kiloisia ja ylikin eivätkä pääse edes sängystä ylös. Muistaakseni yksi sarjassa esiintynyt on kuollut.

Vierailija
10/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisella ihmisellä on kehossa läskiä ja rasvaa jota löytyy verisuonista.

Verisuoniin kerääntynyt rasvasta voi yhtäkkiä irrotta palanen, joka lähtee veren kierron, mukana eteenpäin. Sydämeen päästessä se todennäköisesti tukkii suonen ja veren kierto hirttää kiinni. Tässä kohtaa ihminen vasta tiedostaa asian itse...

Tuosta aiheutuu sydänkohtaus.

T. Terveydenhoitaja

Vierailija
11/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verisuoniin kerääntynyt rasvasta voi yhtäkkiä irrotta palanen, joka lähtee veren kierron, mukana eteenpäin. Sydämeen päästessä se todennäköisesti tukkii suonen ja veren kierto hirttää kiinni. Tässä kohtaa ihminen vasta tiedostaa asian itse...

T. Terveydenhoitaja

Voi jumalauta, jos terveydenhoitaja sanoo näin, mikä on koulutuksen taso!!

Vierailija
12/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Terveydenhoitaja

Epäilen, että tuo ei ole oikeasti terveydenhoitaja.. Tieto on kyllä oikeaa, mutta kielioppi on hieman hakusessa.

T. Lääkäri

Vierailija
13/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Terveydenhoitaja

Epäilen, että tuo ei ole oikeasti terveydenhoitaja.. Tieto on kyllä oikeaa, mutta kielioppi on hieman hakusessa.

T. Lääkäri

:D:D:D

Vierailija
14/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi ollut yli 50 yli 10v. Ikä 54v. En ole vielä(kään) kuollut. Toivon eläväni vielä 2v 3kk ja 8pv (jos laskin oikein).

Vierailija
15/15 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on koko ikänsä ollut sairaalloisen lihava. Hän on nykyään 75-vuotias ja painaa noin 125 kiloa. Verenpainelääkkeitä syö ja jalat on usein tosi väsyneet mutta muuten on hyvässä kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän