Pistäkääs paremmaksi! Tää mamma patikoi lumisadepallopyryssä äsken reilun 5 km kotiin ja vielä kaupan kautta!
Päällä sattui olemaan villakangastakki, vähän väärä valinta tähän keliin mutta kotiin selvisin :)
Kommentit (32)
Työnsin lumipyryssä tuplarattailla vauvan ja 2,5 vuotiaan 4 km päähän neuvolaan, tulomatkalla poikkesin ruokakauppaan ostamaan viikonlopun ruuat. Kotiin päästyä tuli tekstari, että odottamani postipaketti on noudettavissa. Käväisin vielä rattailla 3km päässä postissa, kun en halunnut jättää asiaa ensiviikkoon. Kotiin tultua vein kaiken irtaimen ulos ja pöllyytin lumihangessa ja nyt on imurointi vielä tekemättä.
Heräsin aamuviideltä, että ehdin salille tekemään tunnin jalkatreenin ennen päivän muita velvollisuuksia. Iltapäivällä menin tuolla myräkässä puolentoista tunnin koiralenkin ( eilen illalla menin vielä pahemmassa kahden tunnin ) ja nyt oon menossa illaksi töihin ( sisältää seisomista ). Jos ei muuta, niin ainakin on huomenna kintut kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollainen möttiäinen on vielä kantokopassa?
Vauvoja on erikokoisia. Tyttäreni 2 v painaa 11kg kun taas pikkuveljensä painoi 10kg ja oli 75cm pitkä 6kk iässä ja todellakin kulki vielä vaunun kantokopassa puolivuotiaana.
Ite ajoin 30 km pyörällä ja maassa 3 cm pehmeää lunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen matkustin 200km vauvan kanssa julkisilla liikenne välineillä, välillä joutuen kävelemään lumipyryssä kantaen 10kg vauvaa kantokopassa ja täpötäyttä reppua selässä. Matkaan meni 5h, bussivaihtoja oli kolme, kävelyä oli noin 2km ja voin sanoa, että perseestä oli, mutta tulipahan tehtyä.
10kg vauva?
Kyllä, mun 6kk vauva on lähes 10kg. On aikas potra tyttö.
Mä kävelin just 5m jääkaapille hakemaan olutta ja 5m takas sohvalle. Yhteensä 10 metriä.
Kyllä mäkin helposti kävelen tai juoksen 10km lenkkejä oikeissa vaatteissa ja varusteissa, mutta koen kyllä saavutukseksi, jos hiostavassa villakangastakissa ja nilkkureissa epäergonomisia kauppakasseja kantaen selviydyn 5km matkan. Sait mun sympatiat AP! :)
Mää en ole kävellyt tänään kuin jonkun sata metriä. Sen sijaan olen istunut vessanpöntöllä vati sylissä ja tavara lentänyt molemmista päistä. Sekä nukkunut. Ihan tarpeeksi suoritusta.
Luojan kiitos lasten isä tuli hoitamaan heidät, olisin muuten ollut syvässä kusessa.
Mullakin muuten molemmat pojat olleet puolivuotiaina kymmenkilosia.
5km kävely päivässä, säässä kuin säässä on vähimmäisvaatimus meillä :D 10km ei sekään mikään kovin ilmoitusluontoinen saavutus ole, 15km on jo sen verran pitkä matka, että sitä voi hehkuttaakin, olis suunnitelmissa ensi viikolla kävellä sen verran :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollainen möttiäinen on vielä kantokopassa?
MÖTTIÄINEN! HAAAH hah.. Repesin.
Pönttiäinen, plöhnäke, tumppoloinen, mätisäkki pullonaama.
Pyydystin kahta karannutta hevosta pitkin metsiä ja peltoja tuossa puuteripöllyssä. Varusteena navettahaalarit ja turvakumisaappaat, liian ohuet sormikkaat ja jenkkihuivi päässä. Umpihankitreeniä painavissa kumppareissa, kivaa. Aivan jäässä kun vihdoin sain yhden hepan kiinni ja sain sen talliin, toinen tuli perässä onneksi itse.
Mä tein lasten kanssa just ton mittasen kävelylenkin, lumipyryssä tietenkin. Pienintä työnsin rattaissa ja isompia vedin pulkassa. Laskettiin porukalla pulkkamäessä ja sitten käytiin kaupassa, jolloin rattaissa oli lisäpainona myös ostokset. Repikääs siitä.
Ja joskus olen tehnyt bussireissun, jossa myös oli kävelyä pysäkeiltä toiselle yhteensä 2-3km, olin raskaana ja mulla oli napatyrä, samalla kannoin toisiksi nuorinta lastani joka oli silloin 1v eikä osannut vielä kävellä. Oli kesäkuuma ja bussi täynnä ihmisiä, istuttiin vielä aurinkoisella puolella.
No? Joko tulee mitali postissa?