Ottaisitteko mieluummin ilmaisen päivähoidon vai lapsivähennyksen verotukseen ja täydet päivähoitomaksut?
Kysymykseni siis oli että ottaisitteko mieluummin ilmaisen päivähoidon vai lapsivähennyksen verotukseen ja täydet päivähoitomaksut? Jos verotettavia tuloja ei olisi niin automaattisen verokorttiin tehtävän verovähennyksen sijaan tukiperheet voisivat anoa maksuvapautusta päivähoitomaksuista. Kumpi mielestänne olisi oikeudenmukaisempi, työntekoon kannustavampi ja pääomatulojen hankkimiseen kannustavampi?
Kommentit (5)
Yleensä ihmiset arvostavat enemmän sitä, mistä maksavat. Joten uskoisin, että maksullisena päivähoito on laadukkaampaa ja sitä käytetään harkiten.
Joten vastaan, että mieluummin maksan täyttä maksua. Maksan sitä nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihmiset arvostavat enemmän sitä, mistä maksavat. Joten uskoisin, että maksullisena päivähoito on laadukkaampaa ja sitä käytetään harkiten.
Joten vastaan, että mieluummin maksan täyttä maksua. Maksan sitä nytkin.
Näin juuri. En kannata päivähoidon maksuttomuutta. Ja itse laitan esikoiseni mielummin kerhoon, joka on kotihoidettuja varten suunniteltu, kun olen itse kotona. Mitä päivähoidon kiireestä, säästöistä ja vaihtuvuudesta on viime aikoina kuulunut, niin eipä paljon kiinnosta lasta sinne laittaa jos ei ole pakko.
Järjetön tuo ehdotus päivähoidon maksuttomuudesta. Ennemmin käytettäisiin sekin raha hoidon laadun parantamiseen, pienemmät ryhmät, isommat tilat, enemmän hoitajia.
Verovähennyksen. Se on kannustavampi ja antaa perheille vapauden päättää omista asioista.