Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvan sukupuoli tuntuu olevan sukulaisille kauhean tärkeä asia!

Vierailija
24.02.2017 |

Ärsyttävää. Vauva syntymässä kuukauden päästä emmekä tiedä kumpi on. Ei haluttu selvittää etukäteen koska on ihan sama kumpi sieltä tulee. Mitään tietylle sukupuolelle tarkoitettuja tarvikkeita ei ostettaisi muutenkaan.

Sukulaiset on kuitenkin toista mieltä sukupuolen tietämisen tarpeellisuudesta! Siitä asti kun kerrottiin raskaudesta niin utelu kohdistuu vain siihen kumpi on, joko tiedätte, miksi ette tiedä, kyllä varmasti tiedätte jne. Ollaan sanottu että emme ole selvittäneet emmekä selvitä. Vauvalla on kaikki hyvin, se riittää. Outoa kyllä jotkut ovat jopa suutahtaneet meille koska ei olla kerrottu kumpi on tulossa. Mahdoton kuulemma uskoa että ei tiedettäisi koska "kaikkihan sen selvittää".

Hermo menee kun koko ajan yhtä arvailua ja vihjailua ja jokaisesta asiasta vedetään johtopäätökset vauvan sukupuolesta. Kuten, vauvalla on vaunuissa sininen makuupussi = "ahaa teille on poika tulossa" ja kyseinen pussi tuli äitiyspakkauksessa!!! Sitten sain siskolta hänen lasten vauvanvaatteet joissa mukana myös pinkkiä = "ahaa teillekin on tyttö tulossa" ja tietäväisenä myhäillään että nyt se paljastui.

Sanokaa etten ole ainut jota tämä ärsyttää? Toisaalta pikkujuttu mutta samalla jotenkin olen tosi yllättynyt että ihmisillä ei ole mitään muuta kysyttävää tai keskusteltavaa raskaana olevan kanssa kun vauvan sukupuoli! Sinänsä kurjaa että jo vastasyntynyt vauva nähdään niin jyrkästi vain oman sukupuolen edustajana eikä vauvana ja omana itsenään ja persoonanaan. Kyllähän se sukupuoli sitten selviää kun syntyy, miksi "kaikkien" tarvisi se tietää etukäteen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja sukulaisia teillä.

Vierailija
2/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen törppöjä sukulaisia sinulla. Sano että mitä se teille kuuluu?

Itse en kertonut vaikka tiesin kumpi tulee eikä kukaan mitään kysellyt sen jälkeen kun sanoin että pidämme salassa syntymään asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräm täysin, minuakin ärsyttäisi.

Olemme mieheni kanssa päättäneet, että emme halua tietää sukupuolta etukäteen, jos raskaaksi joskus tulen.

Vierailija
4/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joidenkin mielestä ultrat on vaan sukupuolen selvitystä varten ja ollaan ihan järkyttyneitä jos ei selviikään. Lisäksi menee välillä pieleen arviot. Mulle piti tyttö olla ihan varmasti tulossa mut on tuo kyllä poika. Hyvä ettei kerrottu muille etukäteen...

Vierailija
5/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun sukulaiset on kyllä typeryksiä. Mua ärsytti jo niin vahvasti sukulaisten avoin tytön toivominen kun meillä on kaksi poikaa että en jaksanut tavata ketään heistä raskausaikana. Suosittelen sulle samaa

Vierailija
6/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille, että tulee intersukupuolinen. Luulis menevän hiljaiseksi.

Vierailija
7/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon törmännyt ihmisiin, joita ihmetyttää kun en yleensä muista minkä sukupuolisen vauvan joku on just saanut. Yleensä kun se asia ei ole niin oleellinen esim. serkkujen tai työkavereitten lasten kohdalla, kiva että saivat lapsen.

Vierailija
8/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ärsyttää!! Meidän oli pakko kertoa jouluna vanhemmilleni kun olin vasta rv 10 mutta kärsin niin kauheasta pahoinvoinnista että kerrottiin mistä johtuu kun vietettiin yhdessä joulua. Jo silloin kysyivät että kumpi se on?? Ööh jostain 1cm pituisesta pavun näköisestä möykystä onkin tosi helppo sanoa. Myöhemmissä ultrissa asia ei selvinnyt ja kätilö sanoikin ettei ala selvittelemään sitä kun on huono asento ja napanuora haaroissa. Kun sanottiin ettei ultrassa selvinnyt eikä näkynyt sukupuolta niin johtopäätös oli tietty että tyttö tulee. Myöhemmin mulle selvisi että on poika mutten kertonut vanhemmille. He kun "tiesi" koko ajan että vauva on tyttö.

Vierailija
9/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli ihanaa olla tietämättä lapsen sukupuolta. Meillä kaksi lasta ja kummankaan sukupuolta ei selvitetty etukäteen. En halunnut tietää, oli ihanaa kun asia selvisi vasta synnytyksessä. Ostettiin neutraaleja värejä vauvalle ja nimeä mietittiin molemmille sukupuolille.

Vierailija
10/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan moukkia tuommoiset ihmiset. Jos vauvan vanhemmat sanoo ettei halua selvittää sukupuolta tai sukupuoli ei ole selvinnyt tai eivät halua kertoa etukäteen kumpi on niin mikä piru siinä on että tarvii udella ja inttää asiaa? Ei kuulu näille ihmisille millään tavalla. Mitä he tällä tiedolla tekee?

Meillä oli sama eli äitini halusi päästä shoppaamaan oikean värisiä vaatteita ja hermostui kun ei haluttu selvittää kumpi on. Kerroin kyllä että toivon muutenkin unisex värejä joista pidän joten jos on pakko jotain ostaa niin mieluiten niitä. Mutta ei kun pitää olla pinkkiä hörhelöä tai supermiesasua.

Vierailija
11/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa onpa erikoista. Ei meiltä vaan kukaan mitään udellut. Ihan vauvaa vaan odotti koko suku, sukupuoli sitten yllärinä synnytyksessä. Vauva oli tyttö mutta en pidä pinkistä yhtään jonka sukulaiset myös tajusi eikä saatu mitään hepeniä lahjaksikaan.

Vierailija
12/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on tavallaan viiden lapseni kohdalla myös ärsyttänyt tuo sukupuolen korostaminen. Ekojen lasten kohdalla ei ollut edes tapana vielä selvittää sukupuolta ultrassa joten silloin ei sitä tivattu. Kahden nuoremman kohdalla kylläkin. Ja se arvailu! Miksi edes pitää esittää omia veikkauksia ja "tietoa" sukupuolesta? Se on kumpi on ja veikkaustodennäköisyys on melko hyvä arvasi kummin vaan. Mä en henkilökohtaisesti yhtään pidä lasten sukupuolittamisesta muutenkaan. Ihan kun se ulkoinen sukupuoli määrittäisi täysin sen millainen lapsesta tulee. Jos saan lapsenlapsia niin en ikinä syyllisty tuohon sukupuoli uteluun.

Vierailija
13/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt että toisen lapsen kohdalla en selvitä sukupuolta vaan keskityn siihen että pysyn vauvan kanssa terveenä ja kiinnostaa vain se että vauvalla on kaikki hyvin. En muutenkaan ole sellainen värikoodaaja vaatteiden kanssa ja isoveljen vanhoilla vauvavaatteilla mentäisiin kuitenkin, niin ihan sama. Kyselijöille voi sanoa että se ei todellakaan ole tärkein asia tässä maailmassa se sukupuoli syntymättömällä lapsella.

Vierailija
14/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset luulee että sukupuolen voisi edes varmaksi tietää ennen syntymää ellei ole tehty kromisomitutkimusta?? Ei ultra ole mikään 100 varma.

Vierailija
15/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset luulee että sukupuolen voisi edes varmaksi tietää ennen syntymää ellei ole tehty kromisomitutkimusta?? Ei ultra ole mikään 100 varma.

Jep! Tiedän monia joilla ultran arvio mennyt pieleen. Meillekin tyttöä veikattiin mutta syntyi poika kuitenkin.

Vierailija
16/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä on nekin ihmiset jotka luulee tietävänsä vauvan sukupuolen. Sitten jos menee arvaus oikein niin syntymän jälkeen ollaan niin maireina kun on tiedetty niin hyvin jne jne.

Vierailija
17/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmostahan se usein on. Sinänsä kivaa, että sukulaiset ovat tulevasta suvun jäsenestä kiinnostuneita, hän on heidänkin mielessään. Halu tietää sukupuoli on ehkä myös halua tutustua tulevaan henkilöön paremmin, muodostaa hänestä mielikuvaa, pohtia millaisia asioita tuleva ehkä haluaisi tehdä tai olla, mikä häntä kiinnostaisi tai miellyttäisi.

Semmoisia me monet ollaan, edelleen nykyään. Ja sukupuolen veikkailu on jotenkin sosiaalisesti hyväksytympää kuitenkin kuin vaikkapa sen pohtiminen että tuleekohan sieltä musikaalinen vai epämusikaalinen lapsi, liikunnallisesti lahjakas vaiko vetelä sohvaperuna, nokkela ja oppivainen vai se luokan hitain. Käsistäänkö kätevä vai se kellä on peukalo keskellä väärän puolen kämmentä.

Onnea kuitenkin teille tulevasta, tuli sieltä kuka hyvänsä. Lehmän hermoja, niitä tarvitset suvun kanssa, puolison kanssa, itsesi kanssa ja vielä kyllä sen lapsenkin kanssa (ja lapsen puolison ja lastenlasten kanssa...)

Vierailija
18/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on arvailtu sukupuolta kans vaikka ilmaisin kyllä ärsytykseni. Jotenkin ei niin kivalta tunnu kun kommentoidaan ulkonäköä esim paljon kiloja ja turvonnut olemus, odotat selvästi tyttöä. Yksi sukulaismies sanoi että odotan selvästi tyttöä koska sanonnan mukaan tyttö vie äitinsä kauneuden. Että kiitti vaan.

Vierailija
19/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmostahan se usein on. Sinänsä kivaa, että sukulaiset ovat tulevasta suvun jäsenestä kiinnostuneita, hän on heidänkin mielessään. Halu tietää sukupuoli on ehkä myös halua tutustua tulevaan henkilöön paremmin, muodostaa hänestä mielikuvaa, pohtia millaisia asioita tuleva ehkä haluaisi tehdä tai olla, mikä häntä kiinnostaisi tai miellyttäisi.

Semmoisia me monet ollaan, edelleen nykyään. Ja sukupuolen veikkailu on jotenkin sosiaalisesti hyväksytympää kuitenkin kuin vaikkapa sen pohtiminen että tuleekohan sieltä musikaalinen vai epämusikaalinen lapsi, liikunnallisesti lahjakas vaiko vetelä sohvaperuna, nokkela ja oppivainen vai se luokan hitain. Käsistäänkö kätevä vai se kellä on peukalo keskellä väärän puolen kämmentä.

Onnea kuitenkin teille tulevasta, tuli sieltä kuka hyvänsä. Lehmän hermoja, niitä tarvitset suvun kanssa, puolison kanssa, itsesi kanssa ja vielä kyllä sen lapsenkin kanssa (ja lapsen puolison ja lastenlasten kanssa...)

Tavallaan joo mutta mielestäni siinä kohtaa kun vanhemmat ärtyy kyselyistä tai sitä ei tajuta lopettaa vaikka sanotaan ettei sukupuoli oli tiedossa niin mennään liian pitkälle. Lisäksi mielestäni on outoa jos lapsen sukupuoli määrittää sen mitä sen kanssa voi tehdä ja millainen mahdollisesti tulevaisuudessa on. Inhimillistä sinänsä olla kiinnostunut mutta ärsyttävää jos ei uskota mitä vanhemmat sanoo.

Vierailija
20/21 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas loukkasi kun sukulaiset selvästi toivoi tiettyä sukupuolta meille ja sitten sitä omaa arvausta koko ajan tyrkytettiin ja vihjailtiin. Nimien ehdottelu on myöskin hermoja raastavaa.