mies sanoi että saan ostaa lastenvaatteita vasta kun lapset ei kehtaa kulkea entisissä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä kellään ole yhteistä tiliä? Jos meillä erillliset tilit niin joudun pienestä palkastani maksamaan kaiken saman mitä mies suuremmasta palkastaan.
ap
Mies kusettaa sua 100-0. Miehellä on myös elatusvastuu lapsista.
Sinä voit hankkia paremmin palkatun työn. Mieti nyt omilla aivoillasi. Ei pidä asua liian kalliisti vain siksi että se suurempituloinen niin vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Eikö täällä kellään ole yhteistä tiliä? Jos meillä erillliset tilit niin joudun pienestä palkastani maksamaan kaiken saman mitä mies suuremmasta palkastaan.
ap
Ei ole eikä tule. Ja palkka on yhtä suuri kuin miehellä. Sovitaan kumman tililtä menee mikäkin menoerä, loput kumpikin käyttää/säästää. Ja kumpkin ostaaa vaatteita lapsille tai teineille antaa rahan kouraan, ostavat mieleiset.Helpompaa näin.
Vierailija kirjoitti:
ap
Mieti nyt ite pahvi - nyt sulla ei ole käytössä omaa rahaa senttiäkään kun kaikki menee yhteiselle tilille mikä on kuitenkin oikeasti vaan miehen tili.
kai sulle tulee lapsilisät vielä?
Ja miehesi määrää aina kaikesta vai?
Miksi pitää ostaa ennen kun on tarve? Ja vielä teinille jotka on tarkkoina mitä päälle pistävät. Todella typerää taloudenpitoa. Miehesi on oikeassa.
Mä olen osittaisella sairaslomalla, en voi opiskella parempi palkkaista ammattia. Ei ole niin helppoa muutenkaan. Olen monesti yksin vastuussa lapsista. Mies ei ole vaatteen vaatetta ostanut heille. Ei osta omiakaan vaatteita. Meillä oli omat tilit monta vuotta mutta tuli järjettömiä riitoja kun mies oli vainoharhainen lapsislisistä kun olin säästänyt niitä erilliselle tilille. Tiedän että mies ei ihanteellinen isä tai mies ole mutta näillä mennään kun en itsekään ole ihanteellisin kumppani.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Maksatte kahteen kertaan kaikki laskut? Miksi......?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Maksatte kahteen kertaan kaikki laskut? Miksi......?
siis on tarkka että maksan puolet kaikesta. Itse hän voi syödä työpaikalla ja ei tarvitse ostaa lapsille ruokaa.
ap
Meillä myös yhteinen tili ja hyvin toimii. Ei ole tullut mitään sanomistä koskaan.
Lapsille ostan vaatetta alesta tai kun on pieniä tai rikki. Synttäriksi osta usein jotain vaatteita. Tyttö toivoi nyttenkin vaatetta ja shoppingseja. Ostin sille farkut, kivan mekon ja pari frozen paitaa ja 2 t- paitaa ja shoppingseja. Pojalle myös pari paitaa ja farkut ja legoja. Eikä mies sanonut niihin mitään
Oli vaan mielissään kun ei tarvinnut sen ravata ostoksilla. Sano vaan että mä tiedän paremmin niistä vaatteista.
Onko teillä ap muutenkin riitaa rahasta vai pelkästään vaatteista?
Onko sulla tyttöjä vai poikia? Teinitytöt löytävät kirpparilta kivoja juttuja. Tytöillä muutenkin on suurempi vaihtelunhalu ja spontaanit löydöt kirpparilta tulee edulliseksi. Mulla on järjettömät määrät vaatteita. Olin nuorena vaatekaupassa töissä ja sain paljon halvalla. Olin sellainen tosi laiha ja nyt nimenomaan teinit ostavat kirpparipöydältäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin "saan ostaa"??!!?? Ostat sillon kun itse haluat. Lapsille ostetaan vaatetta silloin, kun on tarvetta ja sopivaa sattuu kohdalle, sekä hinta-/ laatusuhde on oikea. Joko uusia ja/ tai kirppiksiltä.
Eikö jo teini-ikäisten mielipidettä pitäisi tässä asiassa kuunnella?
Siinähän kuuntelet! Silti aikuinen tekee sen lopullisen ostamispäätöksen. Ellei sitten teinillä itsellään ole rahat kasassa.
-11
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005101240.html
siinä ap:lle ja muille "mutku kaikki on yhteistä"
ap