Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kasvovettä/misellivettä te herkkäihoiset käytätte?

Vierailija
24.02.2017 |

Tuntuu että olen allerginen kaikille kasvovesille. Joistakin saan näppyjä ja kutisevan ihon, jotkut aiheuttavat vähän miedomman reaktion. Avene lähdevesisuihketta käytän yleensä kasvoveden tilalla mutta Phytomerin ruusukasvovettä ihoni tuntuu sietävän vaikka jätän sen pois silloin kun ihoni kiukuttelee. Kaikki misellivedet tuntuvat ärsyttävän ihoani vaikka olisivat herkälle iholle tarkoitettuja esim. Ziaja ja La Rochayn misellivedet aiheuttivat kutinaa ja ihottumaa vaikka ovat herkkäihoisille suunnattuja. Bioderman misellivettä käytin pienen pullon ja se oli ihan ok mutta en käyttänyt joka päivä koska misellivesi tuntuu kuivattavan ihoa. Biodermaa ei saa Suomesta joten sitä en voi hankkia uudelleen (en tilaile enää tuotteita ulkomailta).

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kasvovesi ei ihmeitä tee. Se on yhdistelmät joilla kasvojen ihon eri tarpeet täytetään. Oon itse todella herkkäihoinen ja saanut vasta 36vuotiaana ihon toimimaan päivästä toiseen samanlaisena. On Paine ja kylmäurtikariaa, astmaa, stressifinnejä ja pintahilseilyä ja NYT kaikki tuo taaksejäänyttä elämää. Mulla on Sukin öljyputsari, Sukin clarifying toner, Sukin joitava kasvoöljy ja brightening serum joka tasoittaa punakkuutta (sillä hoidetaan myös maksaläikkiä niitä mulla ei ole). Lisäksi käytän aamuin illoin Juice Beautyn kosteuttavaa öljyä. Paljon siis lotraan kasvoöljyjä ja NE ovat se juttu joka on hoitanut kuivuuden ja karheuden pois. On myös hyvät kasvorasvat niistä yövoide enemmän kosteuttava (avocado öljyjä) ja päivävoide kiinteyttävä (sukin ja sis. Omenan kantasoluja mm.)

Olen nyt todennut, että vaikka maksan aineista itseni kipeäksi, se on sen arvoista. En tarvitse aina enää meikkivoiteitakaan kun iho on kunnssa ja tasavärinen. Monet vuodet kokeilin vaikka mitä ja koskaan ei ollut näin hyvä iho. Ihonhoitorutiini on toki pitkä kun kaikki on hierottava ihoon aamuin ja illoin, mutta se alkaa ollakin aamun/illan virkistävin spahetki. Hemmottelua. :)

Vierailija
42/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselijä kiittää vastauksista ja lähtee huuhtasemaan kasvonsa ennen nukkumaanmenoa. Hyvää yötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän kemikaaleja sitä parempi iho. Näin olen todennut ja valmistan ihonhoitotuotteeni itse luonnollisista aineiksista (öljyt jne). Kasvovetenä käytän kurkun "mehua". Mukavan raikas tunne tulee iholle

Vierailija
44/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut liki "kaikki" herkän ihon misellivedet ja paras on yllättäen Garnierin alkuperäisversio, se pinkkikorkkinen. Kaikki muut saivat aikaan punoitusta ja kirvelyä, mm. se monen hehkuttama Bioderma.

Minulla on atooppinen herkkä iho ja käytän Garnierin öljy-misellivettä. Käytän sitä vain silloin kun haluan poistaa meikin. Sehän on meikinpoistoaine, ei ns. kasvovesi.

Olen tuo alkuperainen pinkin Garnier-miselliveden suosittelija. Nimenomaan meikinpoistoon sitä käytänkin. Ensin yksi iso vanulappu taitettuna kahdesti ja misellivedella silmameikit ja huulipuna pois. Puhtaalla puolella eka naaman pyyhinta. Toinen vanulappu ja koko kasvot molemmilla puolilla. Noin lahtee kevyempi meikki. 

Jos on enemman meikkia, mainitsemaasi oljy-misellivetta. Ja ihan lopuksi pinkkikorkkista, koska iho jaa muuten liian oljyiseksi. Makuasia tietenkin, mutta minun naamani ei tykkaa oljymisellista iholle jatettyna.

Vierailija
45/61 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähiten ärsyttäväksi olen todennut Eucerinin miselliveden. Minulla on paha couperosa, tämä ei ärsyttänyt yhtään. Eucerinia saa ainakin nettikaupasta, lähiapteekissa ei sitä enää myyty.

oi mistä saa eucerinia? Järkytyin pahasti, kun suosikkituotteeni maahantuonti lopetettiin. :( mulla kanssa äärimmäisen herkkä ja reagoiva iho, mut tuo eucerin sopi, joten nyt harmittaa kun sitä ei enää saa.

Googlailin kanssa hädissäni eucerinia kun apteekista sanottiin jälleenmynnin loppuvan. Seuraavana päivänä ruudulle pamahti oriolashopin mainos eucerinin kuvalla. Eli oriolashop.fi.

Jos olisit tutkinut sivuja tarkemmin, olisit huomannut, että ne on tarkoitettu terveydenhuollon ammattilaisille. Tilatessa täytyy ilmoittaa oma ammattinimike ja se missä terveydenhuollon yksikössä työskentelee. Eli tavikset ei voi tilata tuolta mikä on todella naurettavaa. Kas kun eivät rajanneet asiakkaikseen pelkästään puutarhureita tai leipureita.

Vierailija
46/61 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkkiä Garnieria käytin aiemmin, kunnes luin sen sisältävän jotain (en muista mitä) vaarallista ainetta. Luultavasti Ostolakossa-blogisti sen mainitsi.

Sen jälkeen kokeilin hyvin monia. Bioderma ainakin ärsytti pahasti. Lopulta löysin ranskalaisen Uriage-sarjan. Parasta! Sarjassa on sekä rasvoittuvalle että normaalille että couperosaiholle sopivat tuotteet. En tiedä, myydäänkö Uriagea Suomessa.

Vierailija
47/61 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule  vedellää pestään kuten kaikki ihmiset psei ennenkuin nämä pesuaine hömpötykset tuli kauppoihin. Vesi vanhin voitehista. Mitään mutua ei tarvita.

Vierailija
48/61 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekopharman vadelma ja saman valmistajan atopik-merkkinen kasvovesi sopivat minun kuivalle herkälle iholleni ja ovat erittäin kosteuttavia. Vältä hajusteita, säilöntäaineita (esim. potassium sorbate) ja alkoholia.

Vierailija
49/61 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoeläin kirjoitti:

Pinkkiä Garnieria käytin aiemmin, kunnes luin sen sisältävän jotain (en muista mitä) vaarallista ainetta. Luultavasti Ostolakossa-blogisti sen mainitsi.

Sen jälkeen kokeilin hyvin monia. Bioderma ainakin ärsytti pahasti. Lopulta löysin ranskalaisen Uriage-sarjan. Parasta! Sarjassa on sekä rasvoittuvalle että normaalille että couperosaiholle sopivat tuotteet. En tiedä, myydäänkö Uriagea Suomessa.

Kait Garnier olisi myyntikiellossa jos siinä jotain vaarallista ainetta olisi.

Vierailija
50/61 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoeläin kirjoitti:

--- Bioderma ainakin ärsytti pahasti.

Oho! Tämä todistaa sen, että mikä sopii yhdelle, ei sovi ehkä toiselle. Bioderma sopii itselleni ja on lisäksi todella tehokas. Käytän siis Bioderman Sensibio-sarjan misellivettä. (Sensibio-linjan tuotteet on kehitetty nimenomaan herkän ihon hoitoon). Myös Eucerinin misellivesi on hyvä, mutta puhdistusteholtaan ei Bioderman veroinen. Kokeilemalla löytää itselleen parhaat tuotteet.

Vierailija
51/61 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole misellivesi, mutta Lactoline kasvovesi on tosi hyvää, eikä maksa kuin jokusen euron. Saa esim Sokokselta. Bloggaajienkin kehuma. Hyvin vähän aineita, herkälle iholle tarkoitettu.

Vierailija
52/61 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoeläin kirjoitti:

Biguanide-aine on todettu syöpää aiheuttavaksi ja uskomatonta kyllä, sitä löytyy vieläkin esim. Garnierin misellivesistä.

Vierailija
53/61 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simplen misellivesi, halpa ja herkälle iholle. Kosmetologi suositteli käyttämään misellivettä. Se riittää puhdistukseen kun ohut meikkivoide ja vain vähän puuteria. Joskus puhdistan vauvan kosteuspyyhkeellä ja joskus perusvoiteella. Yritän välttää ihon kuivumista. Iho ei tykkää vedestä enää ollenkaan, aikaisemmin vedellä huuhtelu teki tosi hyvää. Ikää 53 v. Ennen oli sekaiho, nyt kuivuu enemmän ja enemmän.

Vierailija
54/61 |
02.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun herkasti reagoivalle iholleni juuri luonnonkosmetiikka on aiheuttanut pahimmat reaktiot. Viimeksi Melvita. Taytynee kokeilla Sensibio-tuotetta, olen aiemmin kayttanyt niiden kosteusvoidetta joka oli hyva. La Roche Posay menee myos kokeiluun.

Minulle misellivesi (tai kasvovesi) ei kyllakaan ole mikaan must-juttu, meikit saan pois ihan tavallisella putsarilla (La Roche Posay) ja konjac-sienella. Jos on tarpeen, toistan puhdistuksen. Kaytan aika tymakkaa mineraaliaurinkovoidetta joka paiva, joten puhdistus on toki olennaista, mutten usko misellivesien ihmeitatekevaan vaikutukseen.

Vierailija
55/61 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurakaa vaan, mutta minä käytän nykyään Lidlin micellinvettä. Halpaa ja antaa tosi hyvän kosteutuksen minun kuivalle ja herkälle iholleni. Kaikkea on tullut kokeiltua. Ja rahaa on palanut. Tuttava tuota suositteli ja minä vähän naurahdinkin, että joo niin varmaan sopiikin mulle. Mutta en naura enää. Toivottavasti eivät nyt ihan heti sitten tämän myyntiä lopeta.... Eli Cien Micellar Water Sensitive. For dry and sensitive skin.

Vierailija
56/61 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cien kirjoitti:

Naurakaa vaan, mutta minä käytän nykyään Lidlin micellinvettä. Halpaa ja antaa tosi hyvän kosteutuksen minun kuivalle ja herkälle iholleni. Kaikkea on tullut kokeiltua. Ja rahaa on palanut. Tuttava tuota suositteli ja minä vähän naurahdinkin, että joo niin varmaan sopiikin mulle. Mutta en naura enää. Toivottavasti eivät nyt ihan heti sitten tämän myyntiä lopeta.... Eli Cien Micellar Water Sensitive. For dry and sensitive skin.

Kyllä. Cien sensitive-tuotteet on ihan parhaita, shampoot, saippua, just tuo misllivesi. Hajustammatonta kasvovoidetta en ole löytänyt, mutta kasvoille sitten ihan vaan lv jos tarvitaan. Oon huomannut, että mitä enemmän ihon antaa olla rauhassa ilman mitään kosmetiikkaa, sen paremmin se voi. Mutta sitten kun tarvitaan jotain, lidl ja Cien.

Vierailija
57/61 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoeläin kirjoitti:

Biguanide-aine on todettu syöpää aiheuttavaksi ja uskomatonta kyllä, sitä löytyy vieläkin esim. Garnierin misellivesistä.

Jos oikein muistan, niin yrityksillä on joku siirtymäaika johon mennessä pitää lopetta kyseisen ainesosan käyttö. Siksi Garnierin tuotteissa on edelleen sitä. On tosiaan syöpävaarallinen, joten en suosittele Garnieria kenellekään.

Vierailija
58/61 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoeläin kirjoitti:

Totta, tutkin juuri elämäni ensimmäisen misellivesiputelin joka oli muuten tämä Garnier. Netsistä löytyi lista tuotteista joka tuota kyseistä säilöntäainetta sisältää mm. Tummeli yllätti listalla samoin useat apteekin tuotteet.

59/61 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea muiden kokemuksista.

Itselläni on todella herkkä iho, joka on kuitenkin rasvoittuva. Olen yrittänyt löytää siis hajusteettomia tuotteita, sillä ne sopivat minulle parhaiten.

L300-sarjan misellivesi on todella hyvää, poistaa meiki rippeet ja jättää ihon raikkaan tuntuiseksi.

Ziaja-sarjasta löytyi myös hajusteeton misellivesi, mutta se vaahtoaa iholla oudosti ja kirvelee silmiä.

Miselliveden tehosta kertoo se, että jopa saunomisen jälkeen iholta jää tavaraa vanulappuun, kun misellivedellä pyyhkii. Loistava keksintö!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
60/61 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun iholleni on sopinut Estelle & Thildin ja Mossan misellivedet. Mossa puhdistaa meikin tehokkaammin kuin E&T. En tosin käytä päivittäin, lähinnä vain silloin, kun vettä ei ole saatavilla tai joskus, kun laiskottaa enkä jaksa pestä vedellä ja puhdistusgeelillä. Kasvovettä en käytä ollenkaan.

Oman ihoni kohdalla olen huomannut, että mitä vähemmän sitä hoidan ja harvempia tuotteita käytän, sitä paremmassa kunnossa se pysyy. Normaalisti pesen iltaisin kasvot puhdistusgeelillä ja vedellä, aamuisin pelkällä vedellä. Pesun jälkeen kosteusvoide.

Herkkiä ihojakin on niin monenlaisia, toiset ei kestä vesipesua ollenkaan.