Mitä kasvovettä/misellivettä te herkkäihoiset käytätte?
Tuntuu että olen allerginen kaikille kasvovesille. Joistakin saan näppyjä ja kutisevan ihon, jotkut aiheuttavat vähän miedomman reaktion. Avene lähdevesisuihketta käytän yleensä kasvoveden tilalla mutta Phytomerin ruusukasvovettä ihoni tuntuu sietävän vaikka jätän sen pois silloin kun ihoni kiukuttelee. Kaikki misellivedet tuntuvat ärsyttävän ihoani vaikka olisivat herkälle iholle tarkoitettuja esim. Ziaja ja La Rochayn misellivedet aiheuttivat kutinaa ja ihottumaa vaikka ovat herkkäihoisille suunnattuja. Bioderman misellivettä käytin pienen pullon ja se oli ihan ok mutta en käyttänyt joka päivä koska misellivesi tuntuu kuivattavan ihoa. Biodermaa ei saa Suomesta joten sitä en voi hankkia uudelleen (en tilaile enää tuotteita ulkomailta).
Kommentit (61)
Seuraava kysymys: jos teillä on herkkä iho, niin miksi käytätte raskaita meikkivoiteita? Eikö joku mineraalipuuteri olisi parempi? Pysyisi iho kunnossa ja kenties pääsisi eroon myös ruusufinnistä ( minullakin on se ollut ).
Nuxen misellivesi toimii mulle. Mieto tuoksu ja jättää ihon miellyttävän tuntuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Seuraava kysymys: jos teillä on herkkä iho, niin miksi käytätte raskaita meikkivoiteita? Eikö joku mineraalipuuteri olisi parempi? Pysyisi iho kunnossa ja kenties pääsisi eroon myös ruusufinnistä ( minullakin on se ollut ).
Kokeiltu on ja ei sovi minulle. En voi sietää mineraalimeikkejä. Ja missä puhuttiin raskaasta meikkivoiteesta? Kun ihminen pääsee yli neljänkymmenen ikävuoden kuten minäkin, on hän käyttänyt kosmetiikkaa noin 25 vuotta. Siinä ajassa on kerennyt kokeilla yhtä sun toistakin, ja varsinkin sitä toista....
Keitän puhtaasta vihreästä teestä vahvaa teetä. Annan jäähtyä ja käytän kasvoveden tapaan. Mikään kaupan tuote ei ole minulle sopinut, mutta teellä iho on pysynyt "kosteampana" ja muutenkin paremmassa kunnossa.
Sinulle joka kysyit miksi kasvovesi: Se viimeistelee puhdistuksen, kosteuttaa parantamalla ihon kosteustasapainoa ja auttaa muita hoitotuotteita imeytymään (kostempaan ihoon tuotteen imeytyvät paremmmin, kostea EI ole tässä sama kuin märkä)
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut liki "kaikki" herkän ihon misellivedet ja paras on yllättäen Garnierin alkuperäisversio, se pinkkikorkkinen. Kaikki muut saivat aikaan punoitusta ja kirvelyä, mm. se monen hehkuttama Bioderma.
Minulla on atooppinen herkkä iho ja käytän Garnierin öljy-misellivettä. Käytän sitä vain silloin kun haluan poistaa meikin. Sehän on meikinpoistoaine, ei ns. kasvovesi.
Cattierin misellivesi on toiminut minulla parhaiten, tällä hetkellä käytössä melvita eikä sekään ärsytä.
Suosittelen Yon-ka tuotteita allergisena ja atoopikkona jolla kuitenkin esim leuassa finnejä.
Nivean kuivan ihon misellivesi oli iloinen yllätys, putsaa meikin ärsyttämättä ja kuivattamatta, paras ostos pitkään aikaan. Ihoni ei ole aikoihin ollut näin hyvässä kunnossa.
Ja vielä todella edullinen.
Kolmas kysymys: meikkaatteko te joka päivä / lähes joka päivä? Kysyn ihan mielenkiinnosta, sillä olen työpaiklla, jossa on suht tasan miehiä ja naisia, ja aika harva nainen meikkaa jatkuvasti. Osa käyttää, mutta aika harva. Toki jos on joku iso edustusjuttu, niin saattavat meikata. Eikä mun kaveritkaan juuri meikkaa, vaikka käyvät töissä ( asiantuntijatöitä)
Biothermin kuivan ihon kasvovesi (vaaleanpunainen pullo) on sopinut minun herkälle ja helposti reagoivalle iholleni. Käytän myös saman sarjan puhdistusmaitoa. Molemmissa on miedot tuoksut, mikä sekin on plussaa.
Herbinan ruusuvettä, suoraan marketista.
Sopii mulle hyvin ja kaikenlisäksi halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Yon-ka tuotteita allergisena ja atoopikkona jolla kuitenkin esim leuassa finnejä.
Järkyttävän hintaisia nuo...
Vierailija kirjoitti:
Käytän Joe Blascoa monesta syystä: a) peittää hyvin, b) ei ärsytä ihoa, c) on riittoisa ja siihen nähden ok hintainen, d) saan sitä juuri oikean sävyisenä jne. Minulla ei ole ruusufinniä.
Vierailija kirjoitti:
Kolmas kysymys: meikkaatteko te joka päivä / lähes joka päivä? Kysyn ihan mielenkiinnosta, sillä olen työpaiklla, jossa on suht tasan miehiä ja naisia, ja aika harva nainen meikkaa jatkuvasti. Osa käyttää, mutta aika harva. Toki jos on joku iso edustusjuttu, niin saattavat meikata. Eikä mun kaveritkaan juuri meikkaa, vaikka käyvät töissä ( asiantuntijatöitä)
No tähän on varmaan niin monta vastausta kuin on vastaajiakin. Itse en meikkaa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyselyikä vieläkin....
Vierailija kirjoitti:
Vichyä käytän, sopii eikä ärsytä.
Toimiiko se oikeasti?
L300-merkin misellivettä. Nyt oli Cittarissa muuten plussakortilla -40%. Garnierin misellivesi poltti ihoa, se ei sopinut.
Spermavesi, johon lisätään puoleen litraan desi sitruunamehua.
Eucerin micellar-vesi on meikinpuhdistustuote. Poistaa lian ja meikin, ei tarvitse huuhdella vedellä pois ( ei kuivata ). pahan couperosan ja ruusufinnin vuoksi voin käyttää harvoja tuotteita, juurikin meikinpuhdistus on hankalinta. Iho helahtaa tulipunaiseksi herkästi ja tuntuu ärtyneeltä. Apteekin micellar-vedet ovat helliä iholle ja meikit lähtevät hyvin.