Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kasvovettä/misellivettä te herkkäihoiset käytätte?

Vierailija
24.02.2017 |

Tuntuu että olen allerginen kaikille kasvovesille. Joistakin saan näppyjä ja kutisevan ihon, jotkut aiheuttavat vähän miedomman reaktion. Avene lähdevesisuihketta käytän yleensä kasvoveden tilalla mutta Phytomerin ruusukasvovettä ihoni tuntuu sietävän vaikka jätän sen pois silloin kun ihoni kiukuttelee. Kaikki misellivedet tuntuvat ärsyttävän ihoani vaikka olisivat herkälle iholle tarkoitettuja esim. Ziaja ja La Rochayn misellivedet aiheuttivat kutinaa ja ihottumaa vaikka ovat herkkäihoisille suunnattuja. Bioderman misellivettä käytin pienen pullon ja se oli ihan ok mutta en käyttänyt joka päivä koska misellivesi tuntuu kuivattavan ihoa. Biodermaa ei saa Suomesta joten sitä en voi hankkia uudelleen (en tilaile enää tuotteita ulkomailta).

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni todella vaikea ja herkkä iho ja parhaiten toimii Mossan misellivesi. Se on luonnonkosmetiikkaa, joka muutenkin tuntuu toimivan parhaiten ihollani, jolle apteekin tuotteet aiheuttivat pahoja ihottumia ja tukkeutumia ja koko naama hehkui punaisena. Mossaa saa ainakin ruohonjuuresta ja sokoksellakin olen nähnyt.

Nyt on kokeilussa myös ruusuvettä sisältävä alpadermin misellivesi, jota käytän lähinnä kasvovetenä. Se ei poista meikkiä yhtä hyvin kuin mossan, joka poistaa helposti raskaankin meikin. Ihoni tuntuu kuitenkin tykkäävän tästä tuotteesta. Alpadermiä saa ainakin jolie.fi verkkokaupasta suomesta, kivijalkaliikekin taitaa olla helsingissä.

2/61 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen luonnonkosmetiikan puolelta Melvitan Rose Nectar-misellivettä. Itselläni tosi herkkä iho ja tämä sopii tosi hyvin, poistaa myös silmämeikin hyvin!

https://www.hyvinvoinnin.fi/melvita-raikas-misellivesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä mitään. Vesipesu riittää aamulla. Sen jälkeen odotan hetken ennen meikkausta.

Vierailija
4/61 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mossa ei ollut kovin kalliskaan. Alpaderm taas hieman liian kallis iholleni. Olisi hyvä jos misellivedestä myytäisiinn myöd pienempää versiota jota voisi ensin kokeilla. Biodermalla ja Lumenella on myynnissä tällainen pienempi koko. Lumenen lähd -sarjan misellivettä en ole tosin kokeillut.

Vierailija
5/61 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä edes mitä on misellivesi, sen tiedän että ruuansulatus pilkkoo rasvat miselleiksi :D

Mut... mulla on äärimmäisen kuiva ja herkkä iho, joka pysyy kunnossa vesipesulla ja täydellisellä meikkaamattomuudella. Aqualan L on pesunesteeni, jos olen likaisempi jostain syystä.

Mun vinkit ei kyllä toimi, jos haluaa meikata.

Vierailija
6/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lv kasvovesi ja garnier sensitive misellivesi.

Vierailija
7/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi käyttää kasvovettä? En ymmärrä. Kokeilin joskus, mutta ei se mitenkään vaikuttanut. Minulla on hyvä iho, vaikka ikää jo 50 v.

Vierailija
8/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähiten ärsyttäväksi olen todennut Eucerinin miselliveden. Minulla on paha couperosa, tämä ei ärsyttänyt yhtään. Eucerinia saa ainakin nettikaupasta, lähiapteekissa ei sitä enää myyty.

Vierailija
9/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut liki "kaikki" herkän ihon misellivedet ja paras on yllättäen Garnierin alkuperäisversio, se pinkkikorkkinen. Kaikki muut saivat aikaan punoitusta ja kirvelyä, mm. se monen hehkuttama Bioderma.

Vierailija
10/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään. ainoat alan ammattilaiset jotka ovat suositelleet kasvoveden käyttöä minulle sattumalta olisivat juuri valmiita myymään minulle sen sopivan kasvoveden. iholääkärit ja muut taas ovat sanoneet että kasvovesi on täysin turha tuote.

Vierailija
11/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichyä käytän, sopii eikä ärsytä.

12/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kasvovettä vain silloin, kun pesen meikit. Tuotteena Aco-sarjan kasvovesi.

Vierailija
13/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut liki "kaikki" herkän ihon misellivedet ja paras on yllättäen Garnierin alkuperäisversio, se pinkkikorkkinen. Kaikki muut saivat aikaan punoitusta ja kirvelyä, mm. se monen hehkuttama Bioderma.

Minäkin tykkään Garnierin pinkkikorkkisesta misellivedestä. Se oli ensimmäinen, mitä kokeilin eikä ole sen jälkeen tarvinnut muita merkkejä testailla. Plussaa edullisesta hinnasta ja hyvästä saatavuudesta, siis sen lisäksi että itse tuote on loistava. Puhdistaa hyvin ärsyttämättä ja kuivattamatta ihoa.

Vierailija
14/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misellivesiä en käytä, mutta kasvovesinä ihan appelsiininkukka-, laventeli- ja muita kukkaisvesiä. Suosittelen.

Vierailija
15/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähiten ärsyttäväksi olen todennut Eucerinin miselliveden. Minulla on paha couperosa, tämä ei ärsyttänyt yhtään. Eucerinia saa ainakin nettikaupasta, lähiapteekissa ei sitä enää myyty.

oi mistä saa eucerinia? Järkytyin pahasti, kun suosikkituotteeni maahantuonti lopetettiin. :( mulla kanssa äärimmäisen herkkä ja reagoiva iho, mut tuo eucerin sopi, joten nyt harmittaa kun sitä ei enää saa.

Vierailija
16/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin ääni Garnierin pinkkikorkkiselle!

Vierailija
17/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko joku minulle, miksi kasvovettä pitää käyttää? Olen atoopikko, ja en todella ymmärrä, varsinkin jos se monia kirvelee, jopa aiheuttaa näppyjä (edellä olevien juttujen mukaan).

18/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku minulle, miksi kasvovettä pitää käyttää? Olen atoopikko, ja en todella ymmärrä, varsinkin jos se monia kirvelee, jopa aiheuttaa näppyjä (edellä olevien juttujen mukaan).

Käytän viimeistelemään meikin puhdistuksen (käytän Joe Blascon meikkivoidetta, mikä vaatii aika tumakat puhdistusaineet). Lisäksi saatan käyttää "raikastamaan", jos iho tuntuu rasvaiselta jne. Minua se ei kirvele.

Vierailija
19/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oi mistä saa eucerinia? Järkytyin pahasti, kun suosikkituotteeni maahantuonti lopetettiin. :( mulla kanssa äärimmäisen herkkä ja reagoiva iho, mut tuo eucerin sopi, joten nyt harmittaa kun sitä ei enää saa.

Googlailin kanssa hädissäni eucerinia kun apteekista sanottiin jälleenmynnin loppuvan. Seuraavana päivänä ruudulle pamahti oriolashopin mainos eucerinin kuvalla. Eli oriolashop.fi.

Vierailija
20/61 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

LV! Olen käyttänyt sitä varmaan viimeiset 10 vuotta enkä toivottavasti joudu ikinä siitä luopumaan <3