Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kompostori?

Vierailija
24.02.2017 |

Haluttaisi kompostoida biojätteet ja mutta Biolan pikakompostori on niin suolaisen hintainen että ei ole saanut vielä hankittua. Onko palstamammoilla kokemusta kompostoinnista ja halvemmista kilpailijoista, toimiiko?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jälkikompostoin massan kompostorista vielä viereiseen itse tehtyyn kehikkotyyliseen laatikkoon ja annan sen muhia siellä loppuun. Tulee oikein hyvää multaa sitten kun se on valmista. Paitsi alussa en tajunnut rutistaa kananmunankuoria pieneksi ja ihmettelin mitä palasia täällä valmiissa mullassa oikein on. 😄

Vierailija
22/26 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on UK-Muovin Greeny ja ollaan siihen tyytyväisiä. Maksaa reilun 300€.

Niin meilläkin.  Ja ollaan muutoin tyytyväisiä, mutta MITTARI EI TOIMI.  Pitkään luulin, että ottaa vain aikaa, ennen kuin toiminta alkaa, mutta koko ajan komposti on palanut ja monta kertaa vuodessa on tyhjennetty, mutta mittari vain näyttää 26 astetta kesät talvet.  Vieläköhän siellä UK-Muovissa uskovat, että oli rikki jo meille tullessa, vaan kun en tosiaan ymmärtänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä että löysin tämän vanhan keskustelun. Olin ostamassa Kekkilän 225 kompostoria, mutta taidan ostaa jonkun toisen.

Se Biolanin iso lämpökompostori ei meillä toimi, sinne vain vuodesta toiseen kaikki jotenkin mätänee. Ja kyllä meillä on kokemusta kompostoinnista, että osaamisesta ei ole kiinni. Tuuletus ei toimi, ei myöskään lämpömittari, ja kannen pidike hajosi ensimmäisenä, ja se on tosi vaikea se kansi siirrellä, että saa jotain sinne kaadettua. Ja on aivan liian korkea hökötys.

Vierailija
24/26 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi Biolanin maapallokompostoria, riittää hyvin, kun voi jättää toisen kompostoitumaan ja toista käytetään. Parasta on helppo tyhjennys. Kompostiaines on oikeasti multaa tyhjennettäessä, kun sen voi antaa olla riittävän kauan rauhassa. Maaliskuussa se alkaa jo toimia, kun kevätaurinko alkaa lämmittää.

Jäässähän se on talvella, mutta kuten edellä sanottiin, niin on se Biolanin hieno kompostorikin. Tuon saa kuitenkin murto-osalla sen kalliin hinnasta. Itse ostin käytettynä Torista monta vuotta sitten.

Vierailija
25/26 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

300-500€ on kyllä aika paljon muovipöntöstä jossa on lämpömittari

Vierailija
26/26 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on Bokashi, helppo ja hajuton, tuoksuu hyvälle. Autallissa on multatehdas, eli se mihin bokashi tyhjennetään. Itse Bokashi on pannuhuoneessa, ennen autotallia

Maksoi 99e, aloitus pakkauksessa on myös se aine jota laitetaan jokaisen täyttökerran jälkeen, se riitti yli 6 kk ja sitten kaupasta lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi