Miehen kanssa riita uuden maton ostosta
Olen löytänyt täydellisen yksilön, aidon itämaisen maton käytettyjen tavaroiden liikkeestä. Miehen mielestä matto on liian pieni. 150x250. Asumme yksiössä. Miehen mielestä maton pitäisi peittää melkein koko lattia olohuoneessa, minulle riittää että se peittää vaan osan ja nätimpikin niin. Mies torppasi maton täysin ja huusi että en tiedä mitään matoista. Mitä teemme?
Yksi vaihtoehto on ostaa tämä matto ja laittaa se keittiöön. Mutta onko outoa että keittiössä on aito ja arvokas itämainen matto?
Kommentit (17)
Aivan sama
Matot on turhia ja rumia
Mies sinällään on oikea sisustuksen kannalta. Suomalaiskodeissa ainakin yksi visuaalinen "perisynti" on liian pienet matot olkkarissa. Tsekkaapa vaikka Pinterestistä kuvia tai googlaa aiheesta. Meillä vaihtui juuri sellainen söpö pienehkö matto isoon ja muutos oli oikeasti aika dramaattinen hyvällä tavalla!
Jos matto todellinen löytö niin osta ja laita varastoon odottamaan. Jospa täydellinen paikka löytyy seuraavasta kodista?
Vierailija kirjoitti:
Lisää mielipiteitä?
Ei kuulu peittää lähes koko lattiaa.
Mitä mieltä maton laittamisesta keittiöön?
Vierailija kirjoitti:
Jos matto todellinen löytö niin osta ja laita varastoon odottamaan. Jospa täydellinen paikka löytyy seuraavasta kodista?
Ihan varta vasten ostetaan jotain varastoon ajatuksella, että ehkä joskus tälle löytyy paikka? Itse en kyllä vastaavaa tekisi, se on sama kuin katselisi kivaa vaatetta väärässä koossa ja ostaisi sen, jos ehkä joskus laihtuisin.
Maton "kuuluu" yltää huonekalujen etujalkojen alle, eli ei jäädä orpona keskelle lattiaa, muttei myöskään tarvitse yltää seinästä seinään. (Jos sisustussuunnittelijoiden sääntöjä tahtoo totella.)
Vierailija kirjoitti:
Maton "kuuluu" yltää huonekalujen etujalkojen alle, eli ei jäädä orpona keskelle lattiaa, muttei myöskään tarvitse yltää seinästä seinään. (Jos sisustussuunnittelijoiden sääntöjä tahtoo totella.)
Etujalat maton päälle, eikö sivupöydät, lipastot ym. jää vinoon? Vai pitäiskö toisien jalkojen alle askarrella maton paksuiset huopatyynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etujalat maton päälle, eikö sivupöydät, lipastot ym. jää vinoon? Vai pitäiskö toisien jalkojen alle askarrella maton paksuiset huopatyynyt?
Kirjoittaja varmaan tarkoitti lähinnä sohvaa ja nojatuoleja. Uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
p
Jos sinulla on niin iso keittiö, että voit laittaa sen niin, ettei se ole paikassa, jossa voisi esimerkiksi ruokaa laittaessa kaatua jotain päälle, niin siitä vaan. Itse tiputtelen kaikenlaista touhutessani, niin käytän keittiössä mattoa vain silloin tällöin, kun onnistun sen tahrimaan aika äkkiä. Sopisiko se eteiseen?
Jos matto on edullinen ja mielestäsi kaunis, niin voihan sen ostaa vain sijoituksena, aikanaan paikkansa täyttää.
Ja kyllä, olohuoneen matto saa olla aika iso, eikä mikään läpyskä sohvapöydän alla, on hyvä jos se kokoaa sohvaryhmän yhteen. Jos itselläni olisi varaa, voisin ihan hyvin ostaa koko huoneen peittävän itämaisen maton, tai olen joskus niin miettinyt.
Itse en anna turhanpäiväisten sääntöjen rajoittaa sisustusideoitani, tietysti käytännön asiatkin on otettava huomioon, ja puolison mielipide voi vaatia kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaja varmaan tarkoitti lähinnä sohvaa ja nojatuoleja. Uskoisin.
Sivupöydät tapaa olla sohvan tai nojatuolin vieressä. Uskoisin.
Vierailija kirjoitti:
En laittaisi keittiöön. Harmittaa ja on vaikea puhdistaa, jos ruokavahinko sattuu. Olohuoneeseen kokoamaan joku kalusteryhmä yhteen. Aito matto on myös taideteos, sitä pitäisi pystyä myös katselemaan. Ja tarvittaessa toinen matto lisäksi, jos jää liikaa paljasta lattiaa.
senkus ostat sen maton ja laitat sinne minne haluut. Mies voi sitten joskus myös valita mieleisensä maton ja laittaa minne haluaa. Minusta reilua noin.