Menetkö vapailla tai lomilla paikkaamaan toisten saikkuja?
Itse en mene. Minulla ei ole vapaalla tai lomalla minkään valtakunnan velvollisuutta mennä niitä paikkaamaan. Ei se tosin olisi usein minulle mahdollistakaan. Vapaat ja lomat tulee niin usein vietettyä aivan muualla kuin kotimaisemissa, että ei sieltä satojen kilometrien päästä tai jopa tuhansien kilometrien päästä (ulkomaanloma) niin vain töihin edes tultaisi. Ja vaikka joskus harvoin olisinkin kotona, niin en kyllä mitään tärkeää tai odotettua, sille hetkelle suunniteltua juttua alkaisi sen vuoksi perumaan, että menisin töihin.
Kommentit (14)
En tietenkään. Eihän silloin mikään vakuutuskaan suojaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hälytysrahalla lähden jos ja kun olen maisemissa.
Piti oikein tarkistaa kun siitä on jo vuosia aikaa kun viimeksi on hälytetty töihin mutta saamme siis hälytysrahaa 60/82 euroa ja kesällä 93/132 euroa, varmaan tuolla korvauksella muutkin mielellänne menisitte :)
Jos pomo määrää.
Olen opettaja. Meillä ei käytetä ulkopuolisia sijaisia. Oman talon väki paikkaa. Jos omat tunnit on pidetty ja päivää jäljellä tai hyppytunti menossa, toki olen valmis tekemään sijaisuuden, jos en ole sopinut jotain menoa tai ei ole vielä haettava lasta tarhasta.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Eihän silloin mikään vakuutuskaan suojaa.
Jaahas, mikäs urbaani legenda tämäkin nyt on?
Kyllä ne vakuutukset suojaavat työntekijää, olet sitten alunperin ollut lomalla tai muuten vaan vapailla. En ymmärrä tätä logiikkaa?
Jos ei ole mitään tärkeetä menoa niin juu kun melkein koko tehdas pysähtyy parin päivän sisään jos en mene.
Korvauksena hälytys rahat ja vähintään 1päivää kohti 1 extra palkallinen vapaa.
En. En edes vastaa lomillani puheluihin jotka tulevat työkavereilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti oikein tarkistaa kun siitä on jo vuosia aikaa kun viimeksi on hälytetty töihin mutta saamme siis hälytysrahaa 60/82 euroa ja kesällä 93/132 euroa, varmaan tuolla korvauksella muutkin mielellänne menisitte :)
Liian vähän minulle. En menisi. Enkä varsinkaan lähtisi mistään kaukaa tulemaan sen vuoksi töihin ja lomareissua keskeyttämään. Puhuttaisiin siinä tapauksessa sellaisista nelinumeroisista summista, ennen kuin minä alkaisin keskeyttämään lomareissuani töiden vuoksi. Plus jäljellä olevan loman maksu, bensakulut yms. työnantajan pussista. Sitten voisin harkita töihin tulemista, muussa tapauksessa ei menisi edes harkintaan. :)
En. Aiemmin menin, mutta en enää. Jatkuvasti sai tehdä pitkiä vuoroja sekä vapailta soiteltiin töihin. Eipä ole ihme että määrä-aikaisuuttani ei jatkettu. Tämä luonnollisesti hoitoalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän minulle. En menisi. Enkä varsinkaan lähtisi mistään kaukaa tulemaan sen vuoksi töihin ja lomareissua keskeyttämään. Puhuttaisiin siinä tapauksessa sellaisista nelinumeroisista summista, ennen kuin minä alkaisin keskeyttämään lomareissuani töiden vuoksi. Plus jäljellä olevan loman maksu, bensakulut yms. työnantajan pussista. Sitten voisin harkita töihin tulemista, muussa tapauksessa ei menisi edes harkintaan. :)
Niin no sanoinkin että jos ja kun olen maisemissa. En minäkään mistään matkojen takaa lähtisi tulemaan vaikka mitä maksettaisi.
Vierailija kirjoitti:
En. Aiemmin menin, mutta en enää. Jatkuvasti sai tehdä pitkiä vuoroja sekä vapailta soiteltiin töihin. Eipä ole ihme että määrä-aikaisuuttani ei jatkettu. Tämä luonnollisesti hoitoalalla.
Eikö teillä saanut hälytysrahaa?
Jos se osuu järkevään ajankohtaan, enkä ole täysin kuollut väsymyksestä, niin joo. Saa sen vapaan sitten myöhemmin takaisin ja toisaalta työporukasta löytyisi tuuraajia myös vastavuoroisesti kun tarvitsee. Kun homma pyörii tasaisesti ja deadlineja noudatetaan, niin töiden jatkuvuuskin on melko varma, joten senkin takia on motivaatiota väliaikaisesti venyä.
Ymmärrän kyllä niitäkin, jotka eivät halua luopua vapaistaan. Omalla kohdallakin vaikuttaa todella paljon hyvä paikka ja hyvä työporukka.
Ei se ole kuin rahasta kiinni. Ta ei maksa ylimääräistä, niin en minäkään enää vastaa vapaalla/lomalla puhelimeen kun soitetaan.
Niin makaa kuin petaa. Hankkikoot sijaisen muualta, ei ole minun ongelmani.
En tasan mene. Sanon etten ole ajokunnossa ja asia on sillä käsitelty.