onko oikeasti ex-puolison, eikä aikuisten lasten asia haudata äitinsä?
ihan vaan haluaisin kulla oletteko te tosiaan sitä mieltä että on ennemmin exän ja tämän uuden ja vainajan alaikäisten lasten asia hoitaa homma kuin kahden viittä vailla kolmekymppisen perheellisen työssäkäyvän aikuisen lapsen homma??? vainajan äiti hoitaa jo perunkirjoitushommat näiden lasten valtakirjalla eli nämä aikuiset lapset eivät siis tee muuta kun ehkä saavu paikalle.... olen saannut sen verran kakkaa täällä niskaan että ihan mielenkiinnosta haluan kuulla että jos kuolette eronneina niin todellakinko olette sitä mieltä että ei ole aikuisten lastenne asia teitä haudata vaan exän.... minä voin luvata ja vannoa että mun exien ei tarvitse minua haudata, kyllä lapset hoitaa sen!
Kommentit (9)
Kannattaisi ottaa ne lääkkeet ennen kuin järjestelet yhtään mitään. Alkaa aika maaniselta vaikuttaa sun touhu.
No ei ole exän ja vaimonsa homma, mutta sun kannattais varmasti jo lopettaa. Kakkaahan täällä saa ihan mistä vaan.
Mitä häh? Onko kenenkään pakko haudata ketään? Jos yksinkertaisesti kieltäytyy kunniasta niin yhteiskunta hoitaa, ei kovin paljon näy tuolla ojissa hautaamattomia ruumiita.
kakkaa saa niskaan ja aiheesta voin ottaakkin, mutta tässä nimeomaisessa asiassa sitä on tullut turhan paljon. jos olisisin vainaja itse niin kyllä mä tulisin jo kummittelemaan jos tietäisin että puolison uusi on se joka heitti mun kamat menemään ja kävi läpi paperit ja alusvaatteet kun ei omaisia kiinnostannut!... ja tosiaan hautajaiset järjestetään vain ja ainoastaan lapsen takia koska kukaan muu ei oleisi sitä tehnnyt! ei tässä mitään kruunua odoteta, asiallista syhtautumista olisin omasilta kaivannut ja edes sitä vieraitten määrää!!!! ja oikeasti uskon että kovinkaan moni asemassani oleva ei oleisi tähän ryhtynnyt.
ja juu olen oikeasti todella kypsä tähän tilanteeseen!!! nyt on mennyt kaikki viikonloput rouvan roinien roskittamisessa !!! no onneksi se homma on tehty nyt!
Seuraava homma on perunkirjoituksen järjestäminen.
Koska kaikki muut ovat olleet täysin passiivisia kuolinpesän suhteen, niin nakki napsahtaa teille.
Kyllä se heille kuuluisi, mutta koska he eivät sitä tee, hautajaisten järjestäminen on vähintä mitä sinä ja miehesi voitte tehdä, koska olette vainajan lapsen huoltajia.
Joskus voi tehdä muutakin kuin vain absoluuttisen velvollisuutensa. Kannattaisiko käydä lääkärillä? Kuulostat hieman maaniselta.
Vainajan lasten velvollisuus on hoitaa sekä hautaus että perunkirjoitus. Jos osa lapsista on alaikäisiä, niin heidän puolestaan asiaa hoitaa huoltaja. Ei täysi-ikäisillä lapsilla ole sen suurempi vastuu asiasta kuin alaikäisilläkään. Vainajan äidillä ei ole mitään vastuuta. Kyllä vaan sinun ja puolisosi on hoidettava alaikäisten huoltajina asioita tässäkin asiassa. Tai ei periaatteessa sinun, koska et kai ole huoltaja, mutta tuskin olet niin tyhmä, että jätät homman vain miehellesi. Kyselit asiaa jo viikonloppuna ja sait vastauksia. Olisit uskonut jo silloin!
Ilman muuta ja ainoastaan aikuisten lasten.