Vakkarista määräaikaiseen?
Tilanne on sellainen että olen nyt etsiskellyt uusia töitä ja tänään laitoin hakemuksen unelmatyöpaikkaani jossa oli juuri auki 2 paikkaa. Tämä on työpaikkailmoituksen mukaan "yli 12kk, noin 18kk". Oletan tässä vaiheessa että molemmat paikat tai niistä ainakin toinen olisi määräaikaisia ilmoituksen perusteella.
Olen nyt vakituisesti töissä ja täällä tuntuu, että kaikki työkaverit vain kasaavat kaikki työt minun päälle ja silti palkkani on puljun huonoimmasta päästä. Olen ottanut palkan parin esimiehen kanssa puheeksi, mutta he vain sanoivat että vuonna 2018 tehdään korjauksia ja palkat on nyt vähä miten on. Työni on kuitenkin vastuullista ja aikataulutettua, sillä hoidan laskuja ja palkkoja (++++++).
Työkaverit on ok, välillä ihan mukavaa seuraa, melko usein tunnen itseni ulkopuoliseksi kun meillä ei oikein ole mitään samoja intressejä. Pomo on välillä ok, välillä ei. Hänellä ei aikaisemmin ole ollut "omaa sihteeriä" joten hän kasaa minulle myös omia töitään ja juoksuttaa turhilla asiolla jotka keskeyttää omaa työtäni. Järkyttävin ylilyönti oli kun hän pyysi korjaamaan erään tiedostonsa ulkoasun ja oikeinkirjoituksen, en sen kummemin ajatellut kun aihe oli meidän työhön liittyvä, mutta kun palautin pomolle niin hän sanoi että se oli hänen koulutehtävänsä ja on niin hankala saada se oikeaan muotoon........... Voi v!
Anyways, palkka uudessa työssä luultavasti ei juurikaan muutu, mutta työ on sellaista mistä jo ennen opiskeluja haaveilin ja olen pitkään etsinyt sen alan töitä. Uusi työ on ihan keskustassa eikä tarvitse ajaa naapurikuntaan ja työajat ovat oikein hyvät.
Minulla kuitenkin on miehen kanssa tuore asuntolaina ja lähivuosina vauvasuunnitelmia. Mitä mieltä täällä ollaan, itselläni vaakakuppi on vahvasti tuon uuden työn puolella, sillä etenkin tämä kevät nykyisessä työssä on ollut ihan hirveää eikä tunnelin päässä näy mitään valoa! Mutta.. olenko tyhmä ja idiootti jos menen tässä vaiheessa vaihtamaan vakityön pois määräaikaisen vuoksi? :(