Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko se varjoaineneulan laittaminen miten paljon?

Vierailija
23.02.2017 |

Olkapäähän se johonkin tökätään, pelonsekaisin tuntein odotan..

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynärtaipeeseen se yleensä laitetaan. Ei satu paljoa. Jos pelottaa, pyydä pintapuudute ensin (geeli jota laitetaan iholle).

Vierailija
2/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tutkitaan olkapäätä ja ymmärsin kirurgin puheista, että varjoaineneula tökätään olkapäähän johonkin nivelten väliin tms..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa toimenpide ja sen syy, niin ihmiset osaa paremmin auttaa. Itselläni on kokemusta vain tt:n varjoaineesta, joka tökätään ihan tavallisella kanyylillä kyynärtaipeeseen.

Vierailija
4/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitä mieti, mene hoitoon vaan

Vierailija
5/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin varjoaine on laitettu tavallisesta kanyylista, joka oli kämmenselässä.

Vierailija
6/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kait mihinkä olet menossa? Mulla laitettiin ihan kanyylilla käsivarteen eli siihen mistä yleensä otetaan verikokeitakin, kun menin magneettikuvaukseen. Ainahan se vähän nipistää. Minä pyörryn pelkästä neulan näkemisestäkin ja kanyylikin laitettiin niin, että olin makuuasennossa. Se varjoainetökötti sitten tuntuu jännältä kun se lähtee menemään suonissa. Että älä säikähdä, itselle siitä tuli paha olo, mutta mä ahdistun muutenkin helposti. 

Vierailija
7/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varjoaine tuntui mielenkiintoiselta. Olin vähän heikkoja ja sekaisin niin en muista mihin pistettiin ja miltä pisto tuntui. Muistan vaan varjoaineen liikkuvan ylävartalosta alaspäin. Lämmin aalto liikkui sisuksissa paikasta toiseen päätyen aina jonnekin alas nivusosastolle asti. Jälkeenpäin muistan sen hyvänä tunteena... Joku voisi saada siitä kiksejä, ihmettelen jos ei jotkut lääketieteen opiskelijat oo hakenut sillä säväreitä ja nautintoa...

Vierailija
8/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tutkitaan olkapäätä ja ymmärsin kirurgin puheista, että varjoaineneula tökätään olkapäähän johonkin nivelten väliin tms..

ap

Nivelten väliin? Au. 😓

Vierailija
9/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjoaine tuntui mielenkiintoiselta. Olin vähän heikkoja ja sekaisin niin en muista mihin pistettiin ja miltä pisto tuntui. Muistan vaan varjoaineen liikkuvan ylävartalosta alaspäin. Lämmin aalto liikkui sisuksissa paikasta toiseen päätyen aina jonnekin alas nivusosastolle asti. Jälkeenpäin muistan sen hyvänä tunteena... Joku voisi saada siitä kiksejä, ihmettelen jos ei jotkut lääketieteen opiskelijat oo hakenut sillä säväreitä ja nautintoa...

Mulla se tuntui kun olisi tullut pissa housuihin. Hoitaja tosin varoitti etukäteen.

Vierailija
10/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu, laitetaan kynnen alle ilman puudutusta. ;))

Vierailija
11/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui niin paljon, että radiologi katsoi ilmettäni (lähinnä irvistin, ei edes tehnyt mieli huutaa) ja totesi, ettei sen noin paljon kuulu sattua, ja kokeili sitten muutaman kerran eri paikkaan, ennen kuin löytyi reitti, missä ei sattunut. Olkapäästä oli kyse.

Vierailija
12/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että ois sattunut yhtään. Muutama kk sitten kävin.

Vierailija
13/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalle laitettiin kanyylillä kämmenselkään.

Vierailija
14/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laitettiin kanyyli käteen se ei miltään tuntunut, mutta varjoainetta kun laittoivat menemään se tuntui jännälle kuin käsivarsi olisi puutunut tai sitä olisi puristettu kovaa.

Vierailija
15/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ap;lle tökätään jotain muuta sinne nivelten väliin. Mulle on tökitty nivelten väliin, mutta ei nykyiset piikit yleensä paljon koske, kun niissä on se puudutusaine.

Vierailija
16/22 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on laitettu monesti, ei satu

Vierailija
17/22 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni varjoaine kuvattiin sepelvaltimot. Oikean käden valtimosta laitettiin katetri sydämeen ja sillä sitten varjoainetta.

Kuulemma sen katetrin liikettä suonessa ei tunne mutta minusta tuntui kuin teräsvaijeria olisi liikutettu edes takaisin. Itse varjoaine tuntui kuumottavalta. Jotakin kohtaa eivät saaneet kuvattua niin sanoivat laittavan jotain suonia laajentavaa ainetta ja siinä tuntui kipua hieman.

Lopputulos oli sepelvaltimot kunnossa ja vain läppä leikattiin.

Vierailija
18/22 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapäähän se laitetaan. Tarkoitus on saada aine itse niveleen, eikä se yleensä paljon satu. Joskus tosin aine menee osittain väärään paikkaan, mutta ei se tuskalliselta tunnu.

Vierailija
19/22 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuvattiin ristinivelet magneettikuvauksessa ja varjoaine laitettiin kyynärtaipeeseen. Eka pisto meni valtimoon, kun laskimoon oli tarkoitus. Hyvissä käsissä olin ja hoitaja sitten painoi verenvuotoa tyrehdyksiin.

En tuntenut varjoaineen liikkumista kropassa.

Tsemppiä ap, mene rohkeasti tutkimuksiin. Ilman et saa apua ja tietoa, joka on tarpeellista :)

Vierailija
20/22 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olkapäähän se laitetaan. Tarkoitus on saada aine itse niveleen, eikä se yleensä paljon satu. Joskus tosin aine menee osittain väärään paikkaan, mutta ei se tuskalliselta tunnu.

Olkanivel kuvataan yleensä siten, että varjoaine laitetaan todellakin neulalla olkapään nivelrakoon. Samoin lonkan kuvauksissa. Sisäelimiä kuvataan laittamalla varjoaine laskimoon koska niihin ei päästä helposti neulalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän