Onko muut huomanneet H&M.n vaatteissa outoa tahrojen ilmestymistä??!!
Olen ostanut lapsille melkoisesti vaatteita viimeaikoina H&M.sta. Vaatteet olleet ostaessa ok. Ostin jopa 2 samanlaista neuletta, koska neule oli mielestäni ihku. Ensimmäiseen tuli parin kolmen pesun jälkeen ihan outoja tahroja, jotka ei sitten lähteneet enää pois. No löysin alemyynnistä toisen samanlaisen ja ostin sen. No nyt siihenkin on ilmestynyt muutaman pesun jälkeen samanlaisia tummia tahroja! Samaa muissa niiden vaatteissa.. Kuin tyhjästä niihin ilmestyy ihan kuin tummia liimatahroja.
Tiedän varmasti että nuo neuleetkin ovat olleet juhlakäytössä, eikä ne päällä ole syöty mitään, mikä noin värjäisi. Käyttääkö ne jotain valmiiksi paskaisia kankaita, jotka vaan värjätään???
Kommentit (59)
Täällä!! Ostin vauvalle housut pari kk sitten ja nyt housuihin ilmestyi pieniä tummia läikkiä. Pesin pari kertaa peräkkäin, mutta eivät lähteneet.
Mitä ihmettä oikein höpötät. Valmiiksi paskaisia kankaita jotka värjätään? Pyykkikoneesi kaipaa putsausta jos pesujen jälkeen mystisiä tahroja ilmestyy.
Missä sinä oikein "peset" vaatteita? Jätemyllyssä?
Vierailija kirjoitti:
Täällä!! Ostin vauvalle housut pari kk sitten ja nyt housuihin ilmestyi pieniä tummia läikkiä. Pesin pari kertaa peräkkäin, mutta eivät lähteneet.
Juu, meillä on kuitenkin 7 vuotta vanhoja vaatteita käytössä nuoremmilla ja hyvässä kunnossa. Nuo Henkkamaukan vaatteet ovat liki järjestäen olleet sellaisia, jotka menee muutaman käytön jälkeen roskiin outojen tahrojen takia, ei ole olleet nuo neuleet ainoat, mutta räikein esimerkki!
En minäkään asiaa ensin uskonut, mutta ihmettelin että miten tahrattomana pesuun pistettyyn paitaan ilmestyy kauttaaltaan pieniä tummia tahroja. Sitten ostin vielä uudestaan saman vaatteen ja taas sama juttu.
Mulla ilmesty GinaTricotin flanellipaitaan pesun jälkeen melkein koko etuosan kokoinen vaaleanruskea läikkä. Näytti kun siihen ois kaadettu öljyä, mutta pidin paitaa vain muutaman kerran kotona ja koulussa, enkä töhrinyt siihen mitään. Mystistä.
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneesi ei taida olla "ihku".
No kuule vuoden vanha 1000 euron pesukone. On ihku. Vaatteet ja niiden puhtaus ja huolto on mulle kunnia- asia. Meillä on muksuilla tosiaan hyvän huollon ansiosta 7-8 vuotta vanhoja, edelleen hyväkuntoisia vaatteita käytössä, kolme poikaa kestäneet parhaimmat vaatteet.
Taidat olla henkkamaukan myyjä??
Huijarifirma. Jos ei ilmesty tahroja, niin ne hajoaa hetkessä
Nanao kirjoitti:
Mulla ilmesty GinaTricotin flanellipaitaan pesun jälkeen melkein koko etuosan kokoinen vaaleanruskea läikkä. Näytti kun siihen ois kaadettu öljyä, mutta pidin paitaa vain muutaman kerran kotona ja koulussa, enkä töhrinyt siihen mitään. Mystistä.
Juu, ei nuo neuleetkaan olleet vauvalla kuin juhlassa, ja ei tasan töhrinyt niihin mitään mustaa eteen ja taakse!:D
Oli hyvin yllättävää kaivaa se paita koneesta kun olikin pahemmassa kunnossa kuin mennessä.
Oon huomannut saman. Monta vaatetta pilalla noiden länttien takia, jopa miniän hame:(
Oikeasti, värjääkö ne niitä jollain, vai tuleekohan niihin ompelimossa jotain rasvatahroja???
Täytyy nyt kyllä laittaa palautetta!
Ei ihme että niillä on se vaatteiden kierrätyspalvelu, kun myyvät täyttä paskaa ja saavat sitä tehdä. Kukaan ei varmaan ikinä jaksa valittaa.
Minulla yhteen valkoiseen t-paitaan (hintava paita skeittimerkiltä) ilmestyi pesussa läikkiä myös. Ei ollut ensimmäisiä pesuja, vaan olin jo käyttänyt hyvän aikaa kyseistä vaatetta.
Päättelin että jostain toisesta vaatteesta oli lähtenyt väriä ja tämä t-paita imaisi sen itseensä. Ilmestyneet läikät olivat siniharmaasävyisiä.
Oikeasti ihmiset, äänestäkää jaloillanne. Kamalaa, miten kauppojen mielestä on ok myydä kertakäyttövaatteita.
Mikä on vaatteiden materiaali ja pesuohje? Toisinaan viimeistyskäsittelyt voivat lähteä esim. liian kovassa ta kuumassa vedessä.
*
Varsinkin GinaTricotilla olen joskus nähnyt ihan lapussa materiaaliluokan II (joskus B).
-vaatetusmuotoilija
Ne näyttää tosiaan joltain rasvalänteiltä.
En ole huomannut. Tammikuussa ostin jopa 5 paitaa aleista ja kaikki ovat hyvässä kunnossa..
Mutta jos noin joidenkin vaatteiden kohdalla käy, niin mistään se johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneesi ei taida olla "ihku".
No kuule vuoden vanha 1000 euron pesukone. On ihku. Vaatteet ja niiden puhtaus ja huolto on mulle kunnia- asia. Meillä on muksuilla tosiaan hyvän huollon ansiosta 7-8 vuotta vanhoja, edelleen hyväkuntoisia vaatteita käytössä, kolme poikaa kestäneet parhaimmat vaatteet.
Taidat olla henkkamaukan myyjä??
Huijarifirma. Jos ei ilmesty tahroja, niin ne hajoaa hetkessä
Vaatteet ovat sinulle kunnia-asia, mutta ostat ne H&M:stä? :D
Vierailija kirjoitti:
Ne näyttää tosiaan joltain rasvalänteiltä.
Siivoa siellä kotonasi. Luutu käteen ja pesuainepullo toiseen. Hop hop.
Tahratut, mitä pesuainetta käytätte? Jos pesuaineessa on zeoliittia, niin siitä tulee helposti tummia harmahtavia tahroja vaatteisiin. Vaihtakaa nyt ainakin hajusteettomaan herkän ihon pesuaineeseen, jossa ei ole zeoliittia.
Nosto