Oman vuoron odottamisen ja jonottamisen vaikeus ja malttamattomuus
En tiedä onko muilla vastaavia huomioita, mutta itsestäni tuntuu, että nykyään ihmisillä on järkyttävän heikko maltti odottaa vuoroaan ja käyttäytyä asiallisesti.
Kassajonossa pitää hengittää niskassa ja yrittää lähes tuuppia edessä olevaa eteenpäin. Lounasbuffetissa pitää kurkotella ja onkia edessä olevan tarjottimen ja lautasten yli ruokailuvälineitä, ruokia ja juomia, hihat toisen lautasella, kun ei malta odottaa, että pääsee itse kohdalle. Ihan kuin sinne kassalle pääsisi tällä tavoin jotenkin nopeammin. Liikenteessä pitää roikkua puskurissa, vaikka edelläajavakin ajaa jo ylinopeutta.
Ymmärrän, että erityinen hitaus ja vitkastelu joskus turhauttaa, mutta miksi tavallinen jonottaminenkaan ei enää onnistu?
Kommentit (4)
Se on se minä-minä-minä, minun asiani ja minun kiireeni on tärkeämpi kuin käytöstavat tai kukaan muu.
Mun tekis monta kertaa mieli sanoa, että ei tarvi syliin hyppiä.
Olen huomannut, että tällaiset ihmiset ovat usein myös melko ahneita. "Minä ekana, mullon kiire", varsinkin ruokapaikoissa ihan hätä housuissa että varmasti saa itse just sitä mitä haluaa. Olishan se nyt kamalaa jos jotain menisi MINUN nenän edestä... :D
Kumallista touhua.