Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä logiikalla hotellihuoneet jaetaan?

Vierailija
22.02.2017 |

Kirjauduin juuri hotelliin ja taas kerran sain paskan huoneen, eli ensimmäisen kerroksen koppero, jossa ikkuna suoraan vilkasliikenteiselle kadulle. Tuntuu, että huoneissa on aina toivomisen varaa, ellen erikseen muista pyytää hiljaista sijaintia.

Voisiko joku hotellialalla työskentelevä valottaa, millä logiikalla asiakkaita sijoitetaan ns. parempiin tai huonompiin huoneisiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se nyt ainakin vaikuttaa kuinka "hyvän tarjouksen" olet ottanut. Eli halvin on se vaatimattomin.

Vierailija
2/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miksi et pyydä parempaa? Itse laitan varaustilanteessa huonetoiveen ja yleensä se toteutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpishuone.

Vierailija
4/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole halpishuone tai tarjous, vaan työnantajan käyttämän matkatoimiston kautta varattu.

Ap

Vierailija
5/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos valitset halvimman huoneen, niin sellaisen myös saat?

Vierailija
6/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärstäkerroin tekijä vaikuttaa.

Vierailija
7/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole halpishuone tai tarjous, vaan työnantajan käyttämän matkatoimiston kautta varattu.

Ap

Heh, tuo on varmin tapa saada vaatimattomin huone, joka maksaa enemmän kuin mitkään itse varatut. Firmoilla on sopimushinnat ja niillä ei ole mitään tekemistä markkinahinnan kanssa. Ärsyttävää, mutta tosi yleistä. Jos on paljon jossain tietyssä paikassa työmatkojen aikana, voi saada parempia huoneita, mutta jos on satunnaista, niin silloin ei tule tuttuja respaan ja saa tosiaan sen pienimmän kopin. 

Vierailija
8/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se melkein aina niin menee että mitä enemmän maksat, sitä paremman huoneen saat. Toki myös kannattaa aina avata suunsa ja kysyä onko mahdollista saada huonetta tietystä osasta hotellia tai tilavampaa huonetta samaan hintaan. Järkevästi ja ystävällisesti käyttäytymällä saattaa myös olla positiivista vaikutusta hotellihuoneen kokoon ja sijaintiin :)

Vierailija
9/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Heh, tuo on varmin tapa saada vaatimattomin huone, joka maksaa enemmän kuin mitkään itse varatut. Firmoilla on sopimushinnat ja niillä ei ole mitään tekemistä markkinahinnan kanssa. Ärsyttävää, mutta tosi yleistä. Jos on paljon jossain tietyssä paikassa työmatkojen aikana, voi saada parempia huoneita, mutta jos on satunnaista, niin silloin ei tule tuttuja respaan ja saa tosiaan sen pienimmän kopin. 

Kiitos, tämän luettuani kehtaan marssia respaan valittamaan ;)

Ap

Vierailija
10/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kiitos, tämän luettuani kehtaan marssia respaan valittamaan ;)

Ap

Nyt ymmärsit väärin, huone on todennäköisesti se juuri mistä on sopimuskin tehty, se vain maksaa enemmän kuin maksaisi, jos itse varaisit. Katsot, firmat pyrkivät säästöihin kustannuksista piittaamatta! :D

Vierailija
11/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menitkö hotelliin tosi myöhään? Joskus parhaat ovat menneet jo silloin. Matkatoimistolle kannattaa jättää toiveita kuten allergiahuone (siistimpiä), hiljainen (ei kadulle) ja siinä respassakin voi sanoa esim. "jos vain mahdollista niin ei kadulle eikä alas, jotta olisi hiljaista". Mielellään toteuttavat toiveesi. Ole kohtelias ja ystävällinen, sekin vaikuttaa.

Olen yleensä saanut aina paremman kuin mitä luulin, ainoastaan kerran sain ihan hirveän luukun ja senkin sain neuvoteltua paremmaksi.

Vierailija
12/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla suomalaisille annetaan huonommat huoneet kuin vaikkapa ruotsalaisille, koska suomalaiset yleensä tyytyy eikä valita.

Kotimaassa en osaa sanoa muuten kuin että jos tilaat myöhään, tilaat netistä tai jollain erityisalennuksella, saat huonomman huoneen, koska paremmat on jo ehtineet mennä tai joku on niitä puhelimitse tavoitellut ja saanut. Jos hotelli varataan täyteen, viimeisenä jäljellä on kaikista ankeimmat alimman kerroksen kopperot, ja niiden lisäksi joskus myös sviitit, koska ne taas on niin paljon kalliimpia kuin perushuoneet.

Vierailija
13/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menitkö hotelliin tosi myöhään? Joskus parhaat ovat menneet jo silloin. Matkatoimistolle kannattaa jättää toiveita kuten allergiahuone (siistimpiä), hiljainen (ei kadulle) ja siinä respassakin voi sanoa esim. "jos vain mahdollista niin ei kadulle eikä alas, jotta olisi hiljaista". Mielellään toteuttavat toiveesi. Ole kohtelias ja ystävällinen, sekin vaikuttaa.

Olen yleensä saanut aina paremman kuin mitä luulin, ainoastaan kerran sain ihan hirveän luukun ja senkin sain neuvoteltua paremmaksi.

Aijaa, eli asiakkaille ei "varata omaa huonetta etukäteen", vaan nopeat syövät hitaat, eli myöhäinen sisäänkirjautuja saa suurella varmuudella huonomman huoneen? Uutta tietoa minulle.

Vierailija
14/14 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut eri hotellien respoissa töissä kymmenkunta vuotta. Yleensä tehdään niin, että tietyn huoneluokan sisällä olevista huoneista hyvät (hiljaiset, kivalla näköalalla, jotenkin kivemman muotoiset tms.) blockataan heti aamulla niille, jotka a) yöpyvät pitkään b) maksavat hyvin korkeata hintaa tai c) ovat kantiksia. Muille huoneet jaetaan tulojörjestyksessä. Järjestelmä siis ehdottaa sisäänkirjautuessa randomilla jotain vapaana olevaa sen huoneluokan huonetta. Mulle respana on aivan sama, missä huoneessa kukakin on, mutta huonosti käyttäytyviä en varmasti ala erikseen siirtämään parempiin huoneisiin.