Pitäisikö lapsi viedä lääkärille, tikkejä? (kuva on)
Lapsi kaatui pulkkamäessä ja kolautti leukansa. Haava on pari senttiä leveä, syvyydestä ei oikein osata sanoa mitään verentulon takia (ei kovin runsasta mutta saa kyllä putsailla vähän väliä).
En tiedä, pystyykö kuvastakaan sanomaan mitään mutta yritetään kuitenkin.
Kommentit (28)
Hyvä että on leuka hoidettu. Eiköhän se parane liimauksellakin, joskin tikeillä olisi varmaan saanut nätimmän lopputuloksen.
Muista viedä huomena hammaslääkäriin näytille. Vaikka nyt kaikki olisi ok, niin ihan jo vakuutusten vuoksi on hyvä että hammaslääkäri tarkastaa ja tapaturma kirjataan. Hampaissa ei välttämättä tällähetkellä ole mitään vikaa, mutta tulevaisuudessa harmittaa jos tulee tapaturmasta johtuvia ongelmia ja vakuutus ei korvaa koska hammaslääkärissä ei ole käyty.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tahto on vanhemman taskussa, sanoi vanha kansa. Ja olen samaa mieltä.
T. Äiti, jonka lapsi on rauhallinen hoitotilanteissa (mukaanlukien tipanlaitto ja juurikin samanlaisen leukahaavan ompelu (ompelin muuten itse mutta yhteispäivystyksessä)) ja lääkäri, joka heivaa ko-operoimattomien lasten vanhemmat ulos hoitotilanteissa (ja hommat hoituvat muuten hienosti)
Tuollainen meillä on esikoinen mutta tämä nuorin on ihan toista maata. Aikoinaan jouduttiin operoimaan hampaita ja normaalisti tämä olisi tehty ihan puudutuksen avulla. Meillä ei tuon lapsen kanssa toiminut edes rauhoittavat joten nukutuksessa sekin homma hoidettiin. Lapset ovat erilaisia, jopa sisarussarjassa.
-ap-
Eipä tuosta kuvasta tunnista varmasti lapsi itsekään itseään ellei tietäisi kuvassa olevansa.
Omalla mukulalla samanlainen haava samassa paikkaa jokunen vuosi takaperin. Täältä hevon p.stä ei niin vain lähdetä päivystysaikaan tikkejä laittamaan joten haavanhoitovälineet on oltava kotona. Ellei muuta niin tavallisesta laastarista leikkaa suikaleita ns. "tikeiksi" jolla saa tuollaiset pikku parin sentin vekit kiinni. Tuo on vielä paikassa jossa ei arpi tule näkymään, siihen tulee vain vähän kovempi kohta seuraavaa kertaa varten.
Mää en tiiä onko siellä isolla kirkolla oikeesti käsitys ettei maalaisjärjellä voi ajatella kuin lääkäri tai hoitoalan henkilökunta eikä itse saa tehdä / hoitaa mitään naarmua suurempaa.
Lapsen tahto on vanhemman taskussa, sanoi vanha kansa. Ja olen samaa mieltä.
T. Äiti, jonka lapsi on rauhallinen hoitotilanteissa (mukaanlukien tipanlaitto ja juurikin samanlaisen leukahaavan ompelu (ompelin muuten itse mutta yhteispäivystyksessä)) ja lääkäri, joka heivaa ko-operoimattomien lasten vanhemmat ulos hoitotilanteissa (ja hommat hoituvat muuten hienosti)