N-Clean - kesätyö!
Olen ajatellut hakea hotellisiivoojaksi... Työpaikkailmoituksessa oli kuitenkin maininta, että kyseessä olisi osapäivätyö. Onko kellään kokemuksia N-cleanin kesätyöstä? Vähän ahdistaa, kun tahtoisin kokopäivätyöhön, mutta tosi vähän kesätyöpaikkoja tarjolla nyt. Onko noissa hotelleissa tavallista että tehdään vaan osapäiväistä työtä? Viime kesäksi olisin saanut työn eräästä toisesta siivousfirmasta, mutta kyseessä oli ns. nollatuntisopimus, en sitten mennyt sinne vaan onneksi löysin kokopäiväisen työn.
Kommentit (7)
On tavallista, että tehdään osapäivätöitä. Menet sinne kiirehuipuksi, eli todennäköinen työaikasi on 11-14 välillä. Työn määrä tosin vastaa hyvinkin kahdeksan tunnin määrää. Kannattaa ottaa kunnon parantamisen kannalta ja mielenkiintoisena kokemuksena.
Onko kellään kokemusta siitä, millaisia tuntisopimuksia tekevät kesätyöntekijöille? Varmaan toki riippuu kaupungistakin, mutta olisi kiva tietää jos joku on ollut N-cleanilla.
Vierailija kirjoitti:
On tavallista, että tehdään osapäivätöitä. Menet sinne kiirehuipuksi, eli todennäköinen työaikasi on 11-14 välillä. Työn määrä tosin vastaa hyvinkin kahdeksan tunnin määrää. Kannattaa ottaa kunnon parantamisen kannalta ja mielenkiintoisena kokemuksena.
Onpa harmillista jos noin on... Itse tekisin kyseistä duunia ihan mielelläni sen pari kuukautta, vaikka varmasti rankkaa onkin. Mutta ei tuollaisella tuntimäärällä saa edes vuokraa maksettua, saati rahaa säästöön opintoja varten :(
Olin itse hotellisiivoojana töissä aikaisemmin, luultavasti siksi ei luvata kokoaikaista paikkaa kun ei voi tietää onko siellä hotellissa porukkaa minkä verran milloinkin. Mulla päivät vaihteli tosi hiljaisista 5 tunnin päivistä (esim jouluaatto) tosi kiireisiin sesonkiaikoihin jolloin tehtiin koko sakki jopa yli 9 tuntia että kaikki huoneet saadaan siivottua.
Itse olen ollut kahdessa hotellissa siivoamassa. Sopimuksen mukaan työ oli osa-aikainen mutta käytännössä tunteja tuli kokopäiväisesti.
Eikö ilmoituksessa ole jotain numeroa, että voisi kysyä? Kaverini on ollut hotellisiivoojana eri firman kautta, ja ihan tavallista, että on osapäivätyötä. Varauksista riippuen päivät olivat 5-10h, keskimäärin ehkä 6-7h. Mutta tosiaan saattaa olla osapäivätyö korkeillakin tunneilla, mutta ei voi sanoa kokopäivätyöksi, jos ei voi luvata sitä 8h päivittäin.
Hommaa siellä kyllä riittää.