Kilppariarvo(Tsh) 4,8, t4v 11
Onko huolestuttavat? Työterveyslääkärin mielestä normiarvot
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Vajaatoiminnalta näyttää. Mene ammattitaitoiselle lääkärille.
Samaa olin tulossa kirjoittamaan, selkeä vajaatoiminta. Koelääkitys pitäisi aloittaa esim. WHO:n mukaan jo siinä kohtaa kun TSH on 2.5. Hakeudu osaavalle lääkärille.
Arvosi ovat normaalit. Minkälaisten oireiden vuoksi kokeet otettiin?
Jos sulla on oireita, se voi olla kilpirauhasen vajaatoimintaa tai jotain muuta: http://www.vauva.fi/keskustelu/2780059/kilpirauhasen-vajaatoiminnasta-j…
Voi olla koelääkityksen vaativaa ja jos se auttaa (oikealla annostuksella, ei välttämättä heti), on aiheellinen. Tai voi olla jotain, mikä korjaantuu korjaamalla tuossa ketjussa esitettyjä asioita.
TSH ei ole viitteissä ja T4v on tosi lähellä alarajaa.
Mä sain juuri samoilla arvoilla lääkityksen, joka todellakin tuli tarpeeseen ja oireet on helpottaneet.
Riippuu ihan lääkäristä miten hän arvoja tulkitsee. Itselläni oli TSH lähes 7 ja TPO lähemmäs 1000. Lääkäri väitti arvojani "normaaleiksi" ja sanoi, että hän ei usko oireideni johtuvan kilpirauhasesta. Koelääkityksen saadakseen TSH pitäisi kuulemma olla yli 10 ja TPO arvolle ei pysty tekemään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan lääkäristä miten hän arvoja tulkitsee. Itselläni oli TSH lähes 7 ja TPO lähemmäs 1000. Lääkäri väitti arvojani "normaaleiksi" ja sanoi, että hän ei usko oireideni johtuvan kilpirauhasesta. Koelääkityksen saadakseen TSH pitäisi kuulemma olla yli 10 ja TPO arvolle ei pysty tekemään mitään.
Voi apua mitä potaskaa... Tee tosta valitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi apua mitä potaskaa... Tee tosta valitus!
Lääkärin käytös ja olemus olivat vastaanotolla muutenkin sanoisinko, no erikoisia. Sain sellaisen kuvan, että hän ei itsekään oikein tiennyt mitä oli tekemässä, eikä olisi vähempää voinut kiinnostaa. Samalle lääkärille pitäisi nyt mennä uudestaan ja ei kyllä innosta. Yksityiselle olen jonossa.
Vajaatoiminnalta näyttää. Mene ammattitaitoiselle lääkärille.