Mitä ihmettä mun uni merkitsee??
Eli kaikki unitietäjät tänne! Tosiaan näin viime yönä unta, että olin koulussa mun kavereiden kanssa. Sitten yhtäkkiä me nähdään kun jonkin matkan päässä kävelee jonkun ihmeen tukijutun kanssa meitä ja koulua päin joku punahiuksinen tyttö, joka "on" samalla luokalla kun me. Ja yks mun kaveri lähtee juoksee sitä tyttöö päin ja ne halaa yms. Mitä kaverit tekee. Kun tosiaan olen tullut uuteen kouluun noin reilu vuosi sitten, ja en ole lainkaan nähnyt oikeassakaan elämässä tuota outoa tyttöä. (Itsekin olen siis tyttö) ja sit siinä unessa sain selville et se oli kai jotenki ollu sairas ja se oli ollu tosi pitkään sairaalassa. Mut tosiaan sillä tytöllä oli: joku kävelytuki, ihan punaiset hiukset, mustat farkut ja joku toppi. Tää uni nyt jäi kummasti mieleen, ku en tiiä mitä tää merkitsee. Osaisko joku tulkita ton unen?😮
Kommentit (9)
Pelkäät alitajuisesti menettäväsi kaverisi ja jääväsi syrjään? Yleensä tällaiset eivät aukene muille, vaan ne pitää tulkita omasta elämästä käsin.
Unessa jokainen ihminen on sinä itse. Tuo tyttö kuvas siis sinua.
Se, mitä punahiuksisuus tai mustat vaatteet merkitsevät, niin sinun pitää itse miettiä niiden merkitys. Kuvastaako punaisuus sinulle erilaisuutta tai räväkkyyttä?
Koet itsesi jollain tavoin kyvyttömäksi Menemään elämässä eteenpäin, Tarvitset siihen tukea, kävelytyesta ja kavereilta. Olet kokenut itsesi sairaaksi jo pitkään.
Lisäksi koulu liittyy jotenkin tähän kokonaisuuteen. Onko koulussa vaikeaa, ja tarvitsisit siihen tukea?
T. Unikursseja käynyt
Kanki vauhdilla perseeseen ja menoksi, sitä se tarkoittaa.
Punainen väri on vauhdin symboli, tuki taas tarkoittaa että joku avustaa.
ilmeisesti olet siis tuossa koulussa eli uni kertoo tämänhetkisistä todennäköisesti peloistasi . Se että siinä oli punahiuksinen tyttö on sinulle jokin itsellesi vieraampi tunne tai elementti sillä sellainen on aika harvinainen kuten kuvailit. Tuo uusi piirre eli tyttö oli kuitenkin jotenkin viallinen eli arvaisin että siihen uuteen sisäiseen piirteeseesi jota punahiustyttö kuvaa liittyy jotain pelkoa samalla sen piirteen viallisena olosta.
tuo tyttö ja paras kaverisi myös halaavat eli tapaaminen liittyy paitsi kaveruuteen niin myös intimiteettirajaan .
Luulisin että unesi kertoo siis seuraavasta: punahiustyttö edustaa sinulta itseltäsikin vielä osittain tiedostamatonta puolta omasta eroottisuudestasi ja sen voimasta. Mutta sinua pelottaa sen olevan sinussa samalla jotain epäkelpoa ja viallista. Näet tämän unessa sillä et pysty vielä käsittelemään tuota puolta valveilla ja uni yrittää kertoa sinulle juuri tästä.
Nämä tunteet ovat täysin normaaleja käsitellä ihan normi ystävyysssuhteissakin on monia vivahteita ihmisten välillä. Ei tämä tarkoita että olisit yhtään lesbo vaan kertoo peloistasi pikemminkin josko näin olisi.
Jos tämä vastaus on sinulle liian ahdistava. Näytä tämä vaikka koulun terkkarille ja puhukaa tästä yhdessä.
Ei mitään hätää mihinkään suuntaan. Vastasin kun sinua hätäännytti se uni . Tsemppii!
Olet jo jonkinaikaa ollut kehittymässä ja muuttumassa, olet ehkä estellyt omaa kehittymistäsi. Toivot, että saisit myös ystäviltäsi tukea ja kannustusta elämässä eteenpäin menemiseen ja jossainmäärin pystytkin luottamaan ystäviesi tukeen. Nyt tavoitteidesi saavuttaminen on vain itsestäsi ja omasta uskalluksestasi kiinni.
No, miten itse nyt tulkitset unesi?
Toisen unia on lähes mahdoton tulkita kun ei tiedä mitä kyseisen henkilön elämässä on juuri nyt meneillään. Vaikuttaa kun olisit kuvailemassasi kohtauksessa sivustakatsojan roolissa. Ehkä jäät hieman ulkopuolelle tai olet hämilläsi tilanteesta kun et ymmärrä mitä tapahtuu. Punatukkainen tyttö ei itsessään vaikuta edustavan mitään pahaa mutta kuitenkin jotain jännää ja vierasta, ehkä pelottavaakin. Ystäväsi reaktio halata tyttöä vaikuttaa empaattiselta ja kivalta reaktiolta: ehkä koet että kyseinen ystävä on muutenkin sinulle läheisin ja luotettavin? Punainen tukka ja mustat vaatteet voisivat viitata räväkkään ulkomuotoon ja ehkä uhmakkuuteen(?) Ehkä sinussa on jokin puoli joka haluisi räväyttää kunnolla tai kapinoida ympäristöä vastaan? Ehkä kävelytuki viittaisi siihen että pelkäät seurauksia: mitä tapahtuisi jos näin tekisit.
Käytännössä unessasi voi siis olla että punatukkainen tyttö edustaa jotain puolta sinussa joka on tuloillaan, joka on ollut piilossa tai jota yrität tukahduttaa. Voi myös olla että punatukkainen tyttö edustaa jotain ympäristössäsi olevaa tärkeää henkilöä. Tyttö voi myös edustaa symbolisesti muutosta eikä siis lainkaan henkilöä. Myös unesi ystävä voi olla roolissaan hän itse, sinä tai joku muu.
Kannattaa miettiä unta eri kanteilta. Onko kyse henkilöstä joka tupsahtaa uuteen ympäristöön. Onko kyse muutoksesta tuttuun arkikuvioon. Onko kyse luonteenpiirteistä, ulkonäöstä tai käytöksestä. Minkälainen ympäristö oli muuten? Oliko kyseessä kaunis kesäpäivä tai synkkä syysmyrksy - arkinen ja tylsä ympäristö vai jännitystä ilmassa?
Näitä voi olla hauska pohtia mutta ei kannata ottaa tulkintoja liian tosissaan sillä ne voivat mennä väärinkin!
Merkitsee, että nukuit viime yönä.