Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää missään tapauksessa kokeilko hammaskiven poistoa kotikonstein esim. ehdotetulla kookosöljyllä tai ruokasoodalla!!

Vierailija
22.02.2017 |

Mikään ei mikään kotikeino poista hammskiveä turvallisesti! Hammaskiven saa turvallisesti pois vain alan ammttilainen joka poistaa kiven mekaanisesti. Ilman mekaniikkaa ei hammmaskiveä saa pois ilman että se vaurioittaa kiillettä. Älkää hyvät ihmiset menkö pilaamaan purukalustoanne!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta?

Mä raaputan hammaskiveä kotona itse mekaanisesti. Käytän sellaista lyijytäytekynää, joss on metallinen ohut kärki. Hyvin on irronnut se ja kaikki muukin mäski.

Vierailija
2/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan hienorakeisella santapaperilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan yrität, nuo kookosöljyhörhöt ovat täysin hurahtaneet uskontoonsa, eivätkä usko vaikka pistäisi todisteet pöytään. Nämähän uskoo myös että syöpä on sieni ja paranee ruokasoodalla 🙄

Ihonhoidossa kookosöljy varmasti toimiikin.

Vierailija
4/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän porakonetta varustettuna hiomalaikalla!

Vierailija
5/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään miettinyt, miksi hammashoitajan tms. tekemä mekaaninen hammaskivenpoisto ei vahingoita kiillettä, mutta jos itse raaputan vaikka virkkuukoukulla, niin se naarmuttaa. Sitäkin pohdin, että mitä se kookosöljy hampaisiin vaikuttaa, jos syön sitä sellaisenaan. Liukenevatko hampaani pois?

Vierailija
6/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kookosöljyssä vahingoittaa kiillettä?

Vierailija
7/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään miettinyt, miksi hammashoitajan tms. tekemä mekaaninen hammaskivenpoisto ei vahingoita kiillettä, mutta jos itse raaputan vaikka virkkuukoukulla, niin se naarmuttaa. Sitäkin pohdin, että mitä se kookosöljy hampaisiin vaikuttaa, jos syön sitä sellaisenaan. Liukenevatko hampaani pois?

Hammaskivelle se ei tee yhtään mitään. Plakkia (josta tulee hanmaskiveä) se voi vähentää (antibakteerisuus, sama kuin humalassa). Mutta niin vähentää ihan hampaiden harjaus vaikka vain vedellä (hammastahna on tosin fluorin takia parempi).

Nykyään käytetään enemmän ultraääntä hammaskiven poistoon, se ei vahingoita kiillettä. Koukusta en tiedä, minulta on poistettu kiveä vain ultraäänellä.

Hammaskivi kuitenkin pitää poistaa, koska ikenien tulehdus voi johtaa jopa sydänongelmiin (verisuonten kalkkeumista on löydetty suusta peräisin olevia bakteereja).

Vierailija
8/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^humala=hunaja

Vierailija
9/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä murehdit, asiakkaita riittää entistä enemmän. Jos olet oikeassa. Jos öljy oikeasti auttaakin, niin voi olla, että asiakkaat vähenee. Kumpi sinua enemmän huolestuttaa?   ;)

Vierailija
10/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän porakonetta varustettuna hiomalaikalla!

Mies käyttää sitä kantapäiden kovettumiin.

Vierailija
11/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, ei se kiille kookosöljystä vaurioidu :D Ruokasoodasta en sitten tiedäkkään. Mekaanisesti en millään välineellä lähtis raaputellemaan, kynsi on vielä ihan ok, kun on sen verran pehmeää ainetta.

Viimeksi kun olin hammaslääkärissä kysyin lääkäriltä tuosta oilpullingista, ei ollut silloin kuullutkaan, mutta sanoi, ettei siitä haittaakaan hampaille voi olla, että senkus harrastat sitä vain. Minulla tosin ei muutenkaan kerry kovin herkästi hammaskiveä.

Vierailija
12/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnellä lähtee

Vierailija
13/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lähtee ihan kivasti hammaslankaimella

Vierailija
14/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskiven poisto terveyskeskuksessa maksoi alle 40 €. En riskeeraisi hammaskalustoani kotikonsteilla.

Vierailija
15/21 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistatan hammaskiven hammaslääkärillä säännöllisten käyntien yhteydessä, harjaan hampaat kahdesti päivässä ja lankaan joka päivä. JA purskuttelen kookosöljyllä ;) ei ne ole toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Itse en tosin usko, että öljy liuottaa hammaskiveä, vaan purskuttelen noin muutoin suuta kosteuttaakseni.

Vierailija
16/21 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kookosöljyssä vahingoittaa kiillettä?

Tuskin mikään. Ei se kyllä hammaskiveen mitenkään autakaan.

Vierailija
17/21 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään paikannut itse hampaani, poistanut värjäytymät ruokasoodalla ja viilannut teräsviilalla lohjenneet poskihampaat sileiksi.

Vierailija
18/21 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään paikannut itse hampaani, poistanut värjäytymät ruokasoodalla ja viilannut teräsviilalla lohjenneet poskihampaat sileiksi.

Minäpä laitoin itse hammasimplantit etuhampaisiin. Ruuvasin pitkät ruuvit. Vähän narskuu syödessä.

Vierailija
19/21 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuhygienisti poistaa hammaskiven.

Vierailija
20/21 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kookosöljystä vain, tuskin on mitään hyötyä tai haittaa.  Öljy saattaa liuottaa vain jotakin öljymäistä, ja siihen on varmasti tehokkaampia liuottimia.