Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutus alkanut, kauhea nälkä. Mitä voisi syödä?

Vierailija
21.02.2017 |

Sellaista, mikä maistuisi hyvältä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödä sitä samaa mitä ennenkin, paljon vähemmän vain.

Vierailija
2/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nyt tähän aikaan illasta vai? No mä laihduin ainakin parissa kuukaudessa 8 kg kun söin salaattia pastalla aina kun oli nälkä ja appelsiineja välipaloina. salaattikastiketta en säästellyt yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan illasta ja yleensä.Ap

Vierailija
4/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai nyt tähän aikaan illasta vai? No mä laihduin ainakin parissa kuukaudessa 8 kg kun söin salaattia pastalla aina kun oli nälkä ja appelsiineja välipaloina. salaattikastiketta en säästellyt yhtään.

Tää ei tosiaankaan ole hyvä. Tai siis joo salaatti täysjyväpastalla on ihan ok mutta tässäkin määrä ja sisältö ratkaisee. Siihen saa järkyttävät määrät kaloreita juustolla ja kastikkeella ja pastassa on paljon kaloreita, joten ANNOSKOKO

Vierailija
5/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain porkkanan jääkaapista tän ketjun herättämään syömishimoon. Hyvältä maistuu!

Vierailija
6/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tai vihreää teetä. Muuta ei kannata syödä. Purkkaa voit pureskella.

Vierailija
7/32 |
21.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kunnon ruokaa ja paljon kasviksia. Leivät ja herkut jätät pois. Perunaa ja pastaa kannattaa syödä mahdollisimman vähän.  Ruoka-ajat pitää olla selvät. Kun syö normaalirasvaista ruokaa ja hyvät määrät kasviksia niin nälkä ei tule helposti. Riittää semmoiset 4 ruokakertaa päivässä. Jos elimistö on kovin tottunut siihen, että sitä välipalaa napostellaan jatkuvasti niin nälkä voi tuntua aluksi kurjalta.

Vierailija
8/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sanoi laihdutus, ei dieetti, jotenka voi syödä myös lihaa

jotenka ehdotan riisiä ja naudanlihaa, eitee mieli makeeta kun on täynnä ruokaa

Vierailija
9/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää syödä? Laihdutat, siihen kuuluu myös tottuminen nälän tunteeseen. Kun ruokavaliosi normalisoituu sekä määrän että laadun puolesta opit tunnistamaan sekä nälän että kylläisyyden eikä sinun tarvitse koko ajan työntää suuhusi jotakin. 

Keksi jotain muuta tekemistä kuin ruuassa roikkuminen. 

Vierailija
10/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä kukkakaalia, oikeesti todella hyvää. Lämmin ruoka jotenkin muutenkin täyttää paremmin.

Vierailija
11/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus. <3 Ei tarvii nälkää näkeä.

Vierailija
12/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittoa.

Vierailija
13/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvi laihduttaa. Oli niin ahdistavaa puuhaa kokojan miettiä syömisiään ja vahdata vaakaa. Varo ettei mene överiksi laihdutus, itsellä meni. Nykyään olen painooni tyytyväinen, ja ruokailu tasapainossa. Suosi kasviksia! Vältä piilorasvoja ja juustoja ja sokeria.

Vierailija
14/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittoa.

Mitähän tämä sisältää?

Vierailija
15/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei. Laihduttaessa ei tarvitse olla nälkä. Itse esimerkiksi laihdutan normaalipainon sisällä ja syön päivässä vain 1200-1500 kcal (mitä vähemmän ei saisikaan syödä) eikä ole nälkä. Makrot toki pitää olla kohdillaan eli proteiinia ja hyviä rasvoja paljon! Hiilareitakin syön, mutta en mitään höttöä, vaan semmosta joka täyttää vatsan. Eli kun ruoan laatu on kunnossa, laihduttaja ei näe nälkää.

Hyviä ruokia (taas kerran):

- Siemenet ja pähkinät

- Kaurapuuro

- Täysjyväviljatuotteet

- Kaikki kasvikset

- Kohtuudella hedemiä (1-2 päivässä)

- Marjat

- Kala

- Kasviproteiini

- Kananmuna

- Kohtuudella maustamattomat maitotuotteet tai kasvipohjaiset versiot

Jne. Googlaa lisää jos olet epävarma.

Ja liiku! Vähintään kävele päivittäin.

Vierailija
16/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutat väärin, jos sinulla on nälkä. Noin ne "repsahdukset" tulee.

Vierailija
17/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää löytää se ateriarytmi, jonka kanssa pystyt elämään (loppuikäsi).

Itse en esim kaipaa aamupalaa. Kuppi kahvia riittää. Lounaalla haluan syödä ns kunnolla, ei mitään minikanapihvi ja pari vihannesta. Illalla pärjään jollain pienellä.

Joten itse syön näin jo kolmatta vuotta, laihtunut yli 50kg ja pitänyt painon nyt kurissa:

- aamulla kuppi kahvia ja pari lasia vettä

- lounas noin 12-13 maissa, ihan normaalia kotiruokaa järkevä annos, niin että nälkä lähtee. Peruna, pasta, jne "pahikset" ok.

- noin 15 maissa kahvi tai tee ja hedelmä, joskus joku herkkukin

- noin 18 salaatti tai pari leipää tai munakas

- noin 21 kuppi vihreää teetä, joskus hedelmä

Lisäksi paljon vettä, joka aterialla kaksi isoa lasia vähintään ja aterioiden välissä myös.

Itseni oli olennaista tajuta se rytmi tosiaan, missä homma ei tunnu kidutukselta. Tämä perinteinen 5 pientä ateriaa päivässä sai vaan vihaiseksi, missään vaiheessa ei tuntunut, että maha on täynnä.

Nykyään en kiellä herkkuja itseltäni enää. Jos haluan karkkia, syön sitä kohtuudella. Juhlissa syön kakkua jne sen minkä mieli tekee enkä säännöstele. Saatan ottaa siiderin/pari viikonloppuna. Ehkä kerran kuussa syön pizzankin. Aluksi kaikki tällaiset oli pannassa, itseä motivoi eniten ripeä startti jossa tulokset näkyivät jo parissa viikossa. Parin viikon kohdalla näläntunnekin helpotti siedettäväksi.

Vierailija
18/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan syö siemeniä ja pähkinöitä. Niitä voi syödä muutaman, ei koko pussia nälkään.

Itse olen ollut aina koko ajan mussuttaja, en tiedä opinko koskaan pysymään poissa tuosta tavasta.

Mutta, painon saan aina laskemaan ruoka-ajoilla. Kunnon aamiainen, puuroa, marjoja, maitoa, raejuustoa tai vaihtoehtoisesti munakasta, joskus pari voileipää, jossa kunnolla kasviksi ja lihaleikkelettä. Vatsa kuitenkin täyteen.

Muutaman tunnin kuluttua tavallista kotiruokaa, ihan suomalaisten ravintosuositusten mukaisesti.

Vapaapäivinä minulle riittää tämän lisäksi iltapala, useimmiten rahkaa hedelmiä, marjoja.

Työpäivinä syön neljä kertaa. Joka kerta vatsan täyteen ja pidän huolen että varmasti syön yli puoli kiloa kasviksia päivässä.

Nälkää siis en näe laihduttaessanikaan.

Vierailija
19/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä "laihduttaja",no nälkä menee ohi että älä nyt heti ala syömään.

Vierailija
20/32 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisikakkuja voi hankkia esimerkiksi pieneen suolaisen nälkään. 20 kcal per kakku, ei paha vaikka söisi kolmekin. Tällä pääsin sipsihimosta eroon.