Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika täyttä huhtikuussa 15v ja on nyt 169cm pitkä. Ei varmaankaan kasva enää.

Vierailija
21.02.2017 |

Nyt on vielä 14 v puolella mutta pian täyttää 15v.

Murkkuikä alkoi keskimääräisesti eli n. 12 vuotiaana havaittiin kivesten kasvua.
Vähän ennen, kuin täytti 13v tuli kasvupyrähdys.
Nyt täyttää pian 15 ja on siis 169cm pitkä.

Vanhemmat ollaan isä 172cm ja minä äiti 164cm.

Isän puolella lyhyempiä. Mun puolella taas kaikki naiset yli 160cm ja yksikään mies ei jää alla 180 cm.

Mutta poikani ei varmaan enää kasva paljoa? Korkeintaa ehkä 172 tulee jos sitäkään. Ennuste oli kyllä 176cm, mutta en oikein usko.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se ei saa pillua sitten.

Niin tämähän se oli ap:n todellinen huoli.

Vierailija
42/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen koripalloilijoita kaikki palstalaiset pojistaan toivoo? ;D

Itse olen 164 cm ja mieheni 173 cm. Meillä on 15-vuotias tyttö 164 cm eikä ole kasvanut enää pariin vuoteen. Poika on vasta pieni ala-astelainen, mutta ei ole käynyt mielessä toivoa hänestä jättiläistä. Mielestäni noin 170 cm:kin on ihan normaali miehen pituus. Me ihmiset ollaan niin monen pituisia ja hyvä niin... paitsi jos on palstamamma? Silloin lapsen pitää olla jätti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojilla kasvu alkaa nopeutua murrosiän keskivaiheilla. Poikien kasvu on nopeimmillaan murrosiän lopulla. Nopeimman kasvun aikana noin 14-vuotiaana pojat voivat kasvaa jopa 1 cm kuukaudessa. Kasvupyrähdyksen jälkeen pituus lisääntyy hiljalleen vielä 3−5 vuoden ajan. Pojat saavuttavat lopullisen pituutensa keskimäärin 18-vuotiaana. Lähde: http://tervekoululainen.fi/elementit/murrosianmuutokset/murrosianmuitaf…

Täähän on kyllä niin yksilöllistä, itse olen samanpituinen kuin 14-vuotiaana,  ei mitään häiriöitä kehityksessä, oli vain aikainen murrosikä.

M30

Vierailija
44/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Parhaimman näköiset miehet ovat 170 -175 pituisia. 169 on melkein 170.

Vierailija
45/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus aiheuttaa kömpelyyttä ja sitä kautta luumurtumia. Ap:n pojan nykyinen pituus on kung fun taitureiden luokkaa.

Vierailija
46/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuta jos tuon mittaisseksi jää paitsi että niiden tyttöystävien kanssa voi vähän vanhempana tulla ongelmia

Vierailija
47/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kasvaa edes 170 cm jos haluaa noita tyttöjä myöhemmin tapailla. Tsemppiä pojan kasvuun !

Vierailija
48/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se vielä intissäkin kasvaa.

Totta. Moni on kasvanut intissä ja paljonkin. Johtuneeko säännöllisestä ruokailusta vai mistä mutta kannattaa mennä inttiin kasvamaan. Mm Vesku Loiri venyi intissä jotain 10 cm vielä vai enemmän.

Nyt vittu jotain rajaa ei kukaan voi kasvaa yli kymmentä senttiä puolessa vuodessa.

Vierailija
49/58 |
22.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi 169 cm miehelläkin alkaa olla jo aika pitkä?? Vastaa samaa kuin about 165-senttinen nainen olisi syntynyt mieheksi.

50/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolla taida kovin paljon merkitystä olla. Ihan hyvä pituuskasvu pojalla kuitenkin ollut jo tähän asti. Ja kuten muutkin on sanonut, niin vielähän poika voi venähtää pituutta.

Vertailun vuoksi/muuten vaan: veljeni täyttää muutaman viikon päästä 16 vuotta ja on nyt 195 cm pitkä. 12 vuotias pikkusisko on muistaakseni n 167 cm. Ja itse olen 25 vuotiaana n. 161 cm. 

51/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tais pojan kasvut nyt tällä kertaa olla tässä!

52/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Moni on kasvanut intissä ja paljonkin. Johtuneeko säännöllisestä ruokailusta vai mistä mutta kannattaa mennä inttiin kasvamaan. Mm Vesku Loiri venyi intissä jotain 10 cm vielä vai enemmän.

Nyt vittu jotain rajaa ei kukaan voi kasvaa yli kymmentä senttiä puolessa vuodessa.

Loiri kotiutui armeijasta alikersanttina, eli hänen palvelusaikansa taisi olla 11 kk. Ei intistä puolessa vuodessa tuolloin pois päässyt ollenkaan ellei keskeyttänyt. Lyhin mahdollinen palvelusaika oli 8 kk. Siitä minä en tiedä paljonko hän kasvoi pituutta armeijassa ollessaan, mutta ei hän sitä kuitenkaan puolessa vuodessa kasvanut.

Vierailija
53/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai taas tämä sama juttu, nuoren aloitus. Feikkaa olevansa vanhempi.

Vierailija
54/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lukea näitä, miten eripituisia lapsia eripituisille vanhemmille tulee.

Itse olen 155 ja toivon, ettei poikani 16 v. ja 187 cm enää kasvaisi. Minä taas olen lyhyempi kuin äitini tai kukaan naispuolinen sukulaiseni.

Vierailija
55/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä?

Lyhyet miehet saavat huonommin naisia.

Vierailija
56/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kasvaa vielä sellaisen 10cm

http://kasvukayrat.fi/kasvukayrat/

Yksi kaveri kasvoi armeijassa 19 vuotiaana vielä 15cm, mutta hänen kohdallaan saattoi olla vähän kyse myös ravitsemuksesta, kiireisen yrittäjäperheen poika oli teininä vähän huonolla sapuskalla ja alkoi kasvaa kun sai intissä kunnon ruokaa.

Vierailija
57/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojilla murrosiässä 10-15cm kasvupyrähdys vuodessa on täysin normaalia.

Vierailija
58/58 |
23.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2676 kirjoitti:

Kyllä se tais pojan kasvut nyt tällä kertaa olla tässä!

http://kasvukayrat.fi/kasvukayrat/

Keskimäärin 15 vuotias poika kasvaa vielä noin 10cm. Mutta erot ovat suuria riippuen että mihin ikään kasvupyrähdys osuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi